Ernst & Young: Puterea de cumparare a clasei mijlocii se va tripla pana in 2030
ernst & youngstudiuclasa de mijlocputere de cumpararepiatamodele de business
Clasa de mijloc va ajunge la cinci miliarde de suflete pana in 2030 - o crestere influentata cu precadere de piata din Asia, dar si de restul pietelor, care se dezvolta rapid.
In cazul noii clase de mijloc, cererea va creste la nivel mondial de la 21 trilioane dolari la 56 trilioane dolari, pana in 2030, releva un studiu
Ernst & Young. Circa 40% din cheltuielile clasei mijlocii se vor realiza in Asia, fata de 10%, la cat se situeaza in prezent.
Vrand-nevrand, companiile vor fi obligate sa-si adapteze strategiile de dezvoltare pentru a multumi clasa de mijloc. Vor crea produse si servicii noi, daca vor dori sa beneficieze de crestere.
Studiul Ernst & Young "Inovatii pentru urmatoarele trei miliarde de oameni: Ascensiunea clasei globale de mijloc" se bazeaza pe o cercetare care a inclus interviuri cu 547 directori la nivel mondial, precum si cu o serie de antreprenori recunoscuti in intreaga lume.
Marea majoritatea a companiilor se concentreaza in prezent pe satisfacerea cerintelor clasei superioare, care prefera produsele premium. Companiile din pietele emergente aplica aceasta strategie in proportie de 40%. Situatia se va schimba.
Noul segment de clienti cu venituri medii va creste cu trei miliarde de oameni pana in 2030. Astfel, companiile vor trebui sa isi cunoasca mai bine clientii, cultura acestora, obiceiurile locale de consum, cercetarea si dezvoltarea, modelele de afaceri.
"Nu este o coincidenta ca acele companii care sunt acum in top in privinta inovatiilor in pietele cu crestere rapida sunt localizate chiar in aceste piete. Ele pot profita aici de avantajul
"inovatiilor frugale", care pot fi vandute clasei de mijloc. Companiile din pietele cu crestere rapida au operat multa vreme intr-un mediu cu resurse limitate si cu o infrastructura saraca si toate aceste obstacole le-au obligat sa fie creative si antreprenoriale", a declarat
Maria Pinelli, reprezentanta Ernst & Young.
Inovatii cu resurse minime
Studiul scoate in evidenta patru arii care vor determina succesul companiilor in realizarea de "inovatii cu resurse minime":
1. Cunoasterea consumatorului
2. Adaptarea la obiceiurile locale ale consumatorilor
3. Cercetare si dezvoltare
4. Operatiuni si modele de business