Operatorii de cablu, cele mai mari profituri in industria de media si divertisment la nivel global
ey romaniaey: spotlight on profitable growth: media and entertainmentoperatorii de cablu
Segmentul operatorilor de cablu este cel mai profitabil din industria de media si divertisment, cu o marja a profitului de 41%. Sectorul de media interactiva a inregistrat cea mai mare rata de crestere a EBITDA in USD, de 22%. Sectorul de film si televiziune isi reduce costurile de productie prin scaderea numarului de produse lansate si inregistreaza venituri in crestere cu 11% din platformele digitale de streaming.
Pentru prima data in ultimii cinci ani, se asteapta ca industria de media si divertisment sa inregistreze in 2013 o evolutie mai buna, peste indicii bursieri, se arata in noul raport
EY: Spotlight on Profitable Growth: Media and Entertainment.
Veniturile globale inregistrate si EBITDA in USD au continuat sa creasca in mod constant pentru companiile din sectorul de media si divertisment, in timp ce multe alte industrii continua sa se confrunte cu mari greutati in aceasta perioada economica dificila.
Raportul ofera o comparatie intre performantele intregii industrii de media si divertisment raportate la principalii indici bursieri, precum si un clasament cu primele 10 segmente din industrie conform profitabilitatii si ratei de crestere a profitabilitatii. Se estimeaza ca industria de media si divertisment va depasi in 2013 principalii indici bursieri ai industriei.
Conform calculelor realizate de EY, e de asteptat ca 10 segmente ale industriei sa inregistreze o marja de profit de 26% in 2013. Prin comparatie, conform indicelui S&P 500, marja EBITDA a companiilor care fac parte din indice va fi de 24%, conform indicelui FTSE 100 - de 23 %, conform indicelui CAC 40 - de 18%, conform indicelui DAX 30 - de 16% si conform indicelui Nikkei - de 12%.
”Companiile de media si divertisment isi mentin si isi dezvolta afacerile, in primul rand, crescandu-si veniturile din digital si reducandu-si treptat activitatile din media traditionale, in corelatie cu cerintele pietei ", a declarat Elena Badea, Director de Marketing la EY Romania. In pietele emergente, cresterile din publicitate, precum si cresterea veniturilor si a consumului media au contribuit la o crestere constanta a cifrei de afaceri, in timp ce, in cazul pietelor mature, consumatorii au continuat sa migreze catre digital.
Conform clasamentului privind profitabilitatea generala a celor 10 segmente din industria de media si divertisment pe parcursul celor cinci ani analizati in raport,
operatorii de cablu au inregistrat cel mai mare indice al profitului, cu o medie de 41%, urmati de canale TV transmise prin cablu, cu o medie a profitului de 37%, media interactiva – 35%, televiziune prin satelit – 26%, jocuri electronice – 25%, conglomerate media – 23%, servicii de dezvoltare de continut si informatii – 19%, difuzare TV – 17%, productie de film si televiziune – 10% si muzica – 10%.
In ceea ce priveste estimarile de profitabilitate pentru 2013, clasamentul din sectorul de media si divertisment s-a schimbat comparativ cu media ultimilor cinci ani. Astfel, pe locul intai trec operatorii de cablu – cu 41%, urmatoarele clasate fiind: canalele TV transmise prin cablu – cu 38%, media interactiva – cu 33%, jocurile electronice - cu 26%, televiziunea prin satelit – cu 25%; conglomeratele media – cu 25%, difuzarea TV - cu 19%, serviciile de dezvoltare de continut si informatii – cu 19%, productia de film si televiziune – cu 12% si muzica – cu 10%. O privire retrospectiva asupra ratelor de crestere anuale pentru perioada 2009-2013 arata ca, in termeni de EBITDA exprimat in USD,
media interactiva este segmentul cu cea mai rapida crestere din sectorul de media si divertisment cu o rata de 22%, urmat de jocurile electronice – cu 14%, productia de film si televiziune – cu 11%, retelele de cablu – cu 10%, conglomeratele media – cu 9%; difuzarea TV - cu 9%, televiziunea prin satelit – cu 8%, operatorii de cablu – cu 6%, serviciile de dezvoltare de continut si informatii – cu 2% si muzica – cu 1%.
EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 175.000 de angajati in 728 de birouri din 150 de tari si venituri de aproximativ 25,8 miliarde de dolari in anul fiscal incheiat la 30 iunie 2013. Reteaua noastra este cea mai integrata la nivel global, iar resursele din cadrul acesteia ne ajuta sa le oferim clientilor servicii prin care sa beneficieze de oportunitatile din intreaga lume. In Romania, EY este unul dintre liderii de pe piata serviciilor profesionale inca de la infiintare, in anul 1992. Cei peste 500 angajati din Romania si Republica Moldova furnizeaza servicii integrate de audit, asistenta fiscala, asistenta in tranzactii si servicii de asistenta in afaceri catre companii multinationale si locale. Avem birouri in Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara, Iasi si Chisinau. De la 1 iulie 2013, Ernst & Young a devenit EY, logo-ul s-a schimbat pentru a raspunde acestei modificari, iar noul tagline al companiei este „Building a better working world”. Aceasta redefinire a identitatii vizuale vine sa reflecte noua strategie a companiei, Vision 2020.
Foto: EY Romania.