ANALIZA: 7 produse aparent banale, care au generat milioane de dolari
analizaprodusemilioanedolariideiafaceri
Ati vazut vreodata un produs si apoi v-ati spus in sine: "De ce nu m-am gandit si eu la asta?". In timp ce oamenii viseaza cu ochii deschisi la ziua in care vor deveni foarte bogati, doar cativa pamanteni au avut norocul sa "aprinda un bec" de milioane de dolari.
Unii antreprenori au gasit succesul in produsele banale, de zi cu zi, cum ar fi hainele sau alimentele. Altii au visat la creatii extraordinare. Putem vorbi despre un concept simplu sau altul unic. Urmatoarele povesti ne vor surprinde si, de ce sa nu recunoastem, ne vor face usor invidiosi.
Iata 7 produse surprinzatoare, care au generat vanzari de milioane de dolari si istoria din spatele lor.
1. Ochelarii de soare pentru caini (Doggles)
Ochelarii pentru catei au fost inventati de Roni Di Lullo. In 1997, antreprenoarea isi plimba cainele prin parc si a avut o idee geniala. Patrupedul ei, MidKnight (rasa collie), era sensibil la lumina si nu reusea sa prinda un disc Frisbee, oricat s-ar fi straduit. "Eu aveam ochelarii la ochi si pur si simplu m-am intrebat: <
>", spune Di Lullo. Zis si facut. La inceput, Di Lullo a incercat sa transforme o pereche obisnuita de ochelari in diverse moduri.
A investit apoi intr-un model mai elaborat, care sa se potriveasca intocmai cu "mutrele" catelusilor si asa s-a nascut "DOGGLES". Acum, cainii pot scoate linistiti capul pe geamul masinii, deoarece Doggles ofera 100% protectie UV si protejeaza impotriva prafului si a altor impuritati din aer. Compania lui Di Lullo, MidKnight Creations, a evoluat frumos si in prezent vinde ochelari, jachete si jucarii pentru catei si pisici. Afacerea genereaza vanzari de 3 milioane de dolari pe an.
2. Ceasul zglobiu (Clocky)
Gauri Nanda adora sa doarma si apasa des butonul "SNOOZE" al ceasului desteptator... Cand a trebuit sa construiasca un produs pentru proiectul de absolvire de la MIT Graduate School, s-a gandit instantaneu la un ceas care sa fie atat desteptator, cat si... miscator. Ceasul dotat cu doua rotite sarea de pe noptiera si se "plimba" nervos prin camera, ori de cate ori era apasat butonul "SNOOZE" - obligandu-l pe proprietarul somnoros sa coboare din pat, ca sa-l opreasca. Dupa absolvire, Nanda a sters prototipul de praf, s-a imprumutat la rude si a inceput sa vanda ceasul la scara comerciala. In prezent, Clocky este vandut de mii de retaileri din peste 45 de tari si genereaza venituri de milioane de dolari. Nanda a lansat si modelul de ceas desteptator Tocky, cu vibratii, care "topaie" prin incapere fara ajutorul rotitelor ajutatoare.
3. Dintii "Billy Bob"
Acesti dinti falsi au fost fabricati astfel incat sa transforme orice individ intr-un personaj grotesc. Jonah White a pus ochii pe dintii de jucarie in timpul unui meci de fotbal din 1994. Un individ cu "dinti oribili" injura in coltul stadionului, spune White. Tanarul a descoperit ca acel om era Rich Bailet, "prietenul unui prieten" si isi confectionase dintii stricati din materialele gasite prin cabinetul stomatologic al universitatii de medicina dentara. White a sesizat oportunitatea unei afaceri si l-a rugat pe Bailey sa-i faca si lui un set de dinti falsi.
La acea vreme, mentioneaza White, locuia intr-o "pestera", in spatele casei parintilor, avand diverse joburi, pentru a-si plati studiile studentesti. White si Bailey au intrat in afaceri si au vandut dintii Billy Bob in cantitati reduse. Cativa ani mai tarziu, Bailey a renuntat la companie, pentru a deveni medic stomatolog. In prezent, White vinde dinti falsi, papuci si casti, sub marca Billy Bob. S-a mutat demult intr-o casa noua si spatioasa si nu i-a fost foarte greu, din moment ce afacerea a generat pana in prezent peste 50 milioane de dolari.
