TOP 10: Cele mai penibile imitatii ale unor marci celebre
chinacopiiimitatiistarbucksheinekenadidas
Urmatoarele zece produse nu sunt ceea ce par. De la "Sunbucks" si "KicKer", la "Wrlgleys Doubiemint" si "Action Pad", avem de-a face cu unele imitatii de-a dreptul ridicole.
1. Sunbucks
Un lant de cafenele din China a fost obligat sa plateasca o amenda de 62.000 dolari (500.000 yuani) dupa ce a folosit in mod abuziv logoul celebrei companii Starbucks, asociat cu denumirea “Xingbake” (“Starbucks” in limba chineza).
2. Wrlgleys Doubiemint
Un pachet de guma provenit tot din China. Potrivit NYT, 66% din cele 92 milioane bunuri contrafacute confiscate la granitele UE in 2003 au fost importate din China si Hong Kong. In SUA, statisticile sunt asemanatoare.
3. KicKer
Aceasta ciocolata coreeana seamana izbitor de tare cu KitKat. Se pare ca gustul este singurul element care le separa...
4. Action Pad
Ne place aceasta intruchipare chineza a defunctului Steve Jobs de la Apple; chinezul si-a pus chiar si celebra helanca neagra. Action Pad este un iPad chinezesc.
5. OFC/UFO
In loc sa cumpere o franciza de la Colonelul Sanders si KFC, trei studenti din Beijing au decis sa isi deschida propriul restaurant. Acestia au inaugurat Obama Fried Chicken, pentru a-si intretine familiile si nu au vrut sa incalce drepturile de copyright. Dupa ce KFC i-a amenintat cu un proces indelungat, acestia au schimbat numele in UFO, chiar daca logoul cu Obama a fost pastrat.
6. Tids
Nici brandul american de detergent Tide, foarte cunoscut in Romania, nu a scapat de imitatori. V-ati spala hainele cu Tids?
7. Adidas
O “facatura” destul de convingatoare, pana cand citim sloganul: Nimic este posibil. Efectul este tragicomic, exact opusul a ceea ce Adidas reprezinta.
8. King Burger
Intoarcem un burger pe dos si avem... un King Burger. Localul se afla in China. Un academician spunea candva: China este plina de imitatii. Ouale sunt false, vinul la fel, hainele, telefoanele, posetele, pantofii... Nu exista o alta tara in lume care sa exploateze mai mult brandurile de renume. Nici Rusia, nici Brazilia, nici Vietnam, nici Indonezia. De ce exista atatea falsuri in China? Profesorul Jeffrey Hays explica: Exista o perceptie generala care spune ca bunurile straine sunt mai bune decat cele chineze”. Cand oamenii nu isi permit produsul original, se multumesc cu un “fake”. Chiar daca nu isi permit, pentru moment, sa-si cumpere o pereche de adidasi “Nike” autentici, ei inca spera ca, intr-o buna zi, sa isi indeplineasca visul.
9. NKIE
Nike este unul din cele mai imitate branduri din lume. Un angajat Nike a estimat ca exista o pereche de falsa de adidasi Nike la fiecare doua perechi originale. Numarul imitatiilor nu poate fi estimat.
10. Heimekem
Copiati orice, dar nu berea!, ar spune amatorii de halbe. Heimekem copiaza unul din cele mai cunoscute branduri de bere din lume. Si totusi, spun cercetatorii, o imitatie demonstreaza faptul ca originalul este mult mai bun, din punct de vedere al calitatii si reprezinta un produs pe care toata lumea si-l doreste.