Piata florilor din Romania: Valoreaza 100 milioane euro, dar jumatate este la negru
mugur frunzettifloria.ro
Din valoarea de 50 milioane de euro a zonei albe a pietei, 5% este realizat prin vanzari online.
In 2013, piata vanzarii de flori in Romania are o valoare estimata la 100 milioane de euro, care se impart in mod egal intre piata neagra si piata alba.
Din valoarea de 50 milioane de euro a zonei albe a pietei, 5% este realizat prin vanzari online, considera Mugur Frunzetti, fondator Floria.ro, potrivit unui comunicat de presa.
“
Piata se albeste de la an la an, motiv pentru care cred ca afacerile cu flori sunt o investitie interesanta. Noi suntem deja puternici pe piata, dar ma astept ca numarul de florarii, online sau offline, sa creasca in anii urmatori. Ceea ce inseamna cresterea concurentei, o iesire fortata din zona de confort pentru cei necompetitivi. Know how-ul specific domeniului, dar si pasiunea pentru flori, vor fi cheia succesului in acest business in anii urmatori”, a afirmat Frunzetti.
Floria.ro estimeaza sa incheie anul 2013 cu o cifra de afaceri de peste 1 milion de euro, dupa un prim semestru in care vanzarile s-au situat cu 10% peste asteptari.
Activand pe o piata a vanzarilor de flori online a carei valoare estimata se situeaza in 2013 la 2.5 milioane de euro, Floria.ro a inregistrat in prima jumatate a anului vanzari de 600.000 euro.
“Prima jumatate a anului a fost foarte buna pentru noi, am crescut semnificativ fata de anul trecut si am avut vanzari cu 10% mai mari decat estimasem. In afacerile cu flori, primele 3 luni din an dau tonul pentru tot restul, fiindca atunci sunt sarbatorile cele mai importante: 1-8 Martie, Valentine’s Day, Dragobetele. Astfel ca ne asteptam sa depasim 1 milion de euro, cat era bugetat pentru 2013”, a declarat Frunzetti.
Foto: Floria.ro.