Saracii din Est stramba din nas la modelele Dacia. Bogatii din Vest le cumpara ca pe painea calda
daciarenaultwsjautovanzari automasinilogansanderoduster
Dacia, marca ieftina de la Renault, are probleme in a se impune pe pietele aflate in curs de dezvoltare dar se vinde foarte bine in tarile vestice, scrie publicatia Wall Street Journal (WSJ). In aceste conditii, socoteala grupului francez de acasa nu se potriveste cu cea din targ. Logan, Sandero si Duster erodeaza vanzarile de masini mai scumpe ale companiei in Occident.
Renault a intentionat in urma cu sase ani, la lansarea Logan, sa cucereasca pietele emergente cu o masina accesibila ca pret si cu dotari modeste. Acum, producatorul auto francez are probleme cu vanzarea modelului in unele state in curs de dezvoltare, precum India, insa masinile sunt cumparate de clienti din tarile bogate care incearca sa economiseasca bani. Astfel, vanzarile de automobile mai scumpe ale Renault sunt afectate, noteaza Wall Street Journal.
Anul trecut, mai mult de un sfert din vanzarile constructorului francez au fost reprezentate de modele ieftine. Grupul a livrat anul trecut peste 680.000 de masini din variantele low-cost, jumatate din acestea fiind reprezentate de masini marca Dacia. Nu asa si-a gandit Renault strategia atunci cand a cumparat Dacia. Compania vroia ca modelele produse la Mioveni sa tinteasca tarile sarace iar masinile sale scumpe sa acopere pietele occidentale.
Grupul a raportat vanzari record in 2010, de 2,63 de milioane de unitati, datorita succesului masinilor cu preturi reduse. Constructorul auto a anuntat luni ca anul trecut a revenit pe profit, dupa perderi de 3,1 miliarde de euro in 2009.
Cea mai simpla versiune a Loganului costa in Franta 7.600 de euro, pe cand un Clio, un echivalent Renault pentru masina romaneasca, poate fi achizitionat cu 13.900 de euro. Cele doua autovehicule au aceleasi dimensiuni si acelasi motor.
In Olanda, de exemplu, masinile produse la Mioveni au starnit o adevarata pasiune. Proprietarii de Logan MCV au format cluburi si se strang frecvent pentru a-si admira automobilele si a se cunoaste.