ANALIZA: Elon Musk, geniul din Pretoria

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ANALIZA: Elon Musk, geniul din Pretoria ANALIZA: Elon Musk, geniul din Pretoria
de Manager.ro la 06 Ian. 2014
Urmareste-ne pe Google News
elon muskiron manantreprenoriafrica de sudpaypal

Cine ar fi crezut ca unul dintre cei mai apreciati antreprenori s-a nascut in Africa de Sud? Data nasterii lui Elon Musk este 28 iunie 1971. Originile sale sunt la fel de complexe ca si activitatea: Musk este un inginer, miliardar, investitor si inventator canadiano-american, nascut in Pretoria. El are functiile de CEO si CTO al SpaceX si CEO & Arhitect sef al Tesla Motors. A fondat SpaceX, Tesla Motors si PayPal, trei companii binecunoscute.

Origini diverse
 
Musk s-a nascut la Pretoria, Africa de Sud; mama sa era originara din Canada, iar tatal un sud-african cu origini britanice. Elon a invatat programare si la 12 ani vindea deja coduri pentru un joc denumit Blastar, pentru 500 de dolari.
 
Antreprenorul-minune a absolvit Pretoria Boys High School si s-a mutat in Canada in anul 1988, la varsta de 17 ani, dupa ce a obtinut cetatenia canadiana cu ajutorul mamei sale. A evitat inrolarea in armata sud-africana si a concluzionat ca i-ar fi mai usor sa emigreze in SUA din Canada, decat din Africa de Sud. In 1992, dupa doi ani petrecuti la Queen's School of Business din Kingston, Ontario, Musk s-a transferat la Wharton School din cadrul Universitatii din Pennsylvania si a primit o diploma in afaceri si alta in fizica. S-a mutat apoi in California, pentru a urma un Ph.D. in fizica aplicata la Stanford, dar a parasit programul dupa doua zile, dorind sa tina cont de propriile sale aspiratii antreprenoriale in zona internetului, energiei regenerabile si astronomiei. In 2002, a devenit cetatean american.
 
Fratii Musk intra in afaceri

 
Musk a infiintat Zip2, o companie de software pentru internet, alaturi de fratele sau, Kimbal Musk. Compania a devenit un adevarat ghid pentru industria publicarii online. Musk a obtinut contracte cu The New York Times si Chicago Tribune si a convins board-ul director sa abandoneze planurile privind fuziunea cu o companie denumita CitySearch. Compaq a cumparat Zip2 pentru suma de 307 milioane dolari (numerar) si 34 milioane dolari (stock options) in 1999. Musk a obtinut 7% sau 22 milioane dolari din aceasta vanzare, o suma promitatoare.
 
X.com si PayPal
 
In primavara lui 1999, Musk a fost cofondator al X.com, o companie de e-payment si servicii financiare. Un an mai tarziu, compania a fuzionat cu Confinity, care gestiona o subsidiara denumita PayPal. PayPal si X.com beneficiau de un sistem person-2-person de email pentru platile online. Intentia initiala a fost de a uni cele doua sisteme, dar acest lucru nu s-a intamplat. Creatorii Yelp, YouTube si LinkedIn au lucrat la PayPal, alaturi de Musk.
 
Musk a militat pentru brandul X in fata PayPal. Dupa ce a permis functionarea in paralel a celor doua branduri - PayPal si X, inclusiv prin transformarea PayPal-ului intr-un subdomeniu al X.com, Musk a eliminat complet din joc logo-ul PayPal. Din aceasta cauza, a fost nevoit sa renunte la functia de CEO, in locul sau venind fondatorul PayPal, Peter Thiel.
 
Cresterea PayPal s-a datorat in mare parte campaniilor lui Musk. In octombrie 2002, PayPal a fost cumparata de eBay pentru 1,5 miliarde dolari in actiuni, iar 165 milioane dolari au ajuns la Musk. Inainte de vanzare, Musk, cel mai mare actionar al companiei, detinea 11,7% din actiunile PayPal.
 
Spre spatiu si timp

 
Musk este un vizionar. A treia sa companie a fost infiintata in iunie 2002, Space Exploration Technologies (SpaceX), unde este CEO si CTO. SpaceX dezvolta si construieste vehicule spatiale, cu scopul de a contribui la avansul tehnologiei necesare cuceririi cosmosului. Primele doua asemenea rachete ale companiei au fost Falcon 1 si Falcon 9, precum si nava spatiala Dragon.
 
