Mari greseli ale lui Tim Cook la Apple, dupa moartea lui Steve Jobs
appletim cookiphonesmartphonegreseli
Managerul Tim Cook a avut misiunea dificila de a continua munca genialului Steve Jobs la Apple. Desi s-a descurcat destul de bine, el a comis si niste greseli care trebuie reparate, altfel compania americana isi va pierde statutul de gigant IT.
Business Insider a rezumat cele mai neinspirate decizii luate de Tim Cook.
Serviciul de harti Apple a fost un dezastru
Compania Apple a lansat prematur aplicatia de harti, cand aceasta continea foarte multe erori. Tim Cook si-a cerut scuze imediat pentru problemele create si a retras-o de pe piata, insa a fost o bila neagra pentru CEO-ul companiei.
Angajarea lui John Browett la divizia de retail a companiei
John Browett a fost foarte controversat in companie, avand in vedere ca a luat niste decizii indoielnice, precum taierea orelor de munca si incercarea de a face magazinele mai profitabile. Masurile au fost inutile, pentru ca gigantul Apple facea oricum multi bani si fara schimbarea strategiei. In consecinta, la scurt timp a fost concediat.
Tim Cook a pierdut controlul asupra zvonurilor despre companie
In momentul in care presa a publicat articole despre apropierea sfarsitului Apple, Cook nu a reactionat imediat. El a iesit cu declaratii dupa lansarea Samsung Galaxy S4, ceea ce l-a facut sa para slab.
Alte erori de strategie ale lui Cook: Reclamele Apple si-au pierdut farmecul prin mutarea atentiei de pe oameni pe produse, facandu-le sa fie prea tehnice, nu amuzante ca inainte. In plus, acesta a luat decizia de a produce un calculator de birou mai subtire, ceea ce a facut ca noul iMac sa aiba performante mai slabe.
De asemenea, tranzitia la serviciul iCloud s-a facut odata cu venirea lui Tim Cook la conducerea Apple. Chiar daca acesta este perfect pentru iPhone, in rest are multe probleme, iar dezvoltatorii il ignora. Tim Cook a mai gresit si cu scoaterea pe piata a lui Siri, asistentul vocal pentru tabletele si smartphone-urile Apple, care nu a reusit sa se dezvolte foarte mult.
Potrivit Business Insider, lansarea tuturor produselor noi la sfarsitul lui 2012 a facut ca Apple sa lase o mare oportunitate concurentei, pana in luna iunie, atunci cand este posibil sa prezinte alte produse pe piata de profil.