Start in afaceri: 11 sfaturi de la antreprenorii de succes
startafacerisfaturiantreprenorisuccesbusiness
Cei mai de succes antreprenori se confrunta cu aceleasi provocari, ca si startup-urile modeste care rasar unde vezi cu ochii. Ei au invatat insa unele lectii dure ale business-ului si ni le impartasesc. Iata 11 sfaturi de la antreprenorii de succes, care au reusit sa-si vada visul implinit. Ce-ti trebuie, pentru a cladi o afacere durabila?
1. Sara Blakely, fondatoarea SPANX - "Nu te teme de esec. Tatal meu ne-a incurajat sa esuam. Odata ce am crescut, ne-a intrebat care a fost cauza esecului. Daca nu ii raspundeam ceva concret, l-as fi dezamagit. Mi-a schimbat viziunea despre viata la o varsta frageda, m-a invatat ca esecul nu survine pur si simplu, ci doar atunci cand renunti sa mai incerci".
2. Pete Cashmore, fondatorul Mashable - "Ai nevoie de spatiu, pentru a testa unele lucruri si pentru a-ti proba creativitatea. Vei avea nevoie de mult timp, sa te reculegi, dupa ce toti oamenii "au tras" de tine. O buna parte din stresul zilnic survine din faptul ca ai reactionat la o situatie. Trebuie sa tii garda sus, daca esti o persoana creativa".
3. Gurbaksh Chahal, antreprenor, fondatorul RadiumOne - "Multi antreprenori se concentreaza asupra lucrurilor statice si vad doar "in alb si negru". Totusi, algoritmii pot fi rescrisi. Un procedeu de business poate fi redefinit, in ceva mai bun. Un model de business poate fi copiat. Viteza de executie depinde insa doar de tine! Cand ai o idee, aduna-te si vezi ce elemente iti lipsesc din puzzle, analizeaza piata, crezi in fortele proprii si continua sa imbunatatesti ceea ce ai deja."
4. Marcia Kilgore, fondator Bliss Spa, Soap and Glory and FitFlop - "Noteaza-ti totul, mai ales cand te afli la o intalnire de business. La inceput, lucrurile pot parea foarte simple si incantatoare, dar memoria umana se schimba, odata ce ai simtit "mirosul banilor".
5. Jim Koch, fondatorul Boston Beer Co. and Samuel Adams Boston Lager - "Ai o afacere buna, doar daca produsul tau este fie mai calitativ, fie mai ieftin decat alternativele de pe piata. Daca nu are aceste trasaturi, atunci s-ar putea sa castigi niste banuti la inceput, dar sa nu crezi ca detii o afacere sustenabila".
6. Tony Hsieh, CEO Zappos - "Fii sincer cu tine insuti. Daca urmezi acest principiu, multe decizii vor veni de la sine".
7. Caterina Fake, cofondator Flickr si Hunch - "Alege-ti o piata buna. Modul de abordare a pietei s-ar putea modifica, odata cu trecerea timpului, dar gaseste o solutie sa rezolvi aceasta problema. Abordeaza piata din mai multe directii. Nu te limita la un singur canal".
8. Scott Heiferman, cofondatorul Meetup - "Asigura-te ca o afacere merita o investitie de bani, timp si suflet. Daca o companie nu ajunge sa valoreze o suta de milioane de dolari in cinci ani, atunci o sa dureze 10 - 15 ani..."
9. Bob Parsons, fondatorul GoDaddy - "Iata ce am invatat de la Rockefeller: Trebuie sa stii mereu unde te situezi, intr-un business. Cantareste totul, deoarece tot ceea ce este cantarit si supravegheat iti va imbunatati activitatea".
10. Barbara Corcoran, Corcoran Group Founder, Shark Thank Judge and Investor - "Bucuria se afla in lupta de a ajunge undeva. Anii de inceput ai afacerii tale, prietenia de care dau unii dovada, cand va aflati in impas, acestia sunt cei mai buni ani din viata ta. Decat sa te concentrezi asupra visului tau de marinimie, mai bine bucura-te de moment, traieste clipa... nu rata asemenea momente".
11. Brian Sharples, cofondatorul HomeAway - "O idee buna nu este suficienta. Afacerile nu sunt doar niste idei, aruncate in vant, ci tin de executie. Nu te indragosti prea mult de ideea ta. Alti oameni vor avea aceeasi idee sau vor inova ceva similar. Trebuie sa construiesti o echipa mai puternica, pentru a materializa un proiect. Esti doar un om, nimeni nu are toate aptitudinile necesare dezvoltarii unei afaceri. Raspunde-ti la o singura intrebare: Ce fel de oameni iti trebuie, pentru a pune pe picioare un business de succes?"
sursa: businessinsider.com