SpaceX a primit un contract cu NASA de 1,6 miliarde dolari in 23 decembrie 2008, pentru 12 zboruri ale rachetei Falcon 9 si ale navei spatiale Dragon, catre Statia Spatiala Internationala. Comisia Augustine a recomandat ca transportul astronautilor sa fie efectuat de companii precum SpaceX. 
 
Musk a afirmat candva ca a fost influentat de lucrarile lui Isaac Asimov si considera ca explorarea spatiala va contribui la conservarea vietii umane. "Un asteroid sau un supervulcan ne-ar putea distruge si ne confruntam cu riscuri pe care dinozaurii nu le-au infruntat: un virus bine construit, o gaura neagra, incalzirea globala sau alta tehnologie, deocamdata necunoscuta, ne-ar putea aduce sfarsitul. Omenirea a evoluat de-a lungul a milioane de ani, dar in ultimii sase de ani, inarmarea atomica a generat potentialul unei autodistrugeri a omenirii. Mai devreme sau mai tarziu, trebuie sa extindem viata dincolo de Pamant - altfel vom fi exterminati", a declarat Musk. 
 
In acelasi timp, Musk doreste sa reduca costurile calatoriilor spatiale. A infiintat SpaceX cu 100 milioane dolari. In sapte ani, SpaceX a proiectat familia de lansatoare de rachete spatiale Falcon si nava spatiala multirol Dragon, "de la zero". In septembrie 2009, racheta Falcon 1 a SpaceX a devenit primul vehicul spatial privat care a amplasat un satelit pe orbita Terrei. NASA a selectat SpaceX pentru a face parte din primul program prin care companiile private vor livra transporturi catre Statia Spatiala Internationala. Contractul are o valoare minima de 1,6 miliarde dolari si una maxima de 3,1 miliarde dolari si a devenit un pas de cotitura pentru SpaceX. Musk se va concentra in anii care urmeaza asupra metodelor prin care poate transporta astronautii catre ISS, precum si asupra obiectivului de explorare si stabilire a unei colonii pe Planeta Marte. Intr-un interviu din 2011, a precizat ca doreste sa trimita oameni pe Marte in urmatorii 10-20 de ani. In data de 25 mai 2012, vehiculul spatial Dragon a andocat pe ISS, marcand un moment istoric pentru industria spatiala privata.
 
Masina electrica, un vis implinit

 
Musk a finantat cu toata convingerea Tesla Motors, dupa ce a infiintat compania auto alaturi de Martin Eberhard, Marc Tarpenning, JB Straubel si Ian Wright. Dupa criza financiara din 2008, Musk si-a asumat rolul de CEO al companiei.
 
Tesla Motors a construit prima sa masina electrica, Tesla Roadster si a vandut 2.500 unitati in 31 de tari. Tesla a inceput sa livreze sedanul Model S cu patru usi in 22 iunie 2012 si a prezentat un al treilea produs, Model X, destinat pietei de SUV-uri/minivan in 9 februarie 2012. Model X va intra in productie in 2014. Dincolo de propria afacere, Tesla vinde sisteme electrice de propulsie catre Daimler (Smart EV si Mercedes A Class) si Toyota (pentru RAV4 electric). 
 
Pentru a-i convinge pe oameni sa isi cumpere masini electrice, Musk a declarat pentru All Things D, in mai 2013, ca Tesla accelereaza instalarea de statii de alimentare cu energie electrica in SUA si Canada. Musk detine momentan 32% din Tesla, o participatie evaluata la 18 miliarde dolari (noiembrie 2013).
 
Orasul solar

 
Putem spune ca Elon Musk inoveaza si-n somn. Musk a inventat conceptul SolarCity, unde ramane cel mai mare actionar si presedintele boardului acestei companii. SolarCity este cel mai mare fabricant de sisteme de energie solara din SUA. Varul lui Musk, Lyndon Rive, este CEO-ul si cofondatorul SolarCity. SolarCity si Tesla au menirea de a combate incalzirea globala. In 2012, Musk a anuntat ca SolarCity si Tesla Motors colaboreaza pentru a utiliza acumulatorii auto electrici in industria panourilor solare.
 
Hyperloop, trenul subsonic

 
In vara lui 2013, Musk a prezentat conceptul unei noi forme de transport intre Los Angeles si San Francisco, dupa ce s-a declarat dezamagit de sistemul existent. Hyperloop este un vehicul de transport subsonic, care ar acoperi o distanta de 560 km. Navetistii ar parcurge acest drum in mai putin de 30 de minute. Musk a estimat ca sistemul ar costa 6 miliarde dolari. Trenul subsonic ar folosi exclusiv energie solara.
 
