11 momente care au transformat Ford Mustang intr-un simbol american
fordford mustangmasiniistorieamericamuscle car
Noul Ford Mustang va fi lansat in 2015, dar va debuta maine seara in lumina reflectoarelor; de asemenea, pe internet au aparut mai multe fotografii cu posibilul model auto american. Prin aceasta masina, compania ar urma sa marcheze 50 de ani de la nasterea primului Mustang.
Business Insider a trecut in revista 11 momente din istoria marcii Mustang, care au transformat-o intr-un simbol american greu de egalat.
In aprilie 1964, primul Mustang (modelul corespunzator anului urmator) a debutat in cadrul Expozitiei Mondiale de la New York. Masina a fost un adevarat succes: Ford a primit 22.000 de comenzi in prima zi si a vandut un milion de unitati in doi ani. Pretul "muscle car"-ului era de 2.368 dolari.
Tot in 1964, Mustang a debutat in productia cinematografica "Goldfinger", fiind condus de personajul negativ Tilly Masterson. Mustangul este intrecut de Aston Martin-ul DB5 condus de agentul 007 James Bond, intr-o cursa infernala, desfasurata in Alpii Elvetieni.
In acelasi an, Ford apeleaza la Carroll Shelby, pentru a construi o versiune mai puternica a Mustang-ului, care sa poata fi condusa insa si pe strazi, nu doar pe circuit sau in cadrul unor competitii sportive. Rezultatul se transpune in Shelby Mustang GT350, lansat in 1965, un fastback cu motor V8 de 306 cai-putere.
In 1968, Steve McQueen apasa pedala de acceleratie a unui Mustang GT390 intr-una din cele mai celebre scene de urmariri cu masini din istoria cinematografiei, care dureaza 10 minute si este filmata pe strazile din San Francisco. Aceasta face parte din filmul "Bullitt".
In 1971, Mustang prinde "forme" noi, fiind ceva mai lung si mai greu cu 270 kg decat predecesorul sau.
In 1974, Ford reduce greutatea masinii, introducand modelul Mustang II. Noul model este cu 50 cm mai scurt si cu 222 kg mai usor decat cel din 1973; automobilul reflecta ingrijorarea crescanda a americanilor cu privire la pretul carburantului, dupa criza petroliera din anul anterior.
Cinci ani mai tarziu, in 1979, Ford se confrunta cu o "criza de identitate" in privinta Mustang-ului; designerii abordeaza platforma "Fox", pentru a construi modelul Mustang din 1979, o masina mai lunga, mai inalta si mai simpla decat Mustang II.
In 1984, editia limitata Mustang SVO scoate la iveala o serie de inovatii tehnice, fiind dotata cu un motor turbo de 2,3 litri, care contribuie la sporirea performantei bolidului american.
In 1987, Ford decide sa foloseasca o platforma cu tractiune pe fata de la Mazda, pentru urmatorul Mustang, dar renunta la idee, dupa ce fanii Mustang "se razvratesc". Ford lanseaza o masina cu tractiune spate si un facelift vizibil, "asezonata" cu un propulsor V8 de 225 cai-putere.
In 1994, Ford se gandeste serios sa renunte la brandul Mustang. Din fericire, compania nu accepta o asemenea "pierdere" si cu ocazia aniversarii a 30 de ani de Mustang, modelul beneficiaza de cea mai importanta cosmetizare din ultimii 15 ani.
Anul acesta, americanii se lauda cu Shelby GT500, un monstru cu motor de 662 cai-putere. "Ford i-a oferit Americii cea mai puternica masina de serie cu motor V8 din lume", conchid jurnalistii de la
BI.com.
UPDATE: Ford a prezentat noul Mustang
Cei de la Ford prezinta a sase generatie a Mustang-ului (care marcheaza 50 de ani de istorie a automobilului) simultan in New York, Los Angeles, Shanghai, Barcelona, Spania, dar si Sydney, Australia, respectiv Dearborn, Michigan. Noul bolid Mustang are o garda la sol mai redus si este mai zvelt decat predecesorul sau. Masina va fi vanduta mai intai in SUA si Canada, incepand cu T1 2014, urmand apoi China si Europa (2015). Ford va vinde atat varianta fastback, cat si pe cea decapotabila. Preturile nu sunt deocamdata cunoscute.
Ford Mustang 2015 se diferentiaza de generatia anterioara prin multitudinea de accesorii high-tech din interiorul masinii sport. Printre acestea, se numara sistemul de infotainment MyFord Touch. Motorul masinii este unul turbo de 2,3 litri (cel mai nou membru al familiei de motoare EcoBoost de la Ford).
Mustang are acum suspensie spate independenta, un sistem de franare mult mai performant si schimbatoare de viteza amplasate in zona volanului. In privinta vanzarilor, Mustang-ul s-a situat, la nivelul SUA, in spatele lui Camaro (Chevrolet), in ultimii sapte ani. Volumul va ajunge la 100.000 unitati Mustang in 2015, primul an complet in care masina va fi lansata pe piata, estimeaza cei de la IHS Automotive. Livrarile in SUA au scazut cu 8% in 2013, la 66.083 unitati (noiembrie). Vanzarile de Mustang nu au mai atins 100.000 unitati in ultimii sase ani.
Doar 10% din modelele Mustang produse in Flat Rock, Mich., vor ajunge la export, precizeaza Ford. Mai mult, noul Mustang nu mai seamana, pentru unii, cu o "bucata de metal". Mustang-ul reinnoit este un bolid mai agresiv "si mai exotic", care eclipseaza vechiul model, spune Joel Piaskowski, cel care a proiectat automobilul. Spatele noului Mustang este cu aproape 8 cm mai lat decat in cazul versiunii anterioare si cu aproape 3 cm mai scurt.
Dincolo de tehnologie de la bord, fanii Mustang sunt atrasi insa de motoarele bolidului american. Ford a incercat sa pastreze o gama diversa in acest sens. Ford va oferi trei motorizari in cazul Mustang-ului, iar doua din ele vor fi "transplantate" de la generatia trecuta: un V8 de 5,0 litri, care dezvolta 420 cai-putere si un V6 Ti-VCT de 3,7 litri, care ofera 300 cai-putere.