Seful Coca-Cola a vorbit despre 5 mega-trenduri care vor influenta comportamentul consumatorilor de maine
coca-colaraportmuhtar kentplanetacompaniisucces
Muhtar Kent (foto), presedintele si directorul executiv al The Coca-Cola Company si totodata co-presedinte al CGF (Consumer Goods Forum), a vorbit intr-un editorial BBC despre cele 5 mega-trenduri care vor influenta, pe viitor, comportamentul consumatorilor.
Potrivit sefului Coca-Cola, consumatorii se schimba si afacerile care ii servesc pe acestia trebuie sa inteleaga termenii care vor transforma industriile de-a lungul urmatorilor ani.
Companiile trebuie sa inteleaga implicatiile vaste ale celor 5 mega-trenduri identificate in 2011 in raportul Consumer Goods Forum, referitoare la Valoarea Viitoare a Lantului de Consumatori.
1. Urbanizarea masiva
Peste 50% din populatia lumii traieste acum la orase. Pana in 2050, aceasta valoare va ajunge la 70%. "Companiile noastre vor avea nevoie nu doar de o colaborare mai eficienta intre ele, ci si cu orasele-gazda, care se modernizeaza.
2. Imbatranim pe zi ce trece
"In ultimii 20 de ani, s-au nascut tot mai putin copii. Traim, intr-adevar, mai mult. Pana in 2047, cei cu varste peste 60 de ani ii vor depasi ca numar pe cei cu varste sub 15 ani. Asta inseamna noi oportunitati pentru unele industrii, pe masura ce consumatorii mai maturi economisesc mai multi bani. De-a lungul procesului, trebuie sa inovam un marketing mai focalizat si sa ne bazam mai mult pe LIVRARILE LA DOMICILIU", explica Muhtar Kent.
3. Clasa de mijloc a apasat pedala de acceleratie
Lumea se confrunta cu cel mai important transfer economic din istoria sa; clasa mijlocie va creste in urmatorii 10 ani cu cateva miliarde de suflete. China si India conduc acest trend. 90% din clasa mijlocie a lumii va trai in pietele emergente, pana in 2030, in crestere de la 50%. In timp ce acest nou val de venituri reprezinta o oportunitate majora pentru producatori si retaileri, va genera si presiuni legate de costuri, pe unele marfuri.
4. Consumatorii sunt regi
Multe din vechile metehne ale industriilor nu se mai aplica in zilele noastre, subliniaza Kent. Asteptarile consumatorilor au crescut, in timp ce gusturile si preferintele lor se schimba intr-un ritm nebunesc. Trendul este dictat de tehnologie. Pana in 2013, de exemplu, peste 2 miliarde de utilizatori de telefoane mobile - la nivel globa - vor face achizitii prin intermediul handsetului. Pana in 2020, o treime din achizitiile consumatorilor vor fi efectuate exclusiv online. Cand urmatoarea fraza este rostita nu de oricine, ci de seful Coca-Cola, ar trebui sa o luam in seama: "Mai mult", spune Muhtar Kent, "companiile de succes trebuie sa devina mai transparente si sa colaboreze mai bine cu clientii lor".
5. Planeta la raport
Consumatorii de astazi sunt interesati de sustenabilitate, pe masura ce solicitarile pentru resurse naturale depasesc rezervele. Pana in 2030, populatia globala va ajunge la 8,3 miliarde locuitori si cererea pentru hrana si energie va creste cu 50%, iar cea pentru apa cu 30%. Sustenabilitatea reprezinta in sinea ei un business inteligent. "La Coca-Cola, reducem amprentele de carbon si dependenta de combustibilii fosili prin utilizarea PlantBottle - o sticla reciclabila 100%, realizata in proportie de 30% din plante. Planuim sa implementam aceasta tehnologie in toate uzinele noastre, pana in 2020. De asemenea, am vrea ca sticlele sa fie produse 100% din plante. O sa protejam si resursele naturii, incepand cu apa. Din 2005 pana acum, am demarat 386 parteneriate legate de conservarea apei, in 94 de tari. Vrem sa oferim inapoi 100% din apa folosita de Coca-Cola pana in 2020, precizeaza Muhtar Kent.
sursa foto: wikipedia.org