GPeC: Portalul eRomania costa 8 milioane de euro, dar nu isi merita banii
gpecportaleromaniasub standarde
Pe 23 decembrie 2013, a fost lansat spre testare publica website-ul www.portaleromania.ro, cel mai scump website finantat de statul roman, fiind deja platite peste 8 milioane de euro (TVA inclus) catre dezvoltatorul portalului de catre Ministerul pentru Societatea Informationala (MSI).
Intrucat perioada de testare ("menita a aduna feedback-uri din partea administratiei publice, a cetatenilor si a mass-media" - potrivit comunicatului de presa oficial publicat pe website-ul MSI in data de 23 decembrie 2013 ) se va incheia pe 31 martie 2014, echipa GPeC (Gala Premiilor eCommerce) a realizat un mini-audit al portalului, media generala obtinuta de site fiind de doar 3,72 puncte din maximum 10 puncte.
Pentru analizarea portalului eRomania, echipa de auditori (formata din Andrei Radu, Liviu Taloi, Bogdan Manolea si Andrei Avadanei) a pornit de la sistemul de notare si criteriile relevante dezvoltate de GPeC in ultimii 8 ani, adaptate pentru un site de continut si insotite de criteriile de preselectie pentru Trusted.ro.
Au fost eliminate criteriile specifice activitatii de comert electronic, iar timpul alocat micro-auditului initial a fost de 3 ore pentru fiecare membru al echipei, intrucat "un audit complex ar fi putut dura cateva saptamani.", dupa cum declara echipa GPeC. Analiza a fost apoi finalizata in perioada 12-20 ianuarie 2014.
Potrivit echipei GPeC, portalul eRomania a obtinut nota generala 3,72 din maximum 10 puncte, tinand cont de 11 grupe principale de criterii de jurizare, respectiv: Impresia generala asupra site-ului, Pagina Principala, Pagina de categorie, Cautare, Pagina de Continut / Articol, Sign-Up / Login, Pagina de confirmare a crearii contului, Confirmarea crearii contului prin e-mail, Aspecte juridice, Securitate si SEO.
"Din pacate, eRomania nu este un website care sa se ridice la nivelul asteptarilor si, mai ales, al investitiei in proiect - iar acest lucru a rezultat in urma unei analize sumare a site-ului. Lasand la o parte problemele de usability sau structurarea deloc intuitiva a informatiei, cred ca cel mai grav este ca proiectul - in stadiul actual - nu isi atinge sub nicio forma scopul declarat in titlu: acela de a fi un portal al democratiei participative, fapt care presupune interactiune constanta cu utilizatorul", declara Andrei Radu, Fondatorul Galei Premiilor eCommerce.