5 sfaturi pentru angajatii care vor sa se transforme in LIDERI
sefilideribusinesssucceseesecurisolutii
Companiile moderne inregistreaza o ierarhie dinamica. Liderii acestora sunt influentati de tehnologie si "doresc sa schimbe lumea". Totodata, liderii tineri reprezinta speranta zilei de maine, in marile companii. Studiile arata ca acestia sunt cu 11% mai predispusi sa influenteze schimbarile globale in zona de business. Cand vine vorba de "cresterea" sefilor la locul de munca, angajatorii sunt confuzi, scrie glassdoor.com.
Leadership-ul ramane marea problema a companiilor de pretutindeni. Acesta nu se mai concentreaza doar asupra managerilor; companiile au nevoie de lideri in toate substraturile de activitate.
Din pacate, 66% dintre angajatori considera ca nu au abilitatile necesare pentru a genera noi lideri. Doar 13% dintre angajatori spun ca stiu sa isi instruiasca salariatii, astfel incat macar unii dintre ei sa devina LIDERI.
Potrivit Psychology Today, peste 40% din tineri vor sa obtina o pozitie executiva dupa doi ani de activitate intr-o anumita companie. Care este cea mai simpla modalitate de promovare la job? Gandeste-te la ceea ce ii lipseste angajatorului tau. Arata-i ca poti fi lider din orice functie, generand o schimbare pozitiva in corporatie.
1. Ideile tale trebuie sa ajunga la sef
Ideile ii insufletesc pe oameni. Ai potentialul sa inspiri o schimbare la locul de munca, prin creativitatea si leadership-ul tau simplu. Ideile tale ii "contamineaza" pe ceilalti si ar putea reprezenta lozul castigator. Oricand sesizezi o oportunitate, nu ezita sa vorbesti despre ideile tale cu angajatorul. Seful cauta mereu idei noi, pentru a imbunatati activitatea companiei, mai ales cand ceva nu functioneaza bine. Daca ai un plan, nu uita sa il expui in fata celor care iau decizii in compania respectiva.
2. Invata, invata, invata!
Schimba mereu "scenariul" in care iti desfasori viata. Fii avid dupa experienta si cunoastere. Liderii adevarati sunt cei care fac un pas inainte, cand altii stau pe loc, un pas spre noile trenduri. Schimbarea pozitiva la job este dictata de noile cunostinte si idei. Dezvolta-ti aptitudinile. Invata incontinuu si indeplineste-ti obiectivul profesional!
3. Fii responsabil
Fiecare loc de munca implica existenta unor succese si esecuri. In ciuda urcusurilor si coborasurilor, atitudinea ta determina in final succesul. De fapt, responsabilitatea ta poate avea un impact asupra succesului sefului. Asuma-ti ceea ce faci. Daca vei reusi sa inveti din provocari, o sa intorci situatia in favoarea ta. Sefii aproba o asemenea atitudine, deoarece transforma compania intr-un loc mai sigur, un incubator pentru dezvoltarea liderilor.
4. Implica-te in activitatile tale
Angajatorii viseaza ca angajatii lor sa fie 100% implicati in activitatea zilnica. Din nefericire, doar 30% dintre angajati "pun suflet" in ceea ce fac. Asta inseamna ca 70% dintre angajati lucreaza doar pentru a obtine un salariu si atat, nu tin neaparat sa fie mai productivi. Pentru a fi un lider, trebuie sa muncesti cu pasiune. Orice proiect te incanta. Cu cat te bucuri mai mult de ceea ce indeplinesti, cu atat mai mult vei genera rezultate pozitive pentru companie si in final... pentru tine.
5. Trebuie sa-ti doresti sa fii lider
Indiferent de nivelul tau de experienta si statutul profesional, trebuie sa fii lider. Numai asa vei gasi solutii la problemele aparute pe parcurs. De ce poti deveni lider chiar si cand esti un simplu angajat? Pentru ca leadership-ul nu reprezinta neaparat o functie pe o carte de vizita, ci mai degraba tine de atitudine si masurile pe care le iei, la un moment dat, pentru a "salva ziua".