ANALIZA: 13 branduri care se folosesc de sex pentru a-si vinde produsele
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ANALIZA: 13 branduri care se folosesc de sex pentru a-si vinde produsele
Chiar si cele mai conservatoare companii apeleaza la sex pentru a-si vinde produsele in intreaga lume. Reclamele din ziare, de la televizor, de pe internet sau cele outdoor sunt menite sa exploreze cele mai intime dorinte umane.
"Informatia imbracata intr-o tenta sexuala atrage atentia", spune Tom Reichert, referent in cadrul Universitatii din Georgia.
"Cat timp oamenii vor sa fie atractivi unii altora, cat timp vor dragoste, romantism, intimitate si toate sentimentele minunate implicate in proces", spune Reichert, "publicitarii pot sugera modalitati in care produsele lor satisfac aceste dorinte si nevoi. Fie ca vrem, fie ca nu vrem, produsele joaca un rol esential in ecuatia intimitatii, in sanul societatii".
Dar din moment ce brandurile activeaza pe o piata saturata, inseamna ca nu intotdeauna putem vinde un produs. De exemplu, American Apparel si Abercrombie & Fitch s-au bazat mereu pe sex, ca element de vanzare si in prezent se straduiesc sa realizeze o diferentiere a celor doua marci.
1. American Apparel forteaza limitele de la mijlocul anilor ’90 – American Apparel foloseste mereu reclame cu tenta sexuala. Cand compania de haine si-a facut reclama pe Houston Street, apeland la un panou publicitar in care aparea o femeie mai mult goala decat imbracata, oamenii pudici s-au iritat.
Compania se promoveaza prin campanii deocheate inca din 1995. In reclamele sale, putem admira o prezenta feminina care poarta doar o pereche de chiloti si cam atat. In prezent, American Apparel intampina o serie de dificultati si incearca sa isi reorganizeze activitatile.
2. Cataloagele Abercrombie & Fitch au starnit o indignare publica atat de mare, incat compania a fost nevoita sa le retraga de pe rafturi – Producatorul vestimentar Abercrombie & Fitch a provocat dintotdeauna opinia publica. Catalogul trimestrial A&F este cireasa de pe tort. Acesta a fost lansat la inceput anilor ’90 si este definit de sexualitate si nuditate. In 2003, mii de americani au amenintat ca vor boicota magazinul Abercrombie & Fitch, daca vanzarea catalogului nu va fi sistata. Catalogul a fost relansat in 2008, dar de el s-au bucurat doar pietele europene.
Tom Lennox, vicepresedintele comunicatiilor publice in cadrul Abercrombie & Fitch, a declarat ca materialul se va adresa "societatii britanice fara prejudecati, cu predilectie spre cultura si creativitate".
Ca si American Apparel, brandul a evoluat sub asteptari si se confrunta cu o concurenta serioasa pe piata vestimentara, unde concurenta se adreseaza tot mai des tinerilor consumatori.
3. PETA este recunoscuta pentru reclamele provocatoare, dar a mers si mai departe, odata cu lansarea unui site porno "softcore" – Reclamele PETA sunt atat de provocatoare, incat multe retele de promovare intorc spatele companiei, refuzand sa colaboreze cu salvatorii animalelor. De exemplu, in 2009, PETA a dorit sa deruleze o campanie publicitara care promova alimentatia vegetariana, in timpul Superbowl-ului. Reclama prezenta niste fotomodele care lingeau vinete si dovleci. NBC nu a difuzat spotul publicitar, spunand ca acesta "descrie un nivel de sexualitate care depaseste standardele retelei tv".
Organizatia care apara drepturile animalelor a recidivat in august 2011, dupa ce a anuntat ca lanseaza un site porno "softcore". Purtatoarea de cuvant Ashley Byrne a declarat pentru Herald Sun ca "actiunile provocatoare reprezinta uneori un demers prin care se doreste ca oamenii sa constientizeze abuzurile comise asupra animalelor".
4. Axe a ridicat un imperiu, invatandu-i pe baietii timizi cum sa fie atragatori – AXE a inceput campanie de "intrajutorare" a barbatilor care vor sa cucereasca femeile in 2003. Initiativa nu a fost apreciata de toata lumea. Reprezentantii Campaniei pentru o Copilarie fara Reclama Comerciala au sustinut insa ca Axe "promoveaza un marketing degradant, care poate submina dezvoltarea intelectuala sanatoasa a fetelor".
In reclama, aparea o femeie care ii urmarea, saruta si atingea pe baietii care se parfumasera cu Axe. Altii au spus ca strategia Axe este nedreapta dintr-un alt punct de vedere.
