Amazon.com - 163 milioane vizitatori unici
Descriere: Cel mai cunoscut site de comert online - Prin intermediul Amazon, sunt comercializate produse electronice, haine, articole sportive si chiar mancare.
Evolutie: In momentul lansarii sale, Amazon nu era decat un depozit unde cativa angajati impachetau si livrau cutii cu carti. Amazon.com a crescut vertiginos, ajungand sa vanda orice, de la trompete la tablete Kindle Fire.
Sina.com.cn - 169 milioane vizitatori unici
Descriere: Portal chinez de continut media.
Evolutie: La inceputul anilor 2000, Sina era recunoscuta drept Yahoo-ul Chinei. Sina a lansat in 2009 site-ul de microblogging Weibo, care are peste 400 milioane utilizatori.
WordPress.com - 170,9 milioane vizitatori unici
Descriere: Platforma de blogging
Evolutie: WordPress a atras utilizatori din toata lumea, pasionati de publishing. Datorita faptului ca este open source, WordPress poate fi integrat cu alte platforme. In 2004, cand Movable Type i-a modificat licenta de functionare, multi oameni au renuntat la WordPress.
Apple.com - 171,7 milioane vizitatori unici
Descriere: Site-ul oficial al Apple.
Evolutie: Apple.com este domeniul Apple Store, unde consumatorii produselor companiei se pot informa in legatura cu acestea.
Sohu.com - 175,8 milioane vizitatori unici
Descriere: Un portal/motor de cautare din China.
Evolutie: Sohu a fost infiintat in 1997, devenind primul motor de cautare al tarii.
Bing.com - 184 milioane vizitatori unici
Descriere: Motor de cautare.
Evolutie: Microsoft a promovat agresiv Bing si a facut eforturi masive pentru a transforma motorul de cautare intr-un instrument mai usor de folosit, adaugand un sidebar social si imbunatatind algoritmii. Microsoft coreleaza multe site-uri cu Bing.
Twitter.com - 189,8 milioane vizitatori unici
Descriere: Platforma de comunicare online in timp real.
Evolutie: Inca de la lansarea sa in 2009, Twitter a devenit un site foarte popular. Prezenta organizatiilor de presa, a politicienilor si a altor experti din industrii diverse a transformat Twitter in cea mai buna sursa de informare.
Taobao.com - 207 milioane vizitatori unici
Descriere: O platforma chineza prin intermendiul careia sunt vandute haine, accesorii, bijuterii, mancare, produse electronice si altele.
Evolutie: Similar eBay si Amazon, Taobao reprezinta un gigant comercial. In 2003, Alibaba, compania care detine Taobao, a lansat site-ul intr-o varianta complet gratuita. Acesta a devenit un urias motor comercial de cautare.
Ask.com - 218,4 milioane vizitatori unici
Descriere: Un motor de cautare in spatele caruia se afla Google.
Evolutie: Ask.com se numea AskJeeves in anii '90. Cand compania sa mama, IAC, a cumparat About.com, Ask a reusit sa genereze mai mult continut pe site-ul sau. In prezent, reprezinta o varianta rebranduita a Google-ului.
Blogger.com - 229,9 milioane vizitatori unici
Descriere: Platforma de blogging.
Evolutie: Blogger a fost la inceput o companie mica din San Francisco. S-a straduit sa faca fata bulei dotcom. Google a salvat compania de la faliment in 2002, printr-o achizitie.
MSN.com - 254,1 milioane vizitatori unici
Descriere: O colectie a proprietatilor online Microsoft.
Evolutie: MSN a crescut de la nivelul de furnizor ISP la o destinatie online care ofera servicii precum Hotmail.com si MSN Messenger. MSN reprezinta, practic, un portal.
Baidu: 268,7 milioane vizitatori unici
Descriere: Motorul de cautare al Chinei, in zona site-urilor, a muzicii si fotografiilor/clipurilor.
Evolutie: Baidu este unul din cele mai populare motoare de cautare. Personalul sau e format din mii de tehnicieni chinezi, care continua sa actualizeze calitatea si viteza motoarelor de cautare.
Microsoft.com - 271,7 milioane vizitatori unici
Descriere: Destinatia optima pentru achizitionarea de produse Microsoft si descarcarea unor programe si actualizari.
Evolutie. Windows ramane sistemul de operare preferat al utilizatorilor de calculatoare si Microsoft.com ii sustine tehnic in acest sens.
QQ.com - 284,1 milioane vizitatori unici
Descriere: Un motor de cautare/portal din China.
Evolutie: Compania din spatele QQ.com, Tencent, a infiintat cel mai popular sistem de mesagerie live din China. Clientul IM are peste 700 milioane utilizatori activi; QQ a lansat si alte produse online, precum Qzone si blogul Tencento Weibo.
Live.com - 389,5 milioane vizitatori unici
Descriere: Noul serviciu de email al Microsoft.
Evolutie: Microsoft a canalizat serviciile sale de email Outlook si Hotmail prin intermediul Live.com. Daca ai Hotmail, vei fi redirectionat spre Live.com. Acelasi lucru e valabil in cazul Outlook.com.
Wikipedia.org - 469,6 milioane vizitatori unici
Descriere: Enciclopedie online
Evolutie: Wikipedia reprezinta o resursa excelenta de continut educational.
Yahoo.com - 469,9 milioane vizitatori unici
Descriere: Un motor de cautare si o platforma online, care le permite utilizatorilor sa acceseze serviciile Yahoo, precum Mail, Finance si Flickr.
Evolutie: Yahoo este unul din cele mai mari portaluri din lume, inca din anii '90.
YouTube.com - 721,9 milioane vizitatori unici
Descriere: Platforma pentru incarcarea, partajarea si vizionarea videoclipurilor realizate de utilizatori.
Evolutie. Google a cumparat YouTube in 2006. YouTube este “vinovat” pentru descoperirea talentului muzical Justin Bieber.
Google.com - 782,8 milioane vizitatori unici
Descriere: Cel mai important motor de cautare.
Evolutie: Google a intrat pe piata motoarelor de cautare online la sfarsitul anilor '90. In prezent, detine produse precum Gmail, Maps, Google+, Android etc.
Facebook.com - 836,7 milioane vizitatori unici
Descriere: Cea mai populara retea de socializare din lume.
Evolutie: CEO-ul Facebook, tanarul Mark Zuckerberg, a infiintat Facebook pe vremea cand era student la Harvard. Site-ul a fost destinat initial studentilor de la Harvard, dar s-a extins apoi global.