In ceea ce priveste promovarea online, daca
advertorialele asigura partea informativa iar
bannerele pe cea vizuala, in mod cert un newsletter personalizat imbina cu succes cele doua parti, avand totodata avantajul de a nu trece neobservat din simplul motiv ca aterizeaza in propriul
inbox.
Newslettere personalizate, email marketing, newslettere dedicate sau direct mailing – toate se refera la acelasi lucru: trimiterea unui mesaj specific de promovare catre anumite persoane, prin intermediul email-ului. Totusi, denumirea care exprima cel mai bine actiunea este cea de
newsletter dedicat, pentru ca tot ceea ce contine este dedicat in totalitate unui client; incepand cu spatiul efectiv si continuand cu textele, elementele vizuale sau link-urile aferente, toate apartin celui care decide sa promoveze astfel un produs sau un serviciu.
Pe langa acel continut atractiv, un alt secret din spatele unui newsletter reusit este insasi
baza de date pe care se face expedierea sau, mai concret, compatibilitatea targetului vizat cu produsul/serviciul promovat. Exista doua variante de a trimite un newsletter catre o baza de date:
1. Cea in care este vizata intreaga baza de abonati ai unui site;
2. Cea in care se trimite un mesaj promotional catre o selectie personalizata de contacte, alcatuita in functie de crietrii precum zona geografica, varsta, sex, domeniu de activitate (CAEN), functie, companie si/sau numar de angajati, date financiare etc.
Desigur, alegerea uneia dintre cele doua variante de mai sus se face in functie de targetul si obiectivele clientului – cu cat este mai general adresat produsul/serviciul promovat, cu atat este mai indicata o baza totala, iar in cazul unor produs specific este recomandata doar o anumita selectie de contacte, realizata in functie de acele criterii clare, in asa fel incat mesajul “sa mearga la tinta”.
Un aspect demn de mentionat este faptul ca cititorul, inainte de a descoperi efectiv continutul newsletterului, vede in primul rand
subject line-ul mailului si
sender-ul. Cand cel ce trimite e un nume deja cunoscut,
gradul de incredere sporeste. Subject line-ul insa primeste extra atentie atunci cand este
personalizat: de exemplu, cand cuprinde numele celui ce primeste emailul sau o alta caracteristica a acestuia, fie ea profesionala (functia) sau personala (un hobby). Atentie asadar la felul in care e formulat
primul indiciu asupra a ceea ce cuprinde newsletterul – un verb potrivit (acel “Call to action”) si un cuvant sugestiv determina din start primul click al cititorului – cel de deschidere a emailului.
In ceea ce priveste
designul, un newsletter personalizat poate contine texte, imagini, content video – orice determina cititorul sa cerceteze email-ul primit si sa ajunga mai departe in site-ul sau landing page-ul destinat produsului/serviciului promovat, pentru a afla si mai multe informatii.
In momentul in care toate detaliile newsletterului sunt puse la punct si se pregateste expedierea propriu-zisa, ideala este trimiterea contentului in format
html catre publisher sau catre administratorul bazei de date cu abonati. In acest fel, se eficientizeaza procesul si se efectueaza cu usurinta toate probele si
verificarile necesare inaintea expedierii.
Html-ul trebuie sa fie in concordanta cu targetul caruia i se adreseaza. De exemplu, daca este avut in vedere un produs/serviciu business, html-ul va trebui sa arate serios, profesional, sa fie aerisit, sa transmita credibilitate, iar din mesaj sa reiasa clar beneficiile utilizatorului. In cazul in care ceea ce se promoveaza se adreseaza unui public general, advertiserul poate veni cu mai multe elemente creative, artistice, jucause, inedite.
Beneficiile unei campanii de email marketing sunt multiple, de la simpla comunicare a unor noutati, la transmiterea tintita si personalizata a vestilor si ofertelor pentru generarea de vanzari si leaduri.
De altfel, si
raportul post-campanie contine informatii ce sustin aceste beneficii, iar nivelul la care ajung indicatorii demonstreaza daca au fost atinse obiectivele campaniei:
- Rata de deschidere inseamna numarul de deschideri unice ale email-ului (din totalul selectiei pe care s-a facut expedierea).
- Rata de click masoara interesul acordat de cititori continutului email-ului – cati dintre cei ce au deschis campania au trecut la pasul urmator prin accesarea unui link din continutul ei. Se calculeaza dupa formula: click-uri raportate la numarul de deschideri, inmultit cu 100.
- Rata de conversie este indicatorul axat pe vanzarile generate de o anumita campanie.
Cei ce aleg sa investeasca in astfel de actiuni trebuie sa stie ca au la dispozitie o metoda eficienta de promovare, care trebuie insa folosita cu grija si masura. In definitiv, destinatarii oricarei campanii trebuie sa fie atrasi si motivati sa descopere in amanunt ceea ce le este adus in vedere, pentru a deveni ulterior
clienti multumiti.
Despre Fokus Interactive
Fokus Interactive este regia de nisa detinuta de Fokus Digital Services, parte a Grupului Rentrop&Straton. Compania romano-germana Fokus Digital Services ofera servicii complete de online outsourcing pentru firme din Uniunea Europeana, Africa de Sud, Australia si Statele Unite ale Americii.
Fokus Interactive, prin statutul de regie de nisa, reprezinta un portofoliu vast de site-uri pe piata de publicitate online, monetizand continutul acestora. Acest lucru presupune atragerea clientilor potriviti pentru spatiile publicitare disponibile, in asa fel incat reclamele sa fie in acord cu informatiile transmise pe site.
Ceea ce diferentiaza regia Fokus Interactive de alte regii din Romania este faptul ca portofoliul acesteia cuprinde doar site-uri de nisa.
Fiecare dintre acestea publica continut specializat pe anumite domenii, iar gestionarea acestuia presupune mentinerea atentiei pe subiectele abordate.
Portofoliul Fokus Interactive detine Manager.ro, Contabilul.ro, Conta.ro, Clubcontabilitate.ro, Legislatiamuncii.ro, Clublegislatiamuncii.ro, IdeideAfaceri.ro, E-juridic.ro, InfoTVA.ro, Fiscalitatea.ro, AfacerilaCheie.net, Marketingportal.ro, Suntfericita.ro, Agroromania.ro, Formula-AS.ro, Cevabun.ro, cu un trafic total de peste 6 milioane afisari/luna si 2 milioane vizitatori unici/luna.
Fokus Interactive a promovat in reteaua sa de site-uri urmatoarele brand-uri: Lufthansa, Air France, Mercedes-Benz, Dacia, Toyota, Nissan, Renault, HP, BRD Groupe Societe Generale, Banc Post, Volksbank, Edenred, XTB Online Trading, XForex, Edelweiss, Metro, Biso Romania, Orange, Romtelecom, Vodafone, Microsoft.
Mai multe detalii pe:
www.fokusinteractive.ro
Contact:
hello@fokusad.ro