Black Friday, schimbarea tiparelor in vanzarile de iarna
black fridayvanzariareofproprietatiretailaltex
"Romanii au adoptat in forta Black Friday, dupa cum au procedat si cu alte traditii americane, Ziua Indragostitilor, Halloween etc, iar cresterea exponentiala a vanzarilor in acest an fata de precedentul este un indicator clar ca Black Friday este un instrument promotional de succes care va lua amploare de la an la an", a aratat Graham Kilbane, COO Argo Real Estate Opportunities Fund (AREOF), unul dintre cei mai mari proprietari de parcuri de retail si centre comerciale din Romania.
Anul trecut, un numar foarte restrans de retaileri de produse IT si electrocasnice au avut campanii de reduceri de Black Friday si au raportat vanzari record. Incurajati de aceasta reusita, cu un marketing agresiv, in 2012, mai multi retaileri - cu magazine online sau in marile centre comerciale- au promovat reducerile de Black Friday, iar vanzarile din acest an au fost estimate la cca 50 milioane de Euro.
In anul curent, domeniile retailerilor care au participat la campanie au fost deja cu mult mai diversificate: celor din IT&C si electrocasnice li s-au alaturat retaileri din fashion, turism, chiar si imobiliare.
„Magazinele din centrele comerciale pe care le detinem au inregistrat in weekendul Black Friday vanzari mai mari cu 25-30% decat intr-un weekend obisnuit. Afluxul mare de vizitatori in magazinele Altex, Flanco, Domo si Media Galaxy a generat o crestere a vanzarilor peste asteptari in hipermarketuri, in special pe sectorul food. Pentru prima data, si magazinele de fashion, bijuterii si mobila etc din centrele respective au intrat in Black Friday cu reduceri de pana la 25%, iar vanzarile lor au crescut simtitor fata de un weekend normal. Magazinele de electronice&IT din centrele comerciale detinute de AREOF au avut la randul lor vanzari record”, a precizat Graham Kilbane. In Romania, Argo Real Estate Opportunities Fund detine patru parcuri de retail- Shopping City Sibiu, Shopping CitySuceava, Era Shopping Park Oradea si Era Shopping Park Iasi- care cumuleaza o suprafata totala inchiriabila de 271.000 mp.
“In anii trecuti, pentru majoritatea retailerilor, varful vanzarilor era inregistrat cu ocazia Sarbatorilor de Iarna, iar hipermarketurile aveau incasari record de Paste si de Craciun. Cred ca in anii urmatori vom asista la o schimbare a acestor caracteristici: reusitele din acest an vor atrage practic noi retailerii in campania Black Friday. Vom vedea in timp daca aceasta campanie va putea genera vanzari aditionale sau doar o accelerare temporara. Cu siguranta insa ca aceste campanii sunt oportunitati clare pentru consumatori”, a aratat Graham Kilbane.