5 idei de afaceri care valoreaza sute de milioane de dolari
beredresuribaniprofitideiafaceri
In afaceri, o idee geniala poate face diferenta dintre un succes major sau un esec total. Chiar daca este simpu sa ai idei, transformarea lor intr-un plan de afaceri veritabil este cu totul altceva. Cu toate acestea, multi antreprenori care au inceput de jos, plecand de la niste idei simple, au reusit sa creeze niste afaceri cu adevarat castigatoare.
Iata in continuare 5 idei care s-au transformat in afaceri bine cunoscute in Statele Unite, potrivit Wall Street Journal:
1. Chris si Robin Sorensen - Firehouse Subs
Chris si Robin Sorensen activau ca pompieri in Florida si se luptau cu flacarile in fiecare zi. Celor doi le-a venit urmatoarea idee: sa isi deschida un magazin de sandvisuri a carui poveste sa plece de la istoria stramosilor lor, care lucrasera printre pompieri timp de mai mult de 200 de ani.
Astfel, in anul 1994, cei doi frati au facut un imprumut si si-au deschis primul magazin. Oficiul a fost decorat cu echipamente contra incendiilor si pictat cu imagini care infatisau departamentul local de pompieri. Robin s-a angajat full-time la magazin, in timp ce Chris a continuat sa lucreze cu jumatate de norma in departamentul pompierilor, arata cnbc.com.
In acest moment, Firehouse Sub este o franciza infloritoare, avand 514 sucursale in toata America. Compania intentioneaza sa se extinda si mai mult in 2013. Anul trecut, firma a avut incasari totale de 284.9 milioane de dolari.
2. Mary Ellen Sheets - Two Men and a Truck
Mary Ellen Sheets, mama a doi copii, nu a crezut niciodata ca ridicatul resturilor menajere ar putea deveni o afacere de milioane de dolari. Undeva in 1980, copii familiei Sheets, Jon si Brig, au vrut sa castige ceva bani executand diferite activitati si munci marunte pentru oamenii din zona: adunau gunoiul, greblau curtile sau mutau mobila.
La un moment dat, cei doi baieti au plecat la colegiu, insa comenzile tot soseau, astfel incat Mary Hellen a angajat doi oameni si a mai cumparat un camion.
Hobby-ul copiilor s-a transformat apoi intr-o afacere full-time si, mai tarziu, Two Men and a Truck a ajuns la un numar record de 224 de sucursale in 34 de state. Anul trecut, firma a avut incasari de 220 de milioane de dolari.
3. Bert and John Jacobs - Life is Good
Bert si John Jacobs au lansat pe piata americana primele tricouri in 1989, incercand sa le vanda pe strada, dar afacerea nu a avut efectul scontat.
In anul 1994, cei doi s-au gandit sa imprime tricourile cu un personaj de desene animate numit “Jake”. In plus, au adaugat pe tricourile comercializate motto-ul "Life is good".
Clientii au inceput sa aprecieze mesajul optimist al tricourilor, astfel incat acestea s-au epuizat rapid de la punctele de vanzare. Retailerii au devenit in curand interesati de acest proiect, iar intre timp, afacerea a evoluat de la tricouri la prosoape, cani sau lese pentru caini.
Incasarile pentru Bert si John Jacobs in 2012 au fost de circa 100 de milioane de dolari.
4. Sara Blakely - Spanx
Tinerei Sara Blakely ii placeau foarte mult dresurile. La un moment dat, acesteia i-a venit ideea sa isi taie propriile dresuri si, inarmata cu economiile ei de 5000 de dolari, Blakely a patentat dresurile, in varianta scurta si apoi i-a luat la rand pe producatori. I-a rugat pe acestia sa ii fabrice produsul, insa majoritatea i-au spus ca acesta nu se va vinde, potrivit Wall Street Journal.
Unul dintre ei a acceptat sa riste, astfel ca in anul 2000, prototipul tinerei a fost perfectionat si Blakely a inceput sa negocieze cu magazinele de lux, pentru a-si vinde produsul.
In primele trei luni, a vandut, de la ea de acasa, 50.000 de perechi. Acum, produsele ei se vand in toata lumea, iar Blakely a intrat, anul acesta, in topul Forbes al milionarilor la nivel mondial, profitul companiei ei fiind estimat la circa 250 de milioane de dolari.
5. Jim Koch - Boston Beer Company
Jim Koch este un fin cunoscator al berii. Provine dintr-o familie in care cinci generatii s-au ocupat cu fabricarea berii, iar Jim s-a decis sa intre in afacere dupa ce a observat ca oamenii ar fi interesati de ceva diferit pe piata. A cautat reteta stra-strabunicului sau si a inceput s-o fabrice in propria bucatarie.
Odata ce reteta a fost perfectionata, a renuntat la jobul de consultant in management si s-a dus din bar in bar, incercand sa o vanda. Astazi, compania lui Jim Koch este cel mai mare producator de bere din America, fabricand peste 30 de tipuri de bere si folosind doar ingrediente si metode naturale de productie.
Koch sustine ca firma proprie a castigat mai multe premii la competitiile internationale de degustare de bere decat orice alta berarie din lume. Iar profiturile nu intarzie sa apara: Boston Beer Company a incasat 513 milioane de dolari in cursul anului trecut.