Cum ne pacalesc supermarketurile sa cheltuim mai mult. Si mai mult
supermarketcumparaturivanzariconsumatoribanialimente
Lista de cumparaturi are un rol bine stabilit in strategia economica a familiei. Fiecare zona din supermarket, de la parcare la casa de marcat, este proiectata sa te "stoarca" de bani. O sa cumperi mereu mai mult decat ai nevoie. Asta e supermarketul. Un loc din care poti sa cumperi orice si sa platesti la urma.
Consumatorii merg la raft sa-si cumpere un litru de lapte, dar vin cu bratul plin de dulciuri, baghete, cipsuri, supa la plic, reviste etc. Privit in ansamblu, supermarketul reprezinta cea mai buna zona in care poti observa comportamentul consumatorilor. Sa nu uitam insa ca NIMENI nu-ti baga mana-n buzunar!
1. Caruciorul de cumparaturi a fost inventat in anul 1938 si are un singur scop: sa te "ajute" atunci cand vrei sa cari mai mult. Si mai mult.
2. Majoritatea supermarketurilor pozitioneaza raioanele cu flori si alimente proaspete aproape de intrare, pentru a te determina sa intri direct in "paine". Caruciorul tau e gol si trebuie umplut!
3. Un alt motiv pentru care florile si produsele imbietoare sunt asezate la inceputul aventurii de shopping este MIROSUL, care stimuleaza simturile si te determina sa cumperi. Oamenii sunt pofticiosi, asta se stie! Aceste perimetre iti induc o stare bine si vei deveni mai dornic sa cheltuiesti.
4. Supermarketurile pozitioneaza produsele lactate si alte alimente esentiale in spate, astfel incat sa traversezi tot magazinul, pentru a ajunge la raft. Cine stie, pe drum poate mai cumperi ceva.
5. Pe masura ce oamenii inainteaza in "transee", sunt conditionati sa mearga doar printre acestea, fara sa le ocoleasca.
6. Majoritatea magazinelor "isi misca" clientii de la dreapta la stanga. Din cauza practicii de a conduce automobilul pe partea dreapta a carosabilului, oamenii sunt mai predispusi sa cumpere produsele expuse in partea DREAPTA.
7. Produsele pe care vrea sa ti le "vanda" supermarketul sunt la vedere. De exemplu, la raftul cu cereale, cele vandute la vraf sunt puse undeva in spate. Cerealele sanatoase sunt puse primele. Marcile scumpe sunt pozitionate la dreapta ta, la nivelul vizual. Toate produsele trebuie sa fie asezate "la o aruncatura de brat".
8. Desigur, sunt manipulati si cei mici. Produsele dulci, cerealele delicioase si alte minunatii sunt asezate in calea copiilor, pentru a-si trage parintii de maneca sa le cumpere.
9. Standurile cu mostre si alte artificii sunt asezate in calea ta pentru a te incetini, in timp ce esti "expus" la alte produse.
10. Marimea conteaza. In supermarketurile aglomerate, oamenii nu se avanta sa petreaca mult timp la shopping, cumpara putin si socializeaza greu. Mai mult, devin irascibili cand sunt impinsi de caruciorul vecinului. Asiaticii sunt cei mai toleranti cand vine vorba de aglomeratie, iar englezii, cei mai neprietenosi.
11. Culorile calde ii atrag pe oameni in magazin. Acestea te pot determina sa cumperi mai mult. Exteriorul imitatie din caramida si interiorul albastru ar fi o idee buna pentru un supermarket.
12. Auzi muzica din fundal? Studiile au aratat ca muzica lenta ii determina pe oameni sa se relaxeze si sa cumpere mai mult. Muzica zgomotoasa ii obliga sa plece mai repede din magazin, fara sa se opreasca la produse. Si melodiile clasice ii incurajeaza pe oameni sa cumpere mai mult.
13. Cel mai profitabil loc din magazin este cel de la casa de marcat. Dupa cateva minute de asteptare la rand, o sa fii captat de diverse produse din jur, cum ar fi o bomboana, o ciocolata, o punga de popcorn etc.
14. Cardul de Fidelitate iti asigura o reducere ocazionala si te transforma in clientul fidel al magazinului care ti l-a oferit. De asemenea, datele tale personale vor fi folosite in cadrul studiilor legate de comportamentul consumatorilor. (sursa:
businessinsider.com)