Studiu: Imaginea unei femei frumoase intr-o reclama ne afecteaza capacitatea de a gandi rational
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Studiu: Imaginea unei femei frumoase intr-o reclama ne afecteaza capacitatea de a gandi rational
O femeie frumoasa intr-o reclama? Ce poate vinde mai bine? Cercetatorii sustin ca au descoperit de ce erotismul vinde mai bine decat oricare alta strategie de publicitate.
Consumatorii cred ca daca achizitioneaza masina, fata de pe capota vine la pachet. Acesta este doar unul din motivele pentru care ne lasam sedusi de anumite produse si servicii. Imaginea unei femei frumoase intr-o reclama activeaza zonele din creier care ii determina pe barbati sa cumpere, ignorand elementul rational. Fenomenul este valabil si in cazul femeilor.
Studiul cercetatorilor arata ca utilizarea in reclama a persuasiunii logice - faptele simple, convingatoare - se dovedeste a fi mai putin efectiva decat spoturile sau afisele care utilizeaza persuasiunea non-rationala - sentimentul "de bine", imagini seducatoare.
O tanara lasciva care face reclama la blugi este mult mai interesanta pentru barbati decat o reclama auto, in care ni se prezinta niste date elocvente legate de economia de carburanti. "Impactul non-rational" actioneaza din plin asupra creierului nostru.
Savantii de la Universitatea din California au studiat activitatea cerebrala a 24 de adulti, conectati la monitoare. Acestia au fost rugati sa urmareasca o serie de reclame care utilizeaza PL (persuasiunea logica) si PNR (persuasiunea non-rationala).
O reclama la o marca de tigari prezenta o domnisoara care sarea peste un hidrant de apa, insotita de un domn la fel de non-conformist, care-i zambea provocator. Acest gen de publicitate ne determina sa nu mai fim rationali, atunci cand trebuie sa ne decidem asupra achizitiei unui produs.
"Paziti-va creierul si portofelul", a declarat doctorul Ian Cook, din cadrul UCLA, care a publicat rezultatele studiului mentionat in Jurnalul de Neurologie, Psihologie si Economie. "Reclamele PNR actioneaza asupra zonelor mai slabe ale creierului si ne determina sa cumparam produsul descris in reclama", a mai spus Cook.
Vizionarea imaginilor in cazul carora s-a utilizat persuasiunea logica, bazata pe lucruri rationale, a "trezit" portiunile din creier responsabile cu luarea deciziilor si procesarea emotiilor. "Unii publicitari incearca mai degraba sa isi seduca audienta, decat sa o convinga sa achizitioneze un anumit produs sau serviciu", a conchis savantul. (via | dailymail.co.uk)
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special "E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"