Studiu: Castiguri mai mari, din zona digitala, pentru companiile de media
studiuernst youngcompanii mediavenituridigital
Companiile de media si divertisment vor inregistra castiguri, din zona digitala, care vor depasi nivelul de 50%, in raport cu cele traditionale, se arata in studiul Ernst & Young.
Veniturile provenind din zona de digital se cifreaza, in medie, la 47%, iar respondentii considera ca, pana in 2015, acestea vor depasi 57% din totalul veniturilor, digitalul devenind astfel noua norma a industriei si sursa majoritara de venituri pentru companiile de media si divertisment.
Studiul identifica principalele caracteristici ale „liderilor digitali de succes” din industria de media si divertisment. Companiile de succes sunt cele care folosesc noile tehnologii nu doar pentru a dezvolta noi produse si servicii, ci si pentru a construi organizatii mai agile, capabile sa simta din timp si sa raspunda mult mai rapid la modificarile ce survin in asteptarile consumatorilor, in oportunitatile din piata si pe zona de riscuri.
Liderii digitali de succes sunt cei care definesc noile matrici ale agilitatii organizationale, pe masura ce are loc tranzitia catre digital a industriei de media si divertisment iar digitalul devine noua norma.
„Mobilul, retelele sociale, tehnologiile cloud si big data analytics sunt cele care seteaza noile reguli ale jocului pentru firmele de media si divertisment”, spune Elena Badea, Director de Marketing si Comunicare, Ernst & Young Romania.
Potrivit raportului, o alta diferenta majora intre liderii digitali de succes si ceilalti participanti la studiu consta intr-o mai mare importanta acordata de primii folosirii tehnologiilor mobile, a retelelor sociale, a tehnologiilor cloud si big data analytics in cadrul colaborarilor interne.
De exemplu, peste 60% dintre liderii digitali de succes considera ca retelele sociale joaca un rol foarte important in comunicarea interna dintre angajati: 67% din lideri o considera ”foarte” sau ”extrem” de importanta, comparativ cu 42% in cazul celorlalti. Studiul evidentiaza importanta colaborarii rapide si facile avand la baza retelele sociale, care este si una din principalele caracteristici ale unei organizatii agile, in cazul careia fluxul de informatii este la indemana tuturor.