15 carti pentru antreprenori
cartiantreprenoriatantreprenorimarius gheneastartupsucces
In fiecare an, apar mii de carti despre antreprenoriat. In timp ce unele din ele chiar nu merita citite, altele trebuie analizate din scoarta in scoarta. Urmatoarele 15 lucrari sunt scrise de antreprenori, directori executivi si fondatori de startup-uri, acei oameni intreprinzatori care "fac lucrurile sa mearga".
15. Predictably Irrational - Dan Ariely
Cartea lui Ariely studiaza in detaliu comportamentul si obiceiurile umane si orbiteaza in jurul ideii potrivit careia oameni sunt predispusi sa fie irationali. Ariely foloseste o serie de experimente, pentru a demonstra ca lumea este mult mai complexa decat o infatiseaza unii economisti in mod traditional.
14. Antreprenoriat. Drumul de la idei catre oportunitati si succes in afaceri - Marius Ghenea
Il lasam chiar pe autor sa spuna cateva cuvinte despre cartea sa: “Documentarea pentru cartea "Antreprenoriat. Drumul de la idei catre oportunitati si succes in afaceri" a implicat atat cursurile de entrepreneurship pe care le predau la scoli de business executive MBA (CEU Business School si acum la Maastricht School of Management) cat si experienta acumulata in Arena Leilor sau mai recent in Schoolforstartups dar mai ales experienta din ultimii aproape 20 ani de activitate antreprenoriala personala” - Marius Ghenea
13. The Four Steps To The Epiphany - Steve Blank
Cartea lui Blank analizeaza toata miscarea Lean Startup, care spune ca trebuie sa intri pe piata cat de repede posibil, in loc sa dezvolti o versiune finala a unui produs.
12. How to Change the World - David Bornstein
Bornstein ne vorbeste in cartea sa despre o serie de antreprenori sociali. Prin studiile sale de caz, autorul vrea sa ne demonstreze ca putem avea succes, daca ne dorim cu adevarat sa schimbam lumea si idealismul poate reprezenta cel mai important factor motivant.
11. From Resource Allocation To Strategy - Joseph Bower
Bower ofera o imagine asupra modului in care functioneaza organizatiile. Prin studiile aprofundate, el explica in detaliul cum poti dezvolta o strategie corporatista eficienta si cum poti preveni bresele in sistem.
10. Losing My Virginity: How I Survived, Had Fun, And Made A Fortune Doing Business My Way - Richard Branson
Unul dintre cei mai populari miliardari din lume si-a construit imperiul Virgin pe baza unei singure filozofii: Oh, screw it, let's do it. Autobiografia lui Branson ne arata ca esecurile pot fi utilizate ulterior in scopul dobandirii succesului.
9. How To Win Friends And Influence People - Dale Carnegie
O carte de suflet, dar asta nu trebuie sa ne sperie. Este esential sa intelegi cum ii poti determina pe ceilalti sa te placa, cum poti comunica bine si cum ii poti castiga de partea ta, prin modul tau de a gandi lucrurile - cu alte cuvinte, ai tot ce iti trebuie, pentru a reusi in afaceri.
8. The Zigzag Principal - Rich Christensen
Cartea lui Christensen ne invata sa ignoram toate semnalele care ne imping sa mergem inainte cu toata viteza, ca Titanicul spre aisberg. In schimb, ne sfatuieste sa evitam obstacolele mergand in zigzag, dar pastrandu-ne scopul initial (destinatia initiala).
7. The Innovator's Dilemma - Clayton Christensen
Steve Jobs a fost profund influentat de cartea lui Clay Christensen, potrivit biografului sau. Autorul ne vorbeste despre modul in care produsele low-end pot cuceri piata.
6. Good to Great - Jim Collins
Collins analizeaza cele mai mari companii din lume si provocarile cu care se confrunta directorii acestora. De exemplu, directorii de Nivelul 5 poarta un sentiment de vina si un simt al responsabilitatii dezvoltat. Acestia promoveaza un cult al onestitatii.
5. The Startup Game - William H. Draper
Draper analizeaza istoria venture capital si cultura din Silicon Valley.
4. Innovation and Entrepreneurship - Peter Drucker
Drucker realizeaza o analiza a inovatiei in sine si foloseste exemple concrete, pentru a ne explica procesul de creatie. Chiar daca aceasta carte a fost publicata in anii '80, ideile lui Drucker raman relevante si in prezent.
3. The Ascent Of Money: A Financial History Of The World - Niall Ferguson
Cartea favorita a CEO-ului Coca Cola, Muhtar Kent; aceasta istoriseste evolutia sistemului financiar. Este esentiala pentru antreprenorii care vor sa inteleaga natura elementelor economice, care determina pana la urma daca afacerea lor va avea succes sau nu.
2. Never Eat Alone - Keith Ferrazzi
Daca mai ai vreun dubiu ca reteaua este cel mai important element al succesului, atunci trebuie sa citesti cartea lui Ferrazzi.
1. The World Is Flat - Thomas Friedman
Un alt ghid esential de marco-economie, care ne ajuta sa intelegem fenomenul globalizarii. Potrivit lui Friedman, companiile si indivizii trebuie sa reactioneze in fata noilor modalitati de desfasurare a afacerilor. Aceasta este cartea preferata a CEO-ului JPMorgan, Jamie Dimon.
sursa foto: flickr, csitscenter