Elon filantropul
 
Musk este presedintele Musk Foundation, care se concentreaza asupra eforturilor filantropice in zona educatiei, pediatriei si energiei verzi. De asemenea, ofera premiul X Prize Foundation, promovand tehnologiile energiei regenerabile. Face parte din boardurile Space Foundation, National Academies Aeronautics and Space Engineering, The Planetary Society si Stanford Engineering Advisory Board. Musk este totodata membru al board-ului Caltech (California Institute of Technology).
 
In 2010, Musk a demarat un program prin fundatia sa, dorind sa ofere gratuit sisteme solare pentru zonele cu risc mare in fata dezastrelor naturale. A donat un asemenea sistem pentru un centru de urgenta in caz de uragan situat in Alabama, care a fost neglijat de autoritati. Pentru a demonstra ca Musk nu are niciun interes financiar in zona, SolarCity a subliniat ca nu desfasoara afaceri in Alabama. In 2011, dupa o vizita la Fukushima, Japonia, zona devastata de un tsunami necrutator, Musk a donat un sistem solar de 250.000 dolari. 
 
In 2012, Musk s-a alaturat Giving Pledge, angajandu-se sa ofere o mare parte din avere in scopuri umanitare. Musk a devenit membru al unei campanii popularizate de Warren Buffett si Bill Gates. De asemenea, blogul auto Jalopnik a precizat in 2012 ca Musk a sponsorizat eforturile lui Matthew Inman (The Oatmeal) de a conserva laboratorul lui Nikola Tesla din Long Island, New York, prin transformarea acestuia in muzeu: Tesla Science Center Wardenclyffe. 
 
Musk a fost un sustinator al comitetului pentru actiune politica FWD.us, infiintat de antreprenorul si fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, in scopul promovarii reformei in privinta imigrantilor. In 2013, si-a retras insa sustinerea pentru aceasta cauza, ca semn de protest impotriva reclamelor PAC, care militau pentru cauze precum instalarea conductei petroliere Keystone. Este cunoscut faptul ca PAC sustine cauze multiple, pentru a atrage simpatia legiuitorilor pentru obiectivul principal al grupului - unul electoral. Musk si alti membri ai grupului s-au retras din organizatie si au criticat strategia, denumind-o "cinica". 
 
Musk si "Iron Man"

 
Musk face parte din clasamentul Time Magazine al celor mai influenti 100 de oameni din lume, la nivelul lui 2010. Regizorul seriei "Iron Man", Jon Favreau, a declarat ca Musk a fost inspiratia pentru miliardarul genial "Tony Stark", care imbraca invincibilul costum.
 
In 2010, Federation Aeronautique Internationale i-a oferit lui Musk cel mai important premiu pentru exporarea spatiului, FAI Gold Space. In iunie 2011, Musk a primit premiul Heinlein de 500.000 dolari pentru contributia sa la explorarea comerciala a spatiului.
 
Pe langa alte premii, Musk a primit in 2008 distinctia National Conservation din partea National Wildlife Federation, pentru TeslaMotors si SolarCity. In 2007, Musk a fost Antreprenorului Anului, desemnat de Inc Magazine. Cum nu era de ajuns, intr-un sondaj din 2010 al Space Foundation, Musk a ocupat locul 10 in clasamentul celor mai indragiti "eroi ai spatiului". 
 
Fara munca nu vine succesul
 
Musk se descrie ca fiind dependent de munca si lucreaza 100 ore pe saptamana pentru a conduce Tesla Motors si SpaceX, zburand, deseori, la bordul unui avion privat.
 
Fabrica SpaceX a fost folosita in filmul Iron Man 2 si Musk a aparut succint in productia lui Favreau. In trecut, Musk a detinut un supercar McLaren F1 si un avion de vanatoare de antrenament Aero L-39. Modelul de avion Dassault Falcon 900 din 1994, folosit in filmul Thank You for Smoking din 2005, ii aparinte lui Musk si antreprenorul a "jucat" in film rolul pilotului. Ideea companiei SolarCity a avut-o in 2004, dupa participarea la festivalul Burning Man. 
 
Musk locuieste in cartierul Bel Air din Los Angeles. Pe sotia sa a cunoscut-o in perioada studentiei la Queen's University. S-au casatorit in anul 2000, dar au divortat in 2008. Musk a anuntat in ianuarie 2012 ca s-a desparit si de a doua sotie, dupa patru ani de mariaj (actrita britanica Talulah Riley). Primul copil al lui Elon si Justine Musk a purtat numele Nevada Alexander, dar a murit la varsta de 10 saptamni, din cauza bolii SIDS. Musk are cinci baieti: doi gemeni si tripleti. Imparte custodia lor alaturi de Justine Musk.
 
