Oglindind materialul in care va spuneam de masinile anului care tocmai a trecut, noul BMW Seria 4 se afla in topul masinilor la care eu voi fi atent in acest an.
Cred ca BMW va continua cu trendul provocator pornit cu X7, Seria 7 si X5. Vom avea un Seria 4 cu o grila noua, mult mai mare si diferita de "rinichii" cu care am fost obisnuiti pana acum.
Desigur, vor fi multe aspecte imbunatatite la capitolul performanta, confort, functionalitati, sportivitate si forma, dar eu cred ca grila va fi unul dintre elementele cele mai provocatoare pentru aceasta masina. Ramane de vazut si, bineinteles, de testat.
Da, a fost deja lansat si testat prin mai multe colturi ale lumii. Da, deja e cunoscut si deja a fost vazut in "carne si oase". Da, deja stim preturile orientative si variantele in care va putea fi comandat. Cu toate astea, in Romania n-a ajuns oficial.
Urmeaza sa il vad pe 19 ianuarie si de-abia astept sa imi impart primele impresii cu voi. Taycan reprezinta o aventura in viitor al constructorului german si avem, totodata, primul competitor european serios pentru Tesla. Daca americanii lui Musk nu vor sa vina sa ia banii romanilor care-si permit un Model S sau X, atunci, "by all means", sa vina nemtii.
In plus, trebuie sa avem in vedere faptul ca Porsche au insistat pana acum destul de mult in spatiul public cu faptul ca Taycan poate fi efectiv abuzat pentru distractie fara a risca stricarea unor piese esentiale sau uzarea mai rapida a bateriei, fata de limitele pe care firma condusa de Elon Musk le impune.
Practic, vom avea primul X3 complet electric. Momentan, datele despre aceasta masina nu sunt inca suficient de clare. Exista zvonuri care ar avea intre 400 si 440 de km autonomie in sistemul WLTP, ceea ce ar insemna aproximativ 380 de km in conditii reale de condus.
Este, insa, una dintre masinile la care merita sa fim cu totii atenti. Daca esti interesat de un SUV, insa vrei sa cheltui mai putin pe intretinerea ei, atunci iX3 ar putea fi o varianta buna de luat in calcul. Pana acum, constructorul bavarez a demonstrat faptul ca X3 este un model buna si de baza al gamei "X", asadar noul iX3 trebuie sa se ridice la aceste asteptari si chiar sa le depaseasca.
Acest model ar urma sa se lanseze in a doua parte a anului 2020, dar BMW ar face bine sa il aduca mai repede in piata. Nu de alta, dar nu stim pentru cat timp va mai acorda Guvernul bonificatia de 10.000 de euro pentru achizitia unei masini complet electrice.
Padurea va mirosi mai frumos? Cel putin asta promite Jeep entuziastilor offroad care tin si la mediul inconjurator.
Sa faci un astfel de pas in lumea celor care folosesc aceasta masina pentru a explora tot felul de locuri pe care majoritatea dintre noi le consideram inaccesibile sau prea provocatoare denota curaj.
Totodata, e o aliniere la trendurile din prezent si e simultan o intelegere a faptului ca limitarile impuse de normele UE sunt din ce in ce mai stricte.
Eu, insa, am incredere ca noul model va raspunde cu brio ambelor tabere: clientilor exploratori si institutiilor europene. De-abia astept sa-l vad!
L-am vazut la prezentarea publica si mi-a creat doar impresii bune. Pozitia la volan e confortabila, materialele din habitaclu sunt placute, bordul are sens, iar masina chiar pare a fi noul VW Golf, noua masina a poporului care raspunde provocarilor climatice cu care ne confruntam.
In plus, sa nu uitam ca atmosfera din marile aglomerari urbane ale Romania s-ar imbunatati considerabil in scurt timp, daca 95% din masini vor fi electrice.
Acum sunt extrem de curios cum se conduce, care este autonomia reala si, mai important, cum si cat de repede se incarca.
Din aceste 5 masini, 3 sunt electrice, 1 hibrid si 1 pe combustie interna. Stim ca avem unde alimenta cu benzina sau motorina rapid, insa ce facem cu masinile electrice? Cat de repede vor invata oamenii sa faca tranzitia de la l/100 km la kWh/100 km? Avem infrastructura pregatita pentru trecerea la propulsie complet electrica? Vei putea merge linistit intr-o vacanta la munte cu "un plin"? Cat va costa acest "plin" si cum va fi masurat de autoritati pentru a proteja consumatorii de abuzuri?
Raman multe semne de intrebare si avem mult de munca. Un lucru, insa, este evident: avem nevoie de investitii clare in infrastructura, iar o mare parte din aceasta responsabilitate va apartine companiile petroliere care opereaza in prezent in tara noastra. Pentru ca, din pacate, nu ne putem baza pe determinarea statului roman de a intampina provocarile la capitolul industrie auto.
Pe curand!
Ultimele NOUTATI
Salariul unui inginer in Romania: cat de bine sunt platiti inginerii, in functie de experienta
Majorare alocatii copii. S-a decis! Cand intra mai multi bani in contul parintilor si cat vor primi in plus
Seful BNR, avertisment despre majorarile salariale din sectorul privat: Suntem pentru cresteri salariale, dar datele sunt decorelate cu productivitatea
Ghidul soferului. Ce sa faci cand martorul de bord al presiunii in pneuri se aprinde
Partenerii nostri
CONDITII cumul pensie cu salariu. Pasi de urmat si documente necesare
Modificarea unei norme intregi de lucru in fractiune de norma. MODEL act aditional
Te-ar putea interesa si
Seful BNR, avertisment despre majorarile salariale din sectorul privat: Suntem pentru cresteri salariale, dar datele sunt decorelate cu productivitatea