Portretul – robot al investitorului roman in francize
portretinvestitiefrancizerentrop & stratonstudiuvanzari
Dincolo de o analiza amanuntita, studiul "Perceptia intreprinzatorilor romani cu privire la afacerile in franciza", realizat de Divizia Market Research a grupului romano – german Rentrop & Straton, are menirea de a contura profilul investitorului roman in francize.
Intreprinzatorul atras de ideea investitiei intr-o franciza ar miza pe afaceri in servicii si retail, dar nu s-ar sfii sa "atace" si alte domenii, precum fast food si cafenele. Acesta este sigur pe el, deoarece cunoaste avantajele si riscurile afacerilor in franciza.
Chiar daca pentru intreprinzatorul tipic franciza prezinta un grad de risc mediu, investeste cu mare precautie. In general, capitalul propus este de pana la 10.000 de euro (65,40%), ajungand insa, in unele cazuri, la 30.000 de euro (22,40%), respectiv 100.000 de euro (doar 2,4%).
De asemenea, cel interesat de francize spune ca ar putea demara afacerea intr-un timp relativ extins, de 1 – 3 ani si acorda o mare importanta consultantei, inainte de a "porni motoarele". In era supertehnologizata, ar fi fost ciudat ca antreprenorul sa se informeze de la biblioteca, in legatura cu francizele. Acesta consulta in primul rand internetul si apoi literatura de specialitate.
Mentionam totodata ca intreprinzatorul nu se arata deosebit de interesat de tara de provenienta a francizei, dar atunci cand are preferinte, mizeaza pe francizorii americani, germani sau romani. Profilul traditional al posibilului investitor in francize este "croit" pe business: lucreaza in departamente economico – financiare sau de vanzari, are varsta cuprinsa intre 26 si 45 de ani, studii universitare si o experienta in afaceri de peste trei ani.
Studiul "Perceptia intreprinzatorilor romani cu privire la afacerile in franciza" a fost realizat pe un esantion de 894 respondenti, in perioada 29 august - 16 septembrie 2011, de Divizia Market Research a grupului romano - german
Rentrop & Straton, liderul pietei de informatii specializate din Romania.
Pentru mai multe informatii: Cristina Apopei, Project Manager, e-mail: cristinaa@rs.ro, telefon: 021.317.25.87