7 obiceiuri ale angajatorilor de succes
limitestatisticiclienticandidatiocaziicalitate
Misiunea unui angajator nu este simpla. El trebuie sa se inteleaga atat cu clientii, cat si cu candidatii, in privinta asteptarilor, sa le cunoasca nevoile si sa coreleze oamenii potriviti cu oportunitatile potrivite; angajatorii trebuie sa fie agili, rabdatori si nu in ultimul rand sa lucreze eficient in conditii de stres. Este uimitor cum unii angajatori reusesc sa depaseasca toate provocarile!
Cum reusesc angajatorii sa fie eficienti? Acestia au sapte obiceiuri bine impamantenite, care ii ajuta in activitatea lor.
1. Poarta mai multe "palarii":
"Angajatorii de succes sunt in acelasi timp vanzatori, consilieri de HR, consultanti, "arheologi" si vizionari", spune Carol Schultz de la ERE, citata de
thehiringsite.careerbuilder.com. Cu alte cuvinte, angajatorii fac tot ce le sta in putinta - si investesc tot timpul necesar - pentru a intelege nevoile, dorintele si grijile candidatilor si clientilor lor. Drept urmare, sunt capabili sa construiasca increderea cu clientii si candidatii, incurajand loialitatea pe termen lung, una din cheile succesului.
2. Sunt la curent cu trendurile prezentului.
Numarul candidatilor care isi cauta un job prin intermediul dispozitivelor mobile creste simtitor, in fiecare zi si un site optimizat pentru smartphone si tableta reprezinta un element de nelipsit in era moderna. Angajatorii de succes au descoperit ca inlesnirea procesului de cautare pentru candidati face parte din procesul de recrutare a unor oameni competenti.
3. Angajatorii buni comunica mult.
Rezultatele studiului Opportunities in Staffing, realizat de Inavero in 2013, arata ca multi candidati sunt afectati, in continuare, de o serie de conceptii gresite despre firmele de recrutare. Angajatorii trebuie sa ii educe, sa le vorbeasca despre beneficiile colaborarii cu o firma de recrutare - chiar si atunci cand crezi ca trebuie sa fii foarte precaut, mesajul va ajunge cu greu la candidati. "Nu presupune ca audienta ta este bine informata despre munca si firma de recrutare", spune Eric Gregg, fondatorul si CEO-ul Inavero. Cand discuti cu candidatii, precizeaza expertul in HR, asigura-te ca scoti in evidenta beneficiile recrutarii moderne, ale libertatii, flexibilitatii si oportunitatii de a transforma activitatea temporara intr-una pe termen lung.
4. Interactioneaza in cel mai scurt timp cu candidatii.
Una din principalele reclamatii ale clientilor si candidatilor, cand discutam despre firmele de recrutare, se refera la timpul lor de raspuns - sau lipsa totala a raspunsului! Potrivit studiului, cea mai frecventa reclamatie a candidatilor vizavi de firmele de HR este: "Au raspuns prea greu la emailuri si apelurile telefonice" si a doua este: "Nu au actionat cu buna credinta". Intre timp, 50% dintre clienti spun ca "timpul de raspuns" scurt reprezinta principala calitate a unei firme eficiente de recrutare. Angajatorii de succes trebuie sa tina legatura cu candidatii si clientii, deoarece acestia reprezinta prioritatile lor.
5. Nu isi cer scuze pentru succesul lor.
Cei mai multi clienti intervievati spun ca masoara calitatea unei firme de staffing in functie de scorurile obtinute in clasamentele care tin de satisfactia colaboratorilor. Daca firma ta de HR are cu ce se lauda in acest sens, nu ezita sa te lauzi. Prezinta informatii despre succesul firmei tale pe site-ul acesteia, pe paginile de Facebook si alte materiale de promovare si marketing. Vorbeste despre premiile si distinctiile castigate.
6. Sunt conectati mereu la statistici.
"Agentiile eficiente de resurse umane stiu sa ramana in top deoarece masoara frecvent procesele privind controlul calitatii si pleaca urechea la feedback-ul din partea clientilor si candidatilor, pentru a-si imbunatati activitatea", spune Gregg. Drept urmare, isi depasesc fara probleme concurenta. Analiza nivelului de satisfactie al clientilor este cruciala pentru succesul oricarei firme de HR, spune Gregg. "Aceasta este principala masura pe care clientii o folosesc pentru a determina calitatea unei firme de HR".
7. Isi depasesc limitele.
Angajatorii si directorii HR de succes nu angajeaza, pur si simplu, oameni... Ei fac minuni. "Gaseste acele lacune in activitatea ta, unde este loc pentru imbunatatiri", sugereaza Gregg. "Uimeste-ti clientii si candidatii, ori de cate ori ai ocazia".