"Aceste reclame au functionat bine, in incercarea lor de a-i convinge pe baietii nesiguri si entuziasti sa cumpere produsele Axe". "Tocilarii isi cumpara acum produse Axe cu gramada, fapt ce afecteaza imaginea marcii". Compania a renuntat recent la "misiunea de a-i invata pe cei timizi cum sa cucereasca sexul frumos", concentrandu-se asupra produselor pentru femei.
5. Sketchers a avut noroc, dupa ce Kim Kardashian a devenit purtatorul de cuvant al companiei – Kim Kardashian a ajutat brandul Sketchers sa vanda adidasii Shapeups, destinati activitatilor de fitness. Reclama din 2011, difuzata in timpul Super Bowl, a atras atentia tuturor barbatilor.
6. Carl’s Junior foloseste modele imbracate sumar pentru a-si promova produsele, care se vor a fi o alternativa la McDonald’s – Lantul de burgeri care s-a promovat in trecut prin intermediul unei reclame cu Paris Hilton (blonda spala o masina), a apelat in 2011 la Hamblor, un zeu seminud. Acesta prepara burgerii in "Rai". AdWeek a numit campania "un spot ridicol cu David si Goliat".
7. Dentyne Ice ne invata cum sa "practicam o respiratie sigura" – Producatorii de guma au lansat campania "Practice Safe Breath" prin intermediul unor spoturi comerciale in care apar cupluri si asistente sexy. Unii cred ca aceasta campanie este "clona" unei reclame la metode contraceptive, care promoveaza sexul sigur, spunand ca Dentyne Ice merge dincolo de limite. Si alti producatori de guma au inceput sa foloseasca reclame deocheate.
8. Perrier a angajat un star care sa transforme… apa in "ceva sexy" – Dita Von Teese se spala cu Perrier, intr-o reclama populara.
Brandchannel.com a numit reclama ca fiind "un adevarat risc" si i-a sfatuit pe angajati ca nu pot viziona aceste imagini la serviciu.
9. Reclamele la haine ale lui Tom Ford sunt "hipersexuale" – Designerul Tom Ford se joaca des cu focul. Intr-o reclama, designerul exploateaza "hipersexualitatea", prezentand o femeie goala, "insotita" doar de o sticla de colonie. Jungle 8, un site care promoveaza brandingul de calitate, subliniaza ca "reclamele sexiste fac rau atat barbatilor, cat si femeilor".
Barbatii obisnuiti se simt mai putin barbati, cand ii vad pe cei din reclame si acest fapt le submineaza increderea, spun specialistii Jungle 8. O reclama controversata a lui Ford, din 2008, prezinta un barbat gol-pusca, care "tine captiva" o femeie legata la ochi, in timp ce un alt barbat, imbracat in costum, ii priveste.
10. Armani apeleaza la atleti de renume, pentru a-si vinde produsele, cum ar fi chilotii scumpi – Armani se bazeaza pe vedetele din sport. Rafael Nadal a pozat pentru Armani in 2011, iar in 2009, cei vizati au fost David Beckham si sotia sa, Victoria Beckham. Imaginea lor a reusit sa vanda multe perechi de chiloti, pardon, lenjerie intima. In reclamele Armani au mai aparut si Megan Fox, respectiv celebrul fotbalist Cristiano Ronaldo.
11. Nissan, brandul auto care apeleaza la fotomodele in bikini, pentru a-si vinde masinile – Nissan a starnit o serie de controverse in 2011, cand a facut o "comparatie" intre un Nissan Juke si un fotomodel in chiloti. Amber participa la un test de anduranta impotriva Juke-ului, fiind imbracata in costum de baie. Unii au spus ca reclama este dezamagitoare, pentru un brand auto.
12. Barbatul de la Old Spice, o vedeta nationala – Barbatul din reclamele Old Spice ii incurajeaza pe barbati sa miroasa a barbati. In cea mai trasnita reclama Old Spice, Isaiah Mustafa calatoreste prin lume, ducand produsele firmei in varful muntilor, pe o plaja insorita sau "calare" pe o motocicleta.
13. Reclamele Dolce & Gabbana au fost acuzate ca descriu… un abuz sexual – A vrut Dolce & Gabbana sa simuleze un viol in grup in reclamele sale recente? Desigur ca nu, dar asta au vazut unele perechi de ochi. In reclama, apar niste baieti dezbracati, care au "dezarmat" o femeie singura. Domnisoara sta intinsa pe podea intr-o maniera deocheata. Pana la urma, este doar publicitate si nimic mai mult.
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special "E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"