Cum a devenit Black Friday un fel de Valentine's Day
black fridayblack friday 2012vinerea neagravinerea neagra 2012valentine's daycomert electronic
Valentine's Day. Halloween. Black Friday. "Sarbatori" imprumutate de la americani. Spiritul din Vinerea Neagra a cumparaturilor la reducere a cuprins atat America si Europa, cat si restul lumii. In conditiile in care piata de comert electronic va depasi un trilion de dolari in cativa ani, tot mai multi consumatori prefera sa faca achizitii online. Retailerii americani au inceput sa ofere reduceri dincolo de granitele SUA, pentru a explora noi nise.
Cheltuielile online ale consumatorilor internationali, din afara SUA, s-au triplat in weekendul "Black Friday". "Oportunitatea internationala este uriasa", a declarat CEO-ul FiftyOne, Michael DeSimone. Asistam la o "globalizare a culturii americane de retail", a mai spus DeSimone. "Retailerii isi indeamna consumatorii sa cumpere in stil american".
Canada a insumat cel mai mare procentaj din totalul vanzarilor internationale de Black Friday, in 2012, cu 31%, urmata de Australia, cu 19% si Marea Britanie, cu 6%. In top se mai afla Rusia si Hong Kong, informeaza FiftyOne.
Cresterea a fost mai importanta in tarile emergente; astfel, vanzarile din Columbia au crescut cu 1.086% in Vinerea Neagra, fata de o zi obisnuita de shopping, urmata de Israel, unde vanzarile au inregistrat o ascensiune de 603%, Mexic - 502% si Rusia - 381%.
"Tot mai multi oameni din aceste tari sunt interesati sa faca achizitii online, este mult mai confortabil", a declarat DeSimone. Consumatorii au vrut sa cumpere un produs al unui brand preferat si nu le-a pasat de unde provine.
ComScore a anuntat insa ca vanzarile internationale au insumat doar 6% din totalul inregistrat cu ocazia Black Friday 2012. In urmatorii ani, europenii vor cumpara insa tot mai multe produse prin intermediul mediului online, estimeaza specialistii.
Extinderea comertului electronic in SUA a inregistrat cea mai buna performanta din ultimul deceniu - vanzarile au ajuns saptamana trecuta la 1,46 miliarde dolari. Cyber Monday a fost cea mai buna zi pentru comertul online.
ComScore estimeaza ca vanzarile totale in zona comertului electronic vor depasi un trilion de dolari pana in 2015, in crestere semnificativa de la 200 miliarde dolari, valoare inregistrata in urma cu opt ani.
In Romania, Black Friday 2012 a reprezentat un eveniment-fulger. La eMAG, Vinerea Neagra a generat peste 2,6 milioane vizite si comenzi de 12 milioane euro, intr-o singura zi. Pana la sfarsitul saptamanii, valoarea totala a comenzilor depasea deja 15 milioane euro.