Politia braziliana deschide Cutia Pandorei din industria croazierelor

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Politia braziliana deschide Cutia Pandorei din industria croazierelor Politia braziliana deschide Cutia Pandorei din industria croazierelor
de Manager.ro la 09 Apr. 2014
Urmareste-ne pe Google News
croaziereconditiiturismpavilioninvestigatieancheta

Politia braziliana sustine ca a "salvat" un grup de 11 membrii ai echipajului vasului de croaziera MSC "Magnifica", care lucrau in conditii de sclavie.

Aceasta sustine ca cei 11 erau obligati sa lucreze cate 16 ore pe zi. Mai mult decat atat se afirma ca femeile erau supuse hartuirii sexuale. Saptamana trecuta politia a oprit nava cu 3.000 de pasageri la bord, in portul Salvador, ca urmare a unei investigatii ce a fost declansata impotriva sefilor de echipaj ai navei "Magnifica".

Oficiali ai MSC Cruises, compania care detine nava, au negat vehement acuzatiile si au vorbit despre abuzul politiei braziliene:"MSC Cruises actioneaza in deplina conformitate cu reglementarile nationale si internationale in domeniul dreptului muncii si este gata sa coopereze cu autoritatile", au declarat acestia.

Dupa trecerea in revista a mii de pagini de documentatie si efectuarea a sute de interviuri cu membrii echipajului, in ziua de 1 aprilie, inspectorii Ministerului Muncii din Brazilia au urcat la bordul navei "Magnifica" si au invitat 13 membrii ai echipajului sa debarce. Doi membrii au refuzat sa paraseasca nava, in timp ce alti 11 au fost condusi la un hotel din Salvador.

Doctorul Ross Klein, care a depus marturie in fata Congresului SUA de mai multe ori cu privire la aspectele mai putin cunoscute legate de croaziere si care este autorul a patru carti ce povestesc despre dedesubturile acestei industrii extrem de profitabile, a declarat ca normele care reglementeaza activitatile navelor de croaziera sunt extrem de tulburi.

"Companiile de croaziera isi inregistreaza navele sub pavilioane de complezenta, mai ales acolo unde costurile sunt extrem  de mici si isi angajeaza personalul pe baza unor reguli proprii, multi lucratori de pe aceste nave traind doar din bacsisurile pe care le primesc de la clienti. In cazul in care membrii echipajului sufera daune, de cele mai multe ori nu exista niciun fel de responsabilitate financiara".

Modelul acestui gen de turism a fost lansat inca din 1920, cand vasele de pasageri au inceput sa fie inregistrate sub pavilioane de complezenta. Un vas ca Titanicul ar fi avut un pavilion care ar fi reprezentat intru totul echipajul aflat la  bord. Acum, majoritatea navelor sunt inmatriculate in locuri precum Bahamas sau Panama, evitand plata impozitelor din tarile in care o nava opereaza efectiv.

In cadrul acestui sistem, singurele legi referitoare la conditiile de munca sunt cele ale natiunii unde nava este inregistrata. La mijlocul anilor 2000, un grup de 14 angajati ai liniei de croaziera "Carnival", printre care si romanii Gabriel Petcu, Ciprian Ciuraru si Roxana Borcea, au actionat in instanta angajatorul pentru ca in perioada 2001-2006 nu au primit salarii adecvate. Procesul s-a judecat in Florida, Statele Unite, iar compania "Carnival" a decis la 25 octombrie, 2006, sa stabileasca o intelegere in afara instantei, platind reclamantilor daune de 6,25 milioane de dolari.

