Scandalul carnii de cal
In februarie 2013, in magazinele din Marea Britanie au fost descoperite cantitati importante de lasagna din carne de cal, etichetate si vandute ca fiind din carne de vita. Carnea utilizata pentru lasagna provenea de la un furnizor roman. Subiectul a generat 3.212 aparitii in online-ul romanesc, cu un varf de coverage media in data de 11 februarie 2013.
In cadrul acestui scandal, au existat si o serie de voci (companii si persoane) implicate. Printre cele mai mentionate s-au numarat companiile Scandia Food Sibiu (firma producatoare a lotului de carne pentru lasagna – 952 aparitii), IKEA (in contextul chiftelutelor retrase temporar de pe piata – 904 aparitii) si Productie Ardealul (in contextul retragerii conservelor de carne de vita ,,Ardealul” – 198 aparitii), respectiv Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor (ANSVSA – 926 aparitii) si Federatia Nationala ProAgro (122 aparitii).
In contextul discutiilor despre carnea de cal, una dintre cele mai mediatizate figuri publice a fost cea a lui Vladimir Manastireanu, presedintele ANSVSA. Acesta a fost mentionat in 258 de materiale online referitoare la subiectul carnii de cal.
Criza laptelui infestat cu aflatoxina
O alta criza alimentara amplu dezbatuta in mass-media online a fost cea a laptelui infestat cu aflatoxina. Peste 13.000 de litri de lapte contaminat cu aflatoxina (o substanţa cancerigena) au fost retraşi de pe piaţa in prima jumatate a anului.
Criza laptelui a facut subiectul a 3.500 de materiale online, generand cele mai multe aparitii in data de 18 martie 2013, cand Danone Romania a anuntat ca retrage preventiv de pe piata unele produse considerate suspecte. Compania a aparut in 441 de materiale referitoare la problema laptelui contaminat cu aflatoxina.
Ministrul Agriculturii, Daniel Constantin, cel care a anuntat public problema laptelui, a fost mentionat in 982 de articole online.
Subiectul Rosia Montana
Subiectul Rosia Montana a fost mentionat in 57.433 de articole online in a doua jumatate a anului 2013. Dintre acestea, 5.825 de materiale fac referire explicita la protestele generate de proiectul de exploatare miniera a zonei. Ziua in care s-a discutat cel mai mult despre Rosia Montana in online a fost 9 septembrie 2013, cand mass-media anunta respingerea proiectului de lege, potrivit declaratiilor lui Victor Ponta.
Una dintre vocile cel mai puternic asociate in mass-media online cu subiectul Rosia Montana a fost cea a Prim-Ministrului Victor Ponta, care a beneficiat de 13.046 de aparitii in acest context. Compania Rosia Montana Gold Corporation (RMGC), initiatoarea proiectului, a generat un coverage de 6.764 de articole.
Problema cainilor comunitari
Scandalul maidanezilor a fost un alt subiect amplu discutat in mass-media online in anul 2013. Acesta a generat 3.698 de aparitii, in timp ce despre eutanasierea cainilor comunitari s-a discutat in 6.518 articole.
Persoana publica cel mai des citata in problema cainilor fara stapan din Bucuresti si a violentelor generate de acestia a fost primarul Sorin Oprescu. Acesta a aparut in 1.779 de articole referitoare la subiectul maidanezilor.
Scandalul cainilor comunitari a atins apogeul in data de 25 septembrie, cand Curtea Constitutionala a discutat Legea referitoare la eutanasierea cainilor comunitari care nu sunt revendicati sau adoptati in termen de 14 zile.
In dezbaterea pro-contra, au fost implicate si asociatii non-guvernamentale precum Asociatia Vier Pfoten (organizatie care lupta pentru protectia animalelor – 175 aparitii), respectiv Asociatia Caleidoscop (organizatia de la care provenea cainele implicat in cazul Ionut Anghel – 279 aparitii).