Lectii despre profit: Companiile care ignora imaginea online isi trimit clientii la concurenta
onlinepublicitateimagineadvertisingprofit
Publicitatea pe Internet este inca vazuta ca o sora saraca in familia advertising-ului, iar asta nu provine nici din contextul economic, nici din reducerea bugetelor, ci din carenta in educatia digitala a factorilor de decizie din companii, spun cei de la Pixio Interactive.
Romanii sunt pe locul al doilea in topul tarilor europene care petrec cel mai mult timp online, cu o medie de 18,6 ore petrecute saptamanal pe Internet, se arata, recent, intr-un studiu Mediascope.
Cu toate acestea, brand managerii aleg sa evite sa comunice cu acest segment de public, in cel mai dinamic mediu creat vreodata, cu cel mai mare potential de viralizare, cu cea mai mare accesibilitate si, mai ales, cu cele mai bune metode de raportare, analiza si conversie.
Piata publicitara online din Romania a fost estimata la 22,4 milioane de euro in 2012, conform studiului ROADS, publicat in mai 2013, realizat de PwC Romania si IAB Romania.
Aceasta reprezinta o crestere de 7% fata de anul 2011, insa arata ca piata online din tara noastra este de 1.400 de ori mai mica fata de cea din Statele Unite, de aproximativ 300 de ori mai mica fata de cea din Marea Britanie si Japonia si de aproximativ 220 de ori mai mica fata de cea din Germania.
Lipsa de cunoastere a metodelor de promovare online, lipsa curajului de a inova si tendinta de a alege canalele clasice de publicitate, precum TV, outdoor si print, duc la fracturi in imaginea unui brand.
Companiile trebuie sa se adapteze stilului de comunicare si nevoilor clientilor de acum si, indiferent de produsele sau serviciile propuse, sa le intre in minte, oferind raspunsuri rapide. Traind intr-o era a vitezei si a diversitatii informatiilor, simultan, pe multiple paliere, ei tind sa retina cuvinte cheie si idei generale despre cat mai multe lucruri.
“Cand au nevoie de detalii acceseaza spatiul virtual. Important este sa fii putin diferit, sa atragi atentia in mod placut (poate ca design, logo, atitudine etc.), sa raspunzi intrebarilor puse cat mai repede si sa le comunici noutatile acolo unde sunt ei. Internetul a devenit o extensie a creierului: stocheaza informatii, detalii, poze, email-uri, iar acum avem si dispozitive, in permanenta la indemana, cu care sa-l controlam. Cine nu constientizeaza importanta Internetului si a imaginii brand-ului in online si in general, va avea de pierdut”, spune Sorin Voica, CEO Pixio Interactive.
Iata cateva intrebari pe care si le spun clientii care intra in contact cu managerii de cont din agentiile digitale.
De ce sa investesc intr-un website, daca pana acum am vandut si fara el?
Pentru ca nu poti sa vinzi fara reputatie. Reputatia nu se construieste de azi pe maine, nu se cumpara, dar se poate pierde imediat ce devine neglijata. Oare cati dintre managerii companiilor isi cauta brand-ul pe Google in mod frecvent? Daca nu existi, daca nu obtii comentarii pozitive, daca nu te analizezi si prin ochii utilizatorului de Internet, iti trimiti cumparatorii, fara sa vrei si chiar fara sa stii, la companiile concurente.
Un site nu iti va garanta ca aduce clienti, dar fara el, orice client care te-ar putea cauta nu te gaseste.
Exista o moda in design-ul web, asa cum exista in orice tip de design, fie el vestimentar, architectural sau de produs. Daca in relatiile sociale avem grija ca imaginea noastra sa fie eleganta, chic si in tendinte, de ce ne-am afisa in online cu o “haina” de acum 10 ani? Impresia lasata este aceeasi.
Un site invechit este chiar mai rau decat un site in constructie. La fel va fi perceputa si compania sau brand-ul promovat, iar mesajul transmis in relatiile de business este lipsa de interes si neprofesionalism.
De ce sa imi mai fac site, daca acum la moda este Facebook?
Pentru ca site-ul este temelia pe care se poate construi orice alta platforma online de succes. O pagina de Facebook nu poate spune totul despre companie, nu poate vinde produse si servicii. Rolul ei este de a ajuta companiile sa comunice instant, direct si in doua sensuri cu publicul tintit. Insa si mai important este ca pagina de Facebook sa fie un instrument care ii aduce pe utilizatori pe pagina web, care, daca este bine facuta, are toate sansele sa convinga.