9 asocieri bizare intre marci si produse: Ai cumpara o bicicleta Smith & Wesson?
marciprodusesmith & wessonbranduriportofoliuclienti
Brandurile incearca intotdeauna sa isi extinda portofoliul de clienti, dar uneori exagereaza de-a dreptul. Managerii de produs au venit la sedinte inarmati cu idei originale si greu de digerat, la prima vedere. Unele din acestea au fost transpuse in realitate. A avut de suferit imaginea Evian dupa lansarea unui sutien? Nici vorba! Ne intrebam doar ce a fost in mintea urmatorilor jucatori de pe piata de larg consum, cand au lansat produse la care nu ne-am fi asteptat vreodata.
1. Colonia barbateasca BURGER KING –
Burger King a lansat colonia "Flame" pentru barbati.
Din fericire, aceasta nu mirosea a hamburger, fiind o combinatie intre parfurmurile "AXE, TAG si YSL".
2. Sutienul EVIAN – Cand spunem EVIAN, ne gandim la apa scumpa cu acelasi nume; compania a lansat insa si un... sutien. Mai mult, sutienul este dotat cu un saculet in care poate fi transportata o "cantitate" de apa, de preferat Evian.
3. Romanele de dragoste NASCAR – Daca va plac intrecerile nebune cu masini, avem un produs pe masura: romanul "Umbrele iubirii". NASCAR a semnat un contract cu Harlequin, o editura de romane de dragoste, pentru a lansa o serie de sase carti inspirate din activitatea unor piloti NASCAR. Cine ar putea rezista in fata urmatoarei povesti? "Fostul pilot NASCAR Derek Garner nu doreste altceva decat sa initieze un program de pilotaj pentru tinerii din scoli. Profesoara Claire Sablan are insa propriile planuri cu elevii sai... si nu combina niciodata afacerile cu placerea. Doar ca de aceasta data nu-i poate rezista misteriosului Derek."
4.Bicicleta montana SMITH & WESSON – Nu stim care este legatura intre arme si biciclete, dar se pare ca Smith & Wesson a intrat pe piata mountain bike-urilor. De asemenea, Smith & Wesson produce biciclete pentru politisti.
5. VIRGIN COLA – Miliardarul Richard Branson este cunoscut pentru excentricitatile sale. A avut succes in toate afacerile, chiar si in programul de turism spatial. Asta nu inseamna insa ca se pricepe la tot ce "misca". Branson a dat chix cu Virgin Cola. Consumatorii nu s-au inghesuit sa cumpere bautura carbogazoasa Virgin Cola, care, desi era mai ieftina decat alte produse similare, nu oferea o calitate satisfacatoare.
6. Mancarea pentru adulti GERBER – Gerber este un gigant pe piata americana a hranei pentru bebelusi si ar fi trebuit sa se opreasca la asta. Din pacate, Gerber a incercat "sa-i seduca" pe consumatori cu mancarea pentru adulti Gerber Singles. Sa fie vinovat numele produsului?
7. Revista COSMOPOLITAN s-a lansat pe piata iaurturilor si branzeturilor, in anul 1999 – Cosmpolitan a decis sa "branduiasca" o serie de produse alimentare, precum iaurturi si branzeturi. Ati inteles perfect, o revista pentru femei care oferea mancare proaspata. Directorii revistei au tinut cont in acest demers de un studiu, care arata ca 65% dintre britanici pastreaza o legatura strasnica intre mancare si sex. Bizar!
8. Produse pentru baie de la CADBURY – Cadbury este o ciocolata delicioasa. Producatorii au decis insa sa testeze si piata produselor de igiena personala. Compania a lansat un gel de dus si o spuma de baie.
9. Ciorapi de dama BIC – Bic si-a facut un nume pe piata din SUA datorita pixurilor si brichetelor sale. Cand compania a decis sa testeze piata ciorapilor de dama, lucrurile au luat o turnura ciudata. Rationamentul BIC? Pixurile si brichetele sunt ieftine. De ce nu ar fi si ciorapii la fel de ieftini? Din nefericire pentru profitul BIC, femeile nu au cumparat ciorapii lansati de producatorul de pixuri, brichete si lame de ras.