In noua sa carte, "Mintea Antreprenorului", antreprenorul in serie Kevin D. Johnson expune 100 de principii, obiceiuri si teorii ale unor antreprenori de renume. Cele mai multe din aceste cugetari sunt lipsite de surprize, precum "gandeste in termeni mari si creeaza noi piete"; totusi, urmatoarele zece realitati ar putea spulbera unele mituri antreprenoriale, puternic inradacinate in constiinta publica.
Riscul nu este atat de... riscant
Antreprenorii sunt constienti de probabilitatea ridicata a producerii unui esec, dar nu "adora" neaparat sa joace riscant. Ei isi asuma riscuri CALCULATE si inclina situatia in favoarea lor. Trebuie sa aiba suficient de multa incredere in ei insisi, completata de cunostintele profesionale, relatiile puternice, averea personala, pentru a vedea un risc apropiat de zero.
Afacerile sunt pe primul loc, familia, pe al doilea
Aceasta realitate nu este una egoista. Pur si simplu, antreprenorii recunosc deschis ca bunastarea FAMILIEI depinde de succesul AFACERII lor, nu invers. Ai renunta la o afacere de un milion de euro, doar pentru a fi spectator la un meci de baschet in care joaca si fiul tau?
Sa-ti urmezi pasiunea? E un mit
Cauta mai intai un model bun de afacere. Pasiunea ta este indreptata spre o cauza nobila, cum ar fi combaterea saraciei in lume, dar s-ar putea sa dauneze grav business-ului. In orice business, vei descoperi lucruri ingrozitoare, care trebuie insa facute, precum un cold calling sau concedierea unor angajati neproductivi, care au rate la apartament. Cum se impaca afacerea cu pasiunea si relaxarea? Greu.
A fi antreprenor nu inseamna a fi propriul tau SEF
Antreprenorii de succes nu sunt interesati sa fie sefi. Cei care vor libertatea de a face tot ce isi doresc si cand isi doresc nu vor fi antreprenori de succes. Pentru a fi un antreprenor de succes, disciplina reprezinta o virtute si trebuie sa ii accepti pe noii sefi in calitate de investitori, parteneri si clienti.
"Concediaza-i" pe clientii care te terorizeaza
Esti antreprenor? Angajator? Cu siguranta ca ai cativa clienti care profita de tine, care se pun in fata clientilor buni. Cei mai buni antreprenori stiu sa ia decizii dure, sa ii pastreze si pe clientii mai putin intelegatori, sa ii trateze cu acelasi respect, sa minimizeze frustrarea, fara sa isi piarda reputatia. Nu poti multumi pe toata lumea, in acelasi timp.
Ignoranta poate "ucide" spiritul antreprenorial
Este bine sa fii familiarizat cu industria in care doresti sa activezi, dar de multe ori, oamenii vaneaza mai multe oportunitati, fara sa inceapa ceva concret. In alte situatii, antreprenorii sunt deschisi la noi sectoare de afaceri, astfel incat nimeni nu cunoaste viitoarele provocari. Antreprenorii seriosi au incredere in capacitatea lor de a "vana" o oportunitate (una si buna).
Nu te grabesti sa obtii un teanc de diplome
Daca esti deja antreprenor, nu are sens sa iti mai umpli rafturile bibliotecii cu diplome universitare. E o pierdere de timp. Daca vrei sa devii antreprenori si deja ai o experienta in business, poti trece peste obtinerea unor studii.
Esti ciudat, dar "te tratezi"
Antreprenorii, mai ales cei din domeniul tehnologic nu "se nasc" lideri, ci devin lideri. De fapt, sa fii ciudat reprezinta o "virtute" in tagma antreprenorilor. Potrivit unor studii, ADD-ul (attention-deficit disorder) reprezinta o afectiune frecventa in breasla antreprenorilor, precum si problemele de comportament si personalitate.
Un cec nu inseamna nimic
Fiecare antreprenor isi aminteste de zilele naive in care a primit primul cec de la clienti. Cand primesti o comanda, un cec, cand semnezi un acord verbal sau chiar unul scris, nu te bucura prea tare. Pastreaza bucuria pentru momentul in care vei simti "verzisorii" in mana sau pana realizezi o interogare a contului bancar.
Cold call-ul este un mit
Cold call-ul nu exista. Daca esti un antreprenor de elita, n-o sa dai peste nimic "rece". Ai la indemana internetul si mai multe resurse, poti "incalzi" orice oportunitate si astfel nu iti vei pierde timpul (atat al tau, cat si al celorlalti). Fa-ti temele si astfel vei putea profita de competitie.