TOP 5: Cei mai bogati jucatori din industria publicitatii
topjucatoripublicitatereclamaadvertisingretele
Cand ne gandim la mogulii industriei globale a publicitatii, ne vin in minte nume precum Martin Sorrell de la WPP si John Wren de la Omnicom. Totusi, acestia nu sunt singurii imbogatiti de pe urma advertisingului.
Cand MDC Partners – o retea de publicitate nu foarte cunoscuta – a anuntat plata compensatiilor pentru echipa de conducere in 2012, presa a fost uimita sa constate ca CEO-ul Miles Nadal a primit o crestere cu 278% a venitului, la 24 milioane de dolari. Astfel, a devenit cel mai bine platit mogul din industria reclamei.
Chiar si asa, Nadal nu este cel mai bogat jucator din industria publicitatii. Unii folosesc avionul companiei pentru a merge in vacante. Altii sunt atat de instariti, incat accepta bonusuri simbolice de 5.000 de dolari pe an. Unul dintre directori a cheltuit in 2011 circa 16.000 de dolari pentru intretinerea limuzinei de serviciu. Toate aceste informatii ne indica faptul ca mogulii publicitari traiesc pe picior mare.
5. Martin Sorrell
Compensatii: 11.676.000 dolari
Companie: WPP (CEO)
In 2010, Sorrell a primit compensatii totale de 7,4 milioane de dolari. In 2011, salariul sau a crescut considerabil. Chiar daca nu este cel mai bine platit CEO din industria publicitatii, veniturile lui Sorrell genereaza titluri incendiare in presa din Marea Britanie.
4. Michael I. Roth
Compensatii: 12.983.942 dolari
Companie: Interpublic Group (CEO)
In 2010, Roth a primit 10,2 milioane de dolari. Recent, acesta a vandut actiuni in valoare de 3,8 milioane de dolari, pentru a-si plati datoriile.
3. John D. Wren
Compensatii: 15.420.537 dolari
Companie: Omnicom (CEO)
Salariul lui Wren a devenit subiect de barfa pe Wall Street. In 2011, actiunile OMC au scazut cu 3%, la 44,58 dolari/actiune; veniturile companiei au crescut cu 10,6%, la 13,8 miliarde de dolari; profitul net s-a majorat cu 15% la 953 milioane de dolari. Chiar si asa, Wren a primit o majorare salariala de 43%. Wren va fi platit si daca moare: o moarte "de aur" de 20,4 milioane de dolari, bani care ar ajunge la rudele sale. Acelasi CEO s-a plimbat anul trecut cu avionul companiei, in scopuri personale, cheltuind peste 130.000 de dolari. Acesta a fost cel mai scump beneficiu acordat unui CEO din industria reclamei.
2. Miles S. Nadal
Compensatii: 23.797.424 dolari
Companie: MDC Partners (CEO)
Salariul lui Nadal a crescut cu 278%, de la 6 milioane de dolari, valoare inregistrata in 2010. Actiunile companiei au crescut de la an la an, de la 17,52 dolari/actiunea la 12,98 dolari/actiunea, chiar daca veniturile au crescut cu 37%, la circa un miliard de dolari. Peste jumatate din crestere a fost generata de achizitii. Compania nu este profitabila. A pierdut pana acum 77 milioane de dolari. MDC a anuntat ca salariul lui Nadal este strans legat de pretul actiunilor.
1. Maurice Levy
Compensatii: 26.180.697 dolari
Companie: Publicis (CEO)
Salariul lui Levy reprezinta un subiect controversat. In 2011, compania i-a oferit peste 4 milioane de dolari. De asemenea, acesta a mai beneficiat de 21,6 milioane de dolari. In timpul recesiunii, a acceptat o reducere a salariului cu 2,7 milioane euro si a primit doar salariul de baza de 900.000 euro. Cand economia si-a revenit, a primit platile restante.
Bonus: Vincent Bollore
Compensatii: 5.089 dolari
Companie: Havas (board member)
Bollore, care l-a gazduit pe insusi fostul presedinte francez Nicolas Sarkozy pe iahtul sau de lux, primeste doar 4.000 euro in fiecare an de la Havas. Averea sa provine in mare parte din actiunile detinute la Havas si Aegis, cei doi giganti europeni de publicitate. Forbes estimeaza ca Vincent Bollore detine o avere de 1,6 miliarde de dolari. Bollore beneficiaza de un milion de stock options, 5.000 de actiuni si 1,3 milioane WTA (warrants-to-acquire) in compania Havas.