Dacia, marca auto cu cele mai multe aparitii in media
daciabrandmarcaautotopaparitiimedia
De la copii de gradinita si pana la octogenari, toata suflarea romaneasca a auzit de Dacia, marca de automobile, si mai putin de Dacia lui Burebista si Decebal. Dar asta este alta poveste. MediaTrust Romania a alcatuit un top al brandurilor auto cu cele mai multe aparitii in media, in ultimele trei luni. Dacia este lider, urmata de BMW si Ford.
Cum era de asteptat, marca auto cu cele mai multe aparitii in media este Dacia, cu un total de 28.101 aparitii intre 1 septembrie 2011 si 30 noiembrie 2011. Cele mai multe sunt pe internet (siteuri, bloguri, forumuri) – 19.283, urmate de social media, cu 7.745 aparitii, presa scrisa – 701, TV – 277 si radio - 95.
Dacia este urmata de BMW, care a avut in ultimele trei luni 17.258 de aparitii media, si Ford, cu 14.694 aparitii.
In perioada analizata, brandurile din sectorul auto au inregistrat 211.030 aparitii media.
Primele opt branduri auto cu cele mai multe aparitii media au avut 31.565 aparitii pozitive, 53.449 neutre si doar 12.450 negative.
Rezultatele prezentate de MediaTrust au fost obtinute din rapoarte care contin date generale cu privire la materialele care abordeaza subiectele selectate, distribuite pe tipuri de media, acoperire, profil, AVE (valoarea publicitara echivalenta) si prezinta tendinte pentru anumite tipuri de media.
In plus, presa include informatii cu privire la tiraj, zona de publicare, numar de cititori si frecventa. Raportul contine, de asemenea, listele cu sursele si autorii care trateaza de regula subiectele selectate in intervalul de timp monitorizat.
Materialele utilizate in elaborarea raportului au fost evaluate in functie de influenta pe care ar putea-o avea asupra cititorilor, din perspectiva modului in care este conturata imaginea unei companii sau a unui brand.