Un tanar vrea sa lanseze o afacere noua pe saptamana, timp de un an. Compania sa are sediul intr-un autobuz
antreprenoriatfilmecomedieafacerimesajevenituriexperienta
Pentru cei mai multi dintre noi, dezvoltarea unei afaceri tine de un orizont indelungat de timp. Pentru Colin Grussing, in varsta de 28 de ani, lansarea unei afaceri a devenit "o rutina".
Potrivit Entrepreneur.com, antreprenorul a lansat initiativa 52businesses, care ii va intriga cu siguranta pe economisti; mai exact, Grussing si echipa sa intentioneaza sa lanseze o afacere pe saptamana, timp de un an.
De ce? Pentru a demola mitul potrivit caruia iti trebuie mult timp ca sa pui pe picioare un start-up, spune Grussing - un absolvent de Yale, antreprenor in serie si fost concurent la Shark Tank, originar din New Orleans. Oricat de ciudat ar suna, "ne dorim sa-i incurajam pe oameni sa isi puna ideile in practica si sa contribuie la revigorarea economiei", precizeaza antreprenorul.
Daca aceasta initiativa vi se pare exagerata, va oferi si alte detalii: echipa este formata din trei angajati permanenti si cinci stagiari si va avea sediul intr-un autobuz scolar "dezafectat" din anii '80, pe care l-au poreclit "BOB" (Business Operations Bus). Intregul experiment va fi documentat prin intermediul social media - pe bloguri, podcast-uri, site-uri, Facebook, Twitter si alte canale.
Saptamanile care urmeaza
Chiar daca afacerile vor trebui furnizate la foc continuu, Grussing precizeaza ca are destule idei. Unul dintre venture-uri tine de deschiderea unui studio mobil de yoga. Un alt startup, Apocalypse Camp, ofera un curs de supravietuire pentru adulti si va tinut intr-un centru de reeducare a minorilor.
"In privinta planificarii, vrem sa ne situam intotdeauna cu patru saptamani inaintea infiintarii unei companii - si ne vom "reseta" energia in fiecare luni", explica Grussing.
Pentru a cantari succesul fiecarui startup, "vom analiza conceptul - si in unele cazuri, profitabilitatea - in sapte zile", explica antreprenorul. Echipa doreste sa obtina un succes de 100%, a adaugat tanarul, "chiar daca se va multumi si cu 75%".
Cum va supravietui insa o companie timp de o saptamana? Multe afaceri pot functiona in mod "automat", explica Grussing, in timp ce altele vor deveni joint venture-uri sau se vor desfasura sub tutela unui manager. Oricum, "vom detine actiuni in fiecare firma", precizeaza tanarul.
La jumatatea drumului - odata ce respectivul concept s-a dovedit a fi fiabil, precizeaza Grussing - 52businesses a precizat ca isi va deschide usile pentru cei interesati, in speranta ca va alimenta visurile lor antreprenoriale.
"Fiti cu ochii pe mine"
Daca 52businesses pare desprins din filmele de comedie, Grussing precizeaza ca trebuie sa privim totul contextual. Dupa ce a terminat facultatea, Grussing a infiintat RootSuit, un magazin care vindea costume din spandex. S-a prezentat cu aceasta idee la Shark Tank. A infiintat apoi un dealership de motociclete, care colabora cu India. Fiecare afacere a generat un anumit profit, dar nu suficient.
La varsta de 28 de ani, afacerile sale - si unele investitii strategice in imobiliare - i-au adus lui Grussing un venit suficient, astfel incat sa se retraga. Antreprenoriatul in sine il motiveaza insa mai puternic decat banii, precizeaza el.
Niciuna din afacerile propuse nu sunt obisnuite si Grussing precizeaza ca ofera experiente memorabile. "M-am specializat in fructificarea unei idei, vreau sa o transform in bani si sa o adaug la portofoliul meu", a subliniat Grussing.
Pentru cei care s-au declarat sceptici in fata ideilor lui Grussing, acesta are un singur mesaj: "Fiti cu ochii pe mine!"