Economisirea mai la urma: 89% din romani vor cheltui mai mult in acest an
economisirestudiucetelembanicalatoriieuropa
Marea majoritate a romanilor (89%) intentioneaza sa cheltuiasca mai mult in acest an, arata un studiu realizat de Cetelem. Doar 14% dintre conationali planuiesc sa economiseasca mai mult in 2011.
Din studiu reiese o diferenta de mentalitate intre cetatenii din vestul si estul Europei. Astfel, daca cetatenii din Romania, Ungaria, Polonia, Cehia, Slovacia aleg in acest an consumul, cei din Spania, Franta, Italia, Portugalia, Belgia sau Germania acorda o atentie mai mare economiilor.
"Studiul Observatoire Cetelem 2011 demonstreaza ca nevoia de consum, proiectele consumatorilor nu au disparut, ci doar au fost amanate din cauza crizei. Evenimentele economice din ultima perioada au determinat o reducere si chiar stopare a planurilor de achizitii in majoritatea tarilor europene, insa odata cu primele semne de revenire economica si comportamentul consumatorilor incepe sa se schimbe", a declarat directorul general al Cetelem IFN, Gilles Zeitoun.
Pe ce vor sa cheltuiasca europenii in 2011:
- 50% din cei chestionati vor sa cheltuiasca bani pe activitati legate de petrecerea timpului liber si calatorii.
- 40% vor aloca pe parcursul anului in curs bugete suplimentare pentru achizitia de produse electrocasnice, lucrari de amenajere a locuintei si telefoane mobile. Obiectele de mobilier, echipamentele electronice sau ustensilele pentru gradina se afla, de asemenea, in topul prioritatilor.
Potrivit studiului Cetelem, a crescut importanta
internetului ca instrument de documentare pentru achizitiile de bunuri si servicii. "In contextul in care rata de penetrare a internetului in Europa ajunsese in iunie 2010 la o medie de 68%, peste 90% dintre utilizatori folosesc mediul online pentru documentare", a spus Gilles Zeitoun.
Aproape doua treimi (65%) din romani compara preturile inainte de achizitie, fata de 47% dintre britanici.
Studiul "Observatoire Cetelem" a fost realizat in decembrie 2010, pe un esantion reprezentativ de 8.700 de persoane, cu varsta de peste 18 ani. Cercetarea cuprinde 13 tari in care compania opereaza: Germania, Belgia, Spania, Franta, Ungaria, Italia, Polonia, Portugalia, Cehia, Romania, Marea Britanie, Rusia si Slovacia.