ANALIZA: Cum arata economia globala, in viziunea marilor companii
analizaeconomiecompaniistandard & poor'srezultatemicrosoft
Peste jumatate din companiile prezente in S&P 500 (Standard & Poor’s 500) si-au anuntat rezultatele financiare inregistrate in primul trimestru din 2012. Dincolo de aprecierile sau criticile privind activitatea acestora, mai important este sa observam cum vad ele economia globala.
De exemplu, Alcoa, al treilea cel mai mare producator de aluminiu din lume, dupa Rio Tinto Alcan si Rusal, este ingrijorat de lipsa resurselor de apa, care ar putea compromite extinderea industriala in China. "De fapt, volumul de apa necesar producerii celor 10 milioane de tone de aluminiu pe an echivaleaza cu apa consumata anual de 1,4 milioane de oameni… Ar trebuie sa realizezi investitii masive, sa majorezi riscurile privind sustenabilitatea companiei tale si ai obtine doar o recunoastere sociala; veniturile ar fi infime, fata de cele generate de alte industrii si nu ai putea sa eficientizezi costurile operationale. Cred ca insasi China trebuie sa isi faca o evaluare in acest sens", a declarat Klaus Kleinfeld, CEO Alcoa.
McDonald’s nu considera ca piata europeana este moarta, ci dimpotriva! Europa a generat castiguri frumoase in primul trimestru financiar. In Europa, McDonald’s a realizat vanzari in crestere cu 5% si un profit operational mai mare cu 4%, la nivelul trimestrului I din 2012.
Rezultatele excelente inregistrate in Marea Britanie si Rusia au contribuit cel mai mult la cresterea vanzarilor "clovnului Ronald McDonald". Pe de alta parte, provocarile economice mondiale si vremea foarte rece din luna februarie au influentat negativ castigurile McDonald’s.
Louis Vuitton confirma ca piata globala de lux este "sanatoasa". Grupul si-a continuat ascensiunea la inceputul acestui an, cu precadere in Asia si Statele Unite ale Americii. Louis Vuitton a inregistrat un succes in crestere si la nivel european, in ciuda conditiilor neprielnice de desfasurare a activitatii.
Potrivit estimarilor Yum! Brands, clasa mijlocie din China va ajunge la 600 milioane consumatori in urmatorii zece ani. Veniturile in crestere ale chinezilor au contribuit la sporirea portofoliului de clienti, pentru Yum! Brands. Grupul se va dezvolta cu pasi repezi si vanzarile vor exploda.
Yum! Brands este o companie din clasamentul Fortune 500, care detine, printre altele, brandurile Taco Bell, KFC, Pizza Hut si WingStreet. Sediul Yum! Este situat in Louisville, Kentucky. Compania are 38.000 de restaurante la nivel global, in peste 110 tari. In 2010, vanzarile globale ale Yum! au totalizat peste 11 miliarde de dolari americani.
Microsoft spune ca marile companii au inceput sa investeasca din nou in infrastructura IT. In trimestrul I din 2012, companiile au continuat sa isi modernizeze parcul de calculatoare; drept rezultat, vanzarile de PC-uri in segmentul business au fost semnificative. In prezent, peste 40% din calculatoarele companiilor din intreaga lume ruleaza sistemul de operare Windows 7 si in urmatorii ani, tot mai multi utilizatori vor opta pentru un upgrade de la batranul Windows XP la OS-urile mai noi.
Verizon confirma: Afacerea cu telefoane fixe a murit. Utilizatorii renunta la telefoanele fixe, in favoarea tehnologiei wireless.
American Express spune ca oamenii au inceput sa se imprumute din nou. Cheltuielile in reteaua American Express au crescut cu 12%, in primul trimestru al lui 2012, atat in SUA, cat si la nivel international. Calitatea creditelor continua sa fie printre cele mai bune inregistrate vreodata de companie si portofoliul de imprumuturi creste incet, dar sigur.
IBM ii avertizeaza pe analistii economici sa nu "picteze" Europa in culori prea "inchise". Europa nu este doar o adunatura de state. In Marea Britanie, IBM a inregistrat al zecelea trimestru consecutiv de crestere. In Spania, compania a inregistrat al saselea trimestru consecutiv de crestere.
In Germania, IBM a beneficiat de o ascensiune, pentru al doilea trimestru la rand. Pe de alta parte, afacerile IBM s-au diminuat in Franta si Italia, dar "pastreaza un echilibru". Europa este stabila, in viziunea IBM.
Fumatorii asiatici cumpara tigari mai mult ca niciodata si marcile ieftine contribuie la prosperitatea industriei. Volumul livrarilor de tigari in Asia a crescut cu 12,4%, in special datorita vanzarilor din Indonezia, Japonia, Coreea, Filipine si Thailanda. In Filipine, piata de tigari a crescut cu 7%, la 25,2 miliarde de unitati, datorita segmentului low-cost.
sursa:
Seeking Alpha