15 sfaturi privind redactarea declaratiei de principii a companiei tale
sfaturideclaratie de principiiantreprenoriantreprenoriatangajamentmission statement
Un antreprenor intreaba: Care este cel mai bun sfat necesar redactarii unei declaratii de principii puternice pentru compania mea?
Ti-ai luat un angajament pe termen lung - Cand redactezi o asemenea declaratie, gandeste-te la acele elemente care pot fi aplicate atat in prezent, cat si pe viitor. O declaratie puternica ofera inspiratie angajatilor companiei tale. Mission statement-ul trebuie sa se refere la aspectele zilnice din cadrul companiei si perspectivele de afaceri, indiferent de dimensiunea acesteia.
Raspunde la unele intrebari esentiale - Cand scrii o declaratie de suflet a companiei tale, trebuie sa raspunzi la o serie de intrebari: Ce pasiuni ai? La ce te pricepi cel mai bine? Care este motorul afacerii tale?
Fii succint - Foloseste o singura fraza. Fii scurt si la obiect. Construieste-ti declaratia pe baza unor cauze nobile, pe care vrei sa le impartasesti cu ceilalti. Asigura-te, de asemenea, ca angajatii tai stiu ca doresti sa fii NUMARUL 1 in industria ta. Numai asa vei avea un scop indraznet.
Apeleaza la mantra, nu la declaratii siropoase - Guy Kawasaki ne sfatuieste sa scriem o mantra, nu o declaratie de principii. O mantra cuprinde 3 - 4 cuvinte si scopul sau este sa ii ajute pe angajatii care inteleg cu adevarat natura unui business.
Cauta inspiratie pentru mission statement-ul tau - Daca doresti ca brandul tau sa semene cu Apple sau Zappos, nu-ti ramane decat sa analizezi continutul declaratiilor lor de principii. Totusi, declaratia ta va fi diferita de a lor, deoarece vei oferi altceva.
Fii util - Cand redactezi o asemenea declaratie scurta, pune-ti intrebarea "Cum pot sa ii servesc pe oameni cu produsul/serviciul meu?" Insereaza acest aspect in declaratie. Gandeste-te la cate poti oferi, prin intermediul corporatiei, nu la ce NU poti oferi.
Concentreaza-te asupra valorii tale intrinsece - Vorbeste despre scopul existentei tale si a afacerii in sine, apoi integreaza aceste doua elemente in valorile organizatiei. Vezi ce produs oferi. Trebuie sa stii ce impact va avea acesta asupra clientilor. Cum le va afecta viata?
Gandeste-te la "audienta" - O declaratie prea stufoasa isi va pierde scopul initial, acela de a insufla anumite valori. Aceasta trebuie indreptata catre oameni, catre angajati. De asemenea, daca abordezi un stil scriitoricesc prea formal, n-o sa oferi nicio emotie. Textul trebuie sa fie scris cu pasiune.
Mission Statement-ul poate fi si un reminder pentru tine, care sa iti reaminteasca mereu ca nu esti doar un vanzator, ci un vizionar. Motivul pentru care multe asemenea declaratii nu izbutesc sa isi atinga scopul este legat de faptul ca nu argumenteaza scopul companiei.
Exista si antreprenori care nu ar utiliza asemenea declaratii inspirationale - "Cine mai foloseste asemenea metode? Daca ai un startup, treci direct la munca. Daca te gandesti la o declaratie de principii, vei angaja, probabil, o firma scumpa de publicitate, care sa isi expuna portofoliul intr-o sala plina cu scaune in forma de pastaie", spune Ryan Holmes, CEO HootSuite.