Tosca Musk, sora lui Elon, este fondatoarea Musk Entertainment si a produs numeroase filme. Elon a fost producatorul executiv al primului ei film, Puzzled. Kimbal, fratele lui Elon, este CEO-ul companiei OneRiot si detinatorul restaurantului The Kitchen din Boulder si Denver, Colorado. De asemenea, varul sau, Lyndon Rive, este CEO-ul si cofondatorul SolarCity. 
 
Citate din partea unei "ciudatenii a naturii"

 
Musk, pe care un fost coleg il descrie ca fiind “o ciudatenie a naturii”, i-a inspirat si pe altii sa isi indeplineasca visurile, oricat de puerile ar parea acestea. Iata 11 citate din partea antreprenorului-rebel Elon Musk.
 
Despre riscuri: 
 
“Esecul este o optiune. Daca incercarile tale nu esueaza, inseamna ca nu ai inovat suficient”.
 
Despre viitor:
 
“Exista o diferenta fundamentala, daca analizezi viitorul, intre o omenire atrasa de explorarea civilizatiei spatiale, care doreste sa exploreze stelele... si una resemnata cu viata pe Pamant, pana la producerea unui eveniment apocaliptic”. 
 
Despre licentele furnizate de guvern: 
 
“Nu avem patente pentru SpaceX. Competitia noastra primordiala este formata din China. Daca am publica patentele, ar fi periculos, deoarece China le-ar folosi ca pe o carte de bucate”.
 
Despre idei:
 
“Fizica este un cadru bun pentru gandire... “Fierbe” lucrurile pana la adevarurile lor fundamentale si cladeste o noua perspectiva”.
 
Despre recrutarea angajatilor:
 
“Cea mai mare greseala a mea este ca am “cantarit” mai mult talentul cuiva, in detrimentul analizei personalitatii. Pentru mine, conteaza ca un angajat sa aiba o inima buna”. 
 
Despre perseverenta:
 
“Daca un anumit lucru este suficient de important, chiar daca soarta este impotriva ta, ar trebui sa-l duci oricum la bun sfarsit”.
 
Despre ambitie:
 
“Primul pas este sa stabilesti ca un anumit lucru este posibil; apoi, va actiona de la sine probabilitatea”.
 
Despre progres:
 
“Am ajuns la concluzia ca trebuie sa incurajam dezvoltarea constiintei umane, pentru a intelege mai bine ce intrebari avem de pus. Intr-adevar, singurul lucru care are sens este sa aspiram la un angajament colectiv mai puternic”. 
 
Despre experimentele sale din copilarie:
 
“Sunt uimit de cate lucruri poti folosi pentru a produce o explozie. Sunt norocos ca inca mai am toate degetele”.
 
Despre perfectiune:
 
Trebuie sa lansezi cel mai bun produs/serviciu posibil. Gaseste problemele si rezvolva-le. Tine cont de critici, mai ales daca vin din partea prietenilor tai”.
 
Despre motivatie: 
 
“Dupa PayPal, m-am gandit: “Ei bine, care sunt urmatoarele probleme care vor afecta viitorul omenirii? Nu m-am gandit din perspectiva: “Care este cea mai buna modalitate de a face bani?” 

Ultimele NOUTATI

Masa de Craciun,
Life Style

Masa de Craciun, "pe saracie". Romanii sunt nevoiti sa cumpere la suta de grame de Sarbatori

today26 Dec. 2024
Mos Craciun a saracit! Putini mai primesc cadouri de lux sub brad
Life Style

Mos Craciun a saracit! Putini mai primesc cadouri de lux sub brad

today25 Dec. 2024
3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism
Astazi in istorie

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism

today24 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Afla...

De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie

today24 Dec. 2024
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Reteta zilei

Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora

today24 Dec. 2024
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Reteta zilei

Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti

today24 Dec. 2024
Reteta originala de salata de boeuf cum sa pregatesti cel mai iubit preparat de sarbatori
Reteta zilei

Reteta originala de salata de boeuf cum sa pregatesti cel mai iubit preparat de sarbatori

today23 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa pleci din casa de Craciun? Superstitii care iti pot afecta norocul in noul an
Afla...

De ce nu trebuie sa pleci din casa de Craciun? Superstitii care iti pot afecta norocul in noul an

today23 Dec. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism
Astazi in istorie

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism

today24 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Afla...

De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie

today24 Dec. 2024
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Reteta zilei

Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora

today24 Dec. 2024
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Reteta zilei

Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti

today24 Dec. 2024

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x