4. Cutitul-furculita sau furculita-cutit?
Daca v-ati plictisit sa folositi la masa atat furculita, cat si cutitul, KNORK ar putea fi solutia pe care o cautati... o furculita care indeplineste si rolul de cutit. Mike Miller a avut aceasta idee, dupa ce a incercat sa manance pizza cu furculita. In timp ce se chinuia, a observat ca un angajat al pizzeriei taia feliile folosindu-se de un cutit cu marginea tesita.
S-a gandit apoi ca o furculita fabricata in acest mod ar fi ideala. Miller nu si-a pus ideea in aplicare pana cand a ajuns la facultate, in 2001. A imprumutat 10.000 de dolari de la bunicul sau si a infiintat o companie. A construit un prototip, utilizand o furculita din bucataria mamei sale si un chit de modelare auto. Cativa ani mai tarziu, Knork a ajuns in magazine. In prezent, Knork vinde servicii de masa si s-a extins semnificativ. In 2011, Knork Flatware a generat vanzari de 2 milioane de dolari.
5. HeadBlade, pentru cheliosi
Todd Greene "si-a folosit capul" pentru a inventa HeadBlade. La 20 si ceva de ani, a inceput sa-si piarda parul, astfel incat a decis sa devina chelios cu acte in regula. A descoperit insa ca ii trebuie un dispozitiv ceva mai elaborat pentru a duce la bun sfarsit operatiunea. In 1998, a fabricat un prototip, care sa fie confortabil atat pentru mana, cat si pentru cap. Greene si-a cheltuit economiile si a imprumutat bani de la familie si prieteni, pentru a infiinta o companie.
A gasit un producator, a proiectat un site oficial si a deprins secretele comertului electronic si marketingului. Succesul lui Greene a prins aripi, dupa ce revista TIME a desemnat HeadBlade ca fiind unul din cele mai originale produse ale anului 2000. In prezent, HeadBlade este vandut in 15.000 - 20.000 de magazine din toata America si genereaza venituri anuale situate intre 7 si 10 milioane de dolari.
6. Politia Gastelor
Aceasta idee de milioane ofera un nou sens termenului "vanatoare de gaste". In 1986, David Marcks lucra la un teren de golf din Greenwich, Conn. si incerca sa alunge 600 de gaste canadiene, care "ocupasera" proprietatea. Nimic nu parea sa le sperie pe vietuitoare, pana cand Marcks s-a gandit sa apeleze la un caine collie. Si-a cumparat un patruped si l-a dresat, astfel incat sa alunge gastile.
Vestea demersului lui Marcks s-a raspandit si nu a trecut mult timp pana cand proprietarii de terenuri de golf au aparut la usa sa. Marcks a pus bazele companiei Geese Police. In final, Marcks a renuntat la jobul sau si s-a concentrat asupra afacerii. Actualmente, detine 11 francize in toata SUA. "Armata" lui Marcks numara 38 de caini si genereaza venituri anuale de 2,8 milioane de dolari. "Cine ar fi crezut ca o sa castig milioane de dolari, jucandu-ma, pur si simplu, cu niste caini", a declarat Marcks.
7. FitDeck
Un joc de carti pe care nu poti sa-l joci la masa - este destinat jucatorilor care vor sa-si mentina forma fizica. Cartile contin 50 de exercitii fizice si nu necesita niciun echipament sportiv. A fost gandit de Phil Black, dupa ce un joc de carti din facultate s-a transformat intr-un concurs de flotari. Black nu a pus imediat bazele companiei. Mai intai, a facut parte din trupele speciale SEAL si a urmat o universitate de afaceri.
Dupa absolvire, a lucrat la Goldman Sachs, dar a renuntat dupa doar sase luni, pentru a-si urma visul. S-a folosit de economiile sale si cunostintele dobandite la antrenamentele SEAL pentru a creea primul set de carti FitDeck. Black a mentionat ca pana acum a vandut "sute de mii de pachete FitDeck", care au generat cateva milioane de dolari.
sursa: cnbc.com