Apare Topul Antreprenorilor Romani
topantreprenorirevistaafaceri
Biz si Unlock Market Research au realizat Topul Antreprenori Romani. O tara cu antreprenoriat puternic este puternica, produce valoare si progreseaza. Antreprenorii romani merita sa fie priviti ca o forta a binelui, fiindca fara ei economia locala nu ar exista.
“Antreprenoriatul nu este usor, de la momentul in care te gandesti si pana decizi sa incepi o afacere pe cont propriu, pana la hatisul in care esti obligat sa-ti desfasori activitatea zi de zi. Prin acest studiu, i-am identificat pe cei care s-au luptat cu toate conditiile economice nefavorabile si care au reusit sa contruiasca afaceri antreprenoriale in Romania”, declara Marta Usurelu, redactor-sef, revista Biz.
Top 10 reuneste antreprenori renumiti, cu businessuri la randul lor extrem de cunoscute. Multi dintre ei au fost prezenti in media in ultima vreme (Marius Ghenea, Dan Sucu, Cristina Batlan, Camelia Sucu, Dragos Atanasiu), altii au businessuri de succes care s-au dezvoltat puternic in ultimii ani (Softwin, GECAD, Valvis Trading, Dedeman, Caru' cu Bere & City Grill).
Plecand de la premisa ca oamenii de afaceri nu sunt vedete cunoscute de marele public, ci persoane care fac businessurile sa functioneze, de cele mai multe ori din spatele scenei, a fost ales un target special pentru studiu.
Specialistii Unlock au stat de vorba cu “gulere albe” care interactioneaza in diverse forme cu mediul de business din Romania, fie in calitate de furnizori de servicii, fie ca parte a unei afaceri, fie ca top manageri intr-o companie romaneasca sau multinationala.
Domeniile de activitate ale respondentilor au fost foarte variate: marketing, comunicare, sales, management, liber profesionisti (avocati, consultanti, publicitate, branding, PR).
Pentru realizarea Topului Antreprenorilor Romani, au fost realizate o etapa de cercetare calitativa pentru identificarea atributelor care definesc un antreprenor de succes si o etapa de cercetare cantitativa, avand ca obiective:
1) Portretul antreprenorului ideal: metodologia MaxDiff. In urma acestei etape au reiesit dimensiunile succesului si componentele sale, precum si importanta fiecarui atribut in definirea acestuia.
2) Calcularea indicelui de notorietate al antreprenorilor (inclusi in lista). Masurarea notorietatii sale ca persoana si a notorietatii businessului sau.
3)Calcularea indicelui de succes. Evaluarea indirecta a fiecarui antreprenor inclus in lista prin asociere nume – atribute de imagine asociate cu succesul (imaginea perceputa).
Pozitia in top a rezultat in baza indicelui de succes plus indicele de notorietate.