71% din companii vor folosi mai multe aplicatii pentru dispozitive mobile in 2014
angajaticlientidispozitive mobileaplicatiicompaniisecuritate
Volumul de aplicatii pentru dispozitive mobile a atins un prag tehnologic in 2013. In acest an, companiile nord-americane vor dezvolta tot mai multe aplicatii pentru angajatii lor. Cel mai nou studiu al Frost Sullivan arata ca o mare parte dintre manageri (48%) vor dezvolta intre una si zece aplicatii pentru angajati, care pot fi utilizate pe dispozitivele mobile.
Noua analiza a celor de la Frost & Sullivan arata ca aplicatiile preferate ale companiilor provin din mai multe zone: email prin wifi, urmata de automatizarea procesului de vanzari prin intermediul dispozitivelor mobile.
In cadrul studiului, au fost analizate strategiile a 308 manageri ai unor mari companii din America de Nord, responsabili pentru achizitia si dezvoltarea de aplicatii mobile.
Dezvoltatorii de aplicatii trebuie sa convinga companiile de necesitatea acestora.
"Companiile prezentului invoca eficienta si productivitatea, ca principalele motive pentru care furnizeaza aplicatii mobile pentru angajatii lor", a declarat Karolina Olszewska, analist al Frost & Sullivan.
"Totusi, companiile au mai invocat nevoia cresterii angajamentului clientilor si imbunatatirea colaborarii printre motivele dezvoltarii aplicatiilor pentru dispozitive mobile", precizeaza Olszewska.
Printre motivele care nu incurajeaza implementarea aplicatiilor se numara cele legate de securitate.
De asemenea, chiar daca preturile raman stabile, cu unele ajustari, furnizorii de aplicatii sunt dispusi sa ofere discounturi pentru comenzile din partea companiilor.
SLA-urile (service legal agreements) reprezinta cea mai comuna cale de asociere intre dezvoltatorii de aplicatii si companii.
"Discutam despre o piata fragmentata, cu multi jucatori", a spus Olszewska.
"Dezvoltatorii de aplicatii pentru dispozitive mobile tind sa isi limiteze expansiunea, astfel incat vanzarea directa nu reprezinta cea mai buna strategie pentru ei.
"De asemenea, jucatorii de pe piata trebuie sa ofere informatii clare despre beneficiile aplicatiilor pentru companii si profiturile/ reducerile de costuri pe care acestea le-ar putea genera", a mai subliniat experta de la Frost & Sullivan.
Pe masura ce piata aplicatiilor pentru dispozitive mobile se maturizeaza, preferintele clientilor se schimba.
Dezvoltatorii trebuie sa ofere solutii personalizate, sa abordeze aplicatiile pentru angajati in contextul flexibilitatii si eficientei economice, scrie cellular-news.com.