Wi-Fi gratuit sau ciocolata?
wi-fiproductivitateangajaticompaniibusinessmanageri
Un studiu realizat in randul antreprenorilor si managerilor firmelor de IT, realizat de Bredin Research si sponsorizat de Comcast Business, arata ca furnizarea de Wi Fi gratuit este mai "dulce" pentru unii clienti decat furnizarea de dulciuri, apa, sucuri sau reviste gratuite.
Cei care nu ofera deja servicii gratuite de Wi-Fi in locatiile lor intentioneaza sa faca acest lucru in viitorul apropiat.
Altii spun ca nu vor furniza niciodata asemenea facilitati, motivand ingrijorari care tin de asistenta tehnica, distragerea atentiei angajatilor si costurile asociate administrarii unei asemenea infrastructuri.
"Furnizarea de Wi-Fi reprezinta un avantaj concurential si antreprenorii recunosc acest lucru", a declarat Bill Stemper, presedintele Comcast Business.
Alte rezultate ale studiului:
* Wi-Fi-ul, "mai dulce" decat... bomboanele. Antreprenorii spun ca reteaua Wi-Fi este mai eficienta decat alte atentii pentru clienti, precum revistele, brosurile, dulciurile sau apa.
* Wi-Fi atrage clienti. 8 din 10 afaceri care ofera Wi-Fi (79%) precizeaza ca astfel clientii sunt mai impacati cu gandul ca trebuie sa astepte. 65% precizeaza ca furnizarea de Wi-Fi gratuit duce la atragerea de clienti.
* Wi-Fi stimuleaza vanzarile. 55% dintre antreprenorii care furnizeaza Wi-Fi precizeaza ca au vanzari mai mari.
* Promovarea Wi-Fi este cheia succesului. In schimbul unei simple retele gratuite, clientii sunt mai predispusi sa promoveze afacerile respective pe canalele social media.
* Unii sunt sceptici fata de furnizarea de retele Wi-Fi. Temerile privind asistenta tehnica (33%), distragerea atentiei angajatilor (33%) si costurile (32%) sunt motivele pentru care sefii refuza adoptarea retelelor Wi-Fi.
* Retelele Wi-Fi asigura mai multe conexiuni business. Aproape 20% din detinatorii de afaceri se promoveaza prin intermediul "huburilor comunitatii".
* Afacerile care adopta infrastructura Wi-Fi estimeaza ca vor creste. 67% dintre antreprenorii care furnizeaza servicii Wi-Fi estimeaza ca veniturile lor vor creste. Din randul companiilor care refuza furnizarea gratuita de Wi-Fi, doar 50% estimeaza ca vor creste.
* Wi-Fi-ul stimuleaza productivitatea. Angajatii folosesc Wi-Fi-ul in scopuri profesionale, precum accesarea resurselor corporate (49%), gestiunea inventarului (36%) si organizarea de conferinte (35%). 93% din companii considera ca Wi-Fi-ul incurajeaza productivitatea.
Sondajul Small Business Wi-Fi a fost realizat onluine in randul a 602 manageri din companiile cu cel putin 100 de angajati din SUA, in luna decembrie a anului trecut.