8 idei de afaceri bizare
idei de afaceriafaceriafaceri originaleidei afaceri 2013bani
Ai o idee iesita din comun, care ar putea aduce venituri? Ai nevoie de inspiratie? Chiar si cele mai ciudate idei au beneficiat de multifinantare. Crowdfunding-ul reprezinta noul trend in materie de finantare a micilor visuri. Materialele informative despre proiectele de multifinantare pot fi foarte interesante. Unii investitori risca bani in afaceri absolut bizare.
Chatype
Stim deja ca fonturile pe care le folosim la editarea textelor noastre au o influenta asupra cititorului - ganditi-va la "veteranul" Comic Sans. Chatype este un font special conceput pentru orasul Chattanooga din Tennessee si are rolul de a oferi o unicitate. De la marcarea locurilor de parcare pentru biciclete, pana la brosurile despre oras, Chatype domina orasul amintit, datorita unei campanii de multifinantare, care a dat viata unui vis relativ ciudat.
Pizza Brain
Primul muzeu-restaurant al pizzei din lume, infiintat in Philadelphia, se numeste "Pizza Brain" si gazduieste unele din cele mai rare obiecte de colectie legate de deliciosul produs, printre care si cutitul de pizza in forma navetei USS Enterprise.
Recensamantul veveritelor din Inman Park
Proiectul "pentru conservarea faunei urbane" presupune comercializarea unor afise cu date despre recensamantul veveritelor din Inman Park. Website-ul recensamantului vinde tricouri si infografii, pentru a-si sustine viitoarele proiecte desfasurate in zona respectiva.
Haina "Grizzly" (foto)
Griz Coat este o haina calduroasa, produsa in SUA, care transforma "subiectul" intr-un "animal salbatic". Compania din San Francisco din spatele proiectului Kickstarter a produs si haine "urs polar" si "lup salbatic", iar creatorii spun ca este vorba de "un stil de viata".
Inamicul insectelor
Aparatul care le permite utilizatorilor sa elimine mustele si tantarii, folosind doar sare de bucatarie, reprezinta una din cele mai de succes campanii ale Indiegogo. Pana in prezent, au fost vandute peste 21.000 de asemenea "arme impotriva insectelor".
Etilotest la purtator
Acest dispozitiv inovator transforma un smartphone in etilotest. Dispozitivul poate fi atasat la telefonul inteligent din dotare si functioneaza cu ajutorul unei aplicatii, care analizeaza nivelul de alcool; aplicatia va inregistra rezultatele in memoria smartphone-ului.
"Jacheta galbena"
"Yellow Jacket" este numele unei carcase de iPhone, care a fost realizata de un veteran din armata americana si protejeaza telefonul impotriva socurilor, furnizand chiar si o baterie secundara, pentru mai multa autonomie; dar asta nu este totul: carcasa dispune si de un aparat cu electrosocuri de 650.000 volti. Astfel, Yellow Jacket transforma smartphone-ul intr-o veritabila arma de autoaparare. Campania Yellow Jacket desfasurata prin intermediul Indiegogo a obtinut o finantare de 100.000 dolari.
Regatul pisicutelor
Lady Dinah's Cat Emporium a fost inaugurat in Londra cu suma de 100.000 lire sterline, acumulata printr-o campanie Indiegogo; acest loc le ofera clientilor ocazia de a interactiona cu pisicutele salvate de pe strada, care se plimba in voie, atat in interiorul, cat si in exteriorul amplasamentulul, avand la indemana chiar si o "gradina cu doua etaje". Clientii platesc bani buni pentru a se juca cu felinele.
Concluzia? Multifinantarea face legatura intre ideile de afaceri indraznete si comunitatea investitorilor. Marketingul joaca un rol esential in ecuatie si putem invata multe de la campaniile originale de crowdfunding, mai ales cand ne dorim implinirea propriului vis antreprenorial, oricum ar suna acesta.