Guy Kawasaki: Adevaratele reguli ale inovatiei
guy kawasakiinovatieantreprenoriappleprodusetarife
Antreprenorul Guy Kawasaki a prezentat recent o serie de strategii personale, menite sa ne ajute in incercarea de devansare a concurentei. Kawasaki stie ca, dupa cum este si cazul Apple, companiile pot reusi doar cand cred in produsele lor. Dar cum putem castiga o asemenea incredere de sine? Potrivit lui Kawasaki, prin edificarea acelui CEVA care are SENS si este INOVATOR.
Regulile de aur ale lui Kawasaki i-au servit mereu in afaceri si l-au ajutat sa dobandeasca succesul. Cum a reusit antreprenorul Kawasaki?
1. Daca vrei sa inovezi, ofera un inteles produsului tau
Kawasaki i-a incurajat pe tinerii prezenti la World Innovation Forum sa "isi doreasca sa schimbe lumea" cu produsele lor, mentionand ca acesta a fost si motto-ul Apple. Kawasaki a amintit de Nike, o companie care a reusit sa dea un sens "adidasilor sai". Antreprenorul a povestit cum "bucatile de bumbac, piele si cauciuc" au devenit simbolice pentru Nike.
2. Trebuie sa ai o mantra
Daca vrei sa inovezi cu adevarat, spune Kawasaki, fa rost de o "mantra". Declaratiile de principiu sunt lungi si nu pot fi memorate usor; oamenii trebuie sa stie insa ca firma ta exista. Kawasaki da cateva exemple, precum Wendy ("sanatos, fast food"), FedEx ("peace of mind") si eBay ("democratic commerce").
3. Nu iti face griji, poti sa lansezi si rahaturi
Kawasaki spune ca nu exista un moment ideal pentru inovatie si nu trebuie sa astepti produsul perfect. Cheia este sa faci un pas revolutionar si sa lansezi produse care nu exista pe piata. Kawasaki apreciaza ca prima imprimanta laser "a fost un rahat", dar "unul revolutionar".
4. Polarizeaza-i pe oameni
Fiecare produs minunat are propria sa "populatie" si Kawasaki ii sfatuieste pe lideri sa nu le fie frica de acest aspect. Antreprenorul aminteste de TiVo: Kawasaki inregistreaza cu mare drag showurile tv preferate, dar stie ca publicitarii dicteaza modul in care utilizatorii pot "ocoli" unele reclame. Cel mai important lucru este sa ii selectezi doar pe aceia care adora produsul tau.
5. Perfectioneaza-ti "lovitura"
In timpul prezentarilor, Kawasaki ii indeamna pe antreprenori sa utilizeze regula 10, 20, 30: creeaza 10 planse pentru o prezentare de 20 minute si foloseste un font de 30.
6. Nu te ingrijora, atunci cand unii resping produsul tau, in timp ce altii il cumpara
Uneori, companiile intra in panica, atunci cand produsul lor este utilizat in alte scopuri decat cele initiale si se gandesc rapid cum sa atraga "publicul tinta". Kawasaki spune ca nu trebuie sa gandim asa. In schimb, companiile trebuie sa spuna "Amin" in momentul in care oricine cumpara produsul lor, pentru ca banii nu au miros.
7. Care este nisa ta?
Inoveaza ceva care sa aiba valoare, ceva unic, spune Kawasaki, ceva care sa usureze viata oamenilor. Kawasaki utilizeaza ca exemplu compania Fandango, care permite clientilor sa imprime biletele de cinema chiar acasa. Cand Kawasaki isi duce copiii la film, vrea sa se asigure ca va avea un loc in sala, inainte sa ajunga acolo. Astfel, plateste celor de la Fantago un tarif relativ mic, pentru a merge linistit sa vada "Spiderman".