Romanii, speriati de datoriile care depasesc 1.000 de lei
krukcompaniicaracteristicidatoriiutilizatoriinternet
Pragul psihologic pe care il indica cel mai des romanii in relatia cu datoria este de 1.000 lei. Peste jumatate dintre cei intervievati in cadrul unui studiu realizat la solicitarea KRUK Romania, una din cele mai importante companii din industria de management al creantelor, spun ca sunt ingrijjorati de nivelul datoriilor cand ajung la pragul de 1.000 lei sau depasesc suma respectiva.
1 din 4 respondenti spune ca suma prag care il ingrijoreaza este de 500 lei, informeaza studiul citat.
O treime dintre romani considera ca in 30 de zile de la scadenta, suma de plata devine datorie. "Simtul datoriei" este foarte pronuntat, arata concluziile studiului. Astfel, 23% dintre romani considera ca o plata devine o datorie la o zi de la scadenta, 25% spun ca 15 zile sunt necesare pentru ca acea plata sa se transforme in datorie, iar 18% dintre romani se recunosc datornici la 60 de zile de la scadenta.
"Suma si termenul-prag de la depasirea carora romanii considera ca sunt datornici indica pe de o parte dorinta acestora de avea cat mai putine datorii, iar pe de alta parte o reducere a venitului clasei de mijloc in ultimii ani de criza. Aceste date confirma situatiile cu care ne confruntam zilnic in relatia cu clientii nostri, care, in cea mai mare parte, doresc sa-si rezolve problemele financiare, dar sunt constransi de situatia lor financiara actuala. Tocmai de aceea, promovam colectarea amiabila, prin incheierea de angajamente de plata in rate convenabile", a declarat Tomasz Ignaczak, directorul general al KRUK Romania.
El a mai spus ca plata datoriilor in rate lunare, adaptate situatiei financiare a persoanei cu datorii e cea mai buna modalitate de a reveni la o viata normala. Mii de romani au ales aceasta oportunitate de rezolvare a problemelor oferita de KRUK.
Sondajul "Cum isi gestioneaza datoriile" s-a derulat online, in perioada 29 aprilie-7 mai 2013, pe un esantion de 7.106 respondenti cu varsta de peste 18 ani. Esantionul reproduce, din punct de vedere al principalelor caracteristici, structura socio-demografica a populatiei utilizatorilor de internet din tara noastra.