Cine cumpara masini electrice? Guvernele si corporatiile, mai putin persoanele fizice
masini electriceguverneprogramepoluareclientirenaultmitsubishi
Mai mult ca sigur, marii constructori auto din Europa s-au gandit ca vehiculele cu propulsie electrica au un pret mult prea mare pentru a-si gasi cat mai multi adepti in marea masa de conducatori auto. Iar statisticile o confirma. Cei mai mari posesori de autovehicule cu propulsie electrica vor fi corporatiile, fie ele se stat sau particulare si guvernele. In fond, cati europeni cu venit mediu si-ar putea permite sa plateasca 30.000 de euro pe un Mitsubishi i-MiEV, o masinuta de dimensiunile unui Daewoo Matiz?
Companiile importante isi vor permite sa-si echipeze parcarile cu prize de incarcare si sa achite sumele necesare pentru prima portie de vehicule ecologice din Europa in vederea obtinerii atat unor reduceri ale cheltuielilor, cat si a unui capital de imagine. Constructorii de automobile au prevazut situatia si au gandit un plan, menit sa tinteasca aceasta portie din piata, sensibila la costuri, dar cu buzunarele generoase.
Guvernul din Estonia, cel mai mare client de Mitsubishi i-MiEV
Mitsubishi Motors Corporation a anuntat ca a livrat primele cincizeci de unitati ale noului i-MiEV din viitoarea flota de 507 unitati pe care le-a contractat Guvernul Estonian.
Actiunea marcheaza prima livrare a celei mai mari comenzi primite de Mitsubishi pentru un vehicul electric. Comandarea celor 507 de unitati Mitsubishi i-MiEV s-a concretizat in luna martie a anului curent intre Mitsubishi Corporation si guvernul Estonian ca parte a unui acord de cumparare a drepturilor pentru 10 milioane de tone de emisii.
Acordul dintre Mitsubishi Corporation si Guvernul Estonian de a cumpara drepturile pentru 10 milioane de tone de emisii s-a incheiat in Martie 2011. Guvernul Estonian intentioneaza sa utilizeze modelul electric i-MiEV in institutiile publice ca parte a strategiei sale de promovare a vehiculelor electrice la nivel national folosind Schema Investitiilor Verzi sub Protocolul de la Kyoto.
Mitsubishi Motors Corporation si-a propus ca pana la sfarsitul anului fiscal 2011 sa furnizeze intreaga comanda a Estoniei.Mitsubishi Motors Corporation va ajuta la promovarea masinilor electrice in Estonia prin acordarea de sprijin tehnic in monitorizarea reducerilor emisiilor de CO2 si isi propune ca incepand cu luna Noiembrie sa inceapa vanzarile pentru modelul electric i-MiEV pentru publicul larg.
Renault Kangoo Z.E., utilitara electrica
Renault domina piata vehiculelor electrice printr-o serie de contracte de valoare foarte mare semnate de corporatia franceza cu 19 companii. Pana in prezent, francezii au inregistrat 15.637 de comenzi pentru Kangoo Z.E. si lista este inca deschisa.
Cel mai mare client de Kangoo ZE va fi Posta din Franta,care va primi 10.000 de unitati, in timp ce compania nationala de electricitate, ERDF, va beneficia de 1.500 de unitati, iar UGAP va cumpara 1.200 unitati.
Compania Veolia Environnement va achizitiona 510 modele electrice de la Renault, iar GDF-Suez va cumpara 450 de unitati. Cei de la Spie cumpara si ei 330 de Renault Kangoo Z.E. Prin programul de comercializare al celor de la Renault, un Kangoo Z.E. costa 15.000 de euro in Franta, fara TVA, iar modelul este oferit in reteaua marcii inca din 30 septembrie 2011.