Dupa acest caz companiile care detin nave de croaziera au fost nevoite sa introduca clauze de arbitraj in contractele angajatilor, ceea ce face ca nemultumirile acestora sa fie greu de rezolvat pe cale juridica. Un raport publicat in revista "Tourism management" din aprilie, 2014,  arata ca liniile care detin nave de croaziera sunt lipsite de responsabilitate sociala fata de personalul angajat, fata de mediul inconjurator si de respect fata de destinatiile pe care le viziteaza. Personalul nu este examinat medical in mod regulat, nu i se platesc asigurari de sanatate si nici vize pentru tarile unde se acosteaza, astfel incat acesta nu poate parasi navele. Conditiile de lucru, este de parere publicatia citata, sunt similare cu cele ale muncii fortate. Conventiile de munca in domeniul maritim au fost reglementate in 2013, pe baza unor criterii stabilite in 2006 si acopera o serie de aspecte cum ar fi: numarul de ore de lucru, al orelor de odihna, concediul de odihna platit, asigurari medicale si de securitate, precum si informarea scrisa cu privire la conditiile contractuale de la bordul navelor.

"Cruise Lines International Asociations" nu este de acord cu concluziile la care presa a ajuns, pretinzand ca rapoartele existente, inclusiv cel al politiei braziliene, sunt "grav viciate" si "profund dezamagitoare". Industria croazierelor se lauda cu asigurarea unor conditii de inalta clasa pentru cei 21 de milioane de clienti care apeleaza anual la acest gen de servicii turistice , ingrijiti si supravegheati de  catre o forta de munca motivata si calificata.

Ultimele NOUTATI

Cum sa-ti transformi rutina zilnica intr-un obicei productiv
Life Style

Cum sa-ti transformi rutina zilnica intr-un obicei productiv

today13 Ian. 2025
Exista oare o varianta mai buna decat democratia?
Analize

Exista oare o varianta mai buna decat democratia?

today13 Ian. 2025
Cum sa asortezi un lant din aur cu alte bijuterii de lux: secrete de stil pentru barbati
Life Style

Cum sa asortezi un lant din aur cu alte bijuterii de lux: secrete de stil pentru barbati

today13 Ian. 2025
Cum sa setezi asteptari realiste pentru noul an
Life Style

Cum sa setezi asteptari realiste pentru noul an

today13 Ian. 2025
ANAF-ul a inceput sa taxeze averile nejustificate. Un roman nu a putut sa spuna de unde are 3,4 milioane lei
Ultimele stiri economice

ANAF-ul a inceput sa taxeze averile nejustificate. Un roman nu a putut sa spuna de unde are 3,4 milioane lei

today13 Ian. 2025
Inca o lovitura pentru Romania. Deficitul de cont curent, cel mai mare din UE. Ce inseamna acest lucru?
Economie

Inca o lovitura pentru Romania. Deficitul de cont curent, cel mai mare din UE. Ce inseamna acest lucru?

today13 Ian. 2025
Bucurie mare pe romanii care au rate la apartament in 2025. Anunt oficial de la Banca Nationala despre costul ratelor lunare
Financiar-Bancar

Bucurie mare pe romanii care au rate la apartament in 2025. Anunt oficial de la Banca Nationala despre costul ratelor lunare

today13 Ian. 2025
ANAF intra in priza!  Institutia nu are incotro, trebuie sa stranga mai multi bani in 2025!
Economie

ANAF intra in priza! Institutia nu are incotro, trebuie sa stranga mai multi bani in 2025!

today13 Ian. 2025

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Cum sa asortezi un lant din aur cu alte bijuterii de lux: secrete de stil pentru barbati
Life Style

Cum sa asortezi un lant din aur cu alte bijuterii de lux: secrete de stil pentru barbati

today13 Ian. 2025
Cum sa setezi asteptari realiste pentru noul an
Life Style

Cum sa setezi asteptari realiste pentru noul an

today13 Ian. 2025
ANAF-ul a inceput sa taxeze averile nejustificate. Un roman nu a putut sa spuna de unde are 3,4 milioane lei
Ultimele stiri economice

ANAF-ul a inceput sa taxeze averile nejustificate. Un roman nu a putut sa spuna de unde are 3,4 milioane lei

today13 Ian. 2025
Inca o lovitura pentru Romania. Deficitul de cont curent, cel mai mare din UE. Ce inseamna acest lucru?
Economie

Inca o lovitura pentru Romania. Deficitul de cont curent, cel mai mare din UE. Ce inseamna acest lucru?

today13 Ian. 2025

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x