Modalitati prin care angajatii pierdeau vremea la serviciu inainte de internet
angajatiinternetredditwindows 95
Pe Reddit oamenii au deschis un subiect de discutie interesant: cum pierdeau angajatii vremea la birou inainte de introducerea internetului.
Pentru angajatii de acum este greu de imaginat viata fara internet, la birou sau acasa. Atunci insa oamenii gaseau alte modalitati de a pierde cele patru ore din programul de munca in care nu erau, de fapt, productivi. Va intrebati cum de "iroseau" jumatate din programul de munca? Pentru ca s-a demonstrat stiintific ca in doar patru ore din cele opt ale unei zile la birou angajatii sunt cu adevarat productivi. Atat le permit barierele fizice.
Va prezentam mai jos cateva modalitati prin care oamenii "iroseau" timpul la locul de munca inainte de introducerea internetului pe computerele din birouri, asa cum au fost ele scrise de utilizatorii
Reddit.com:
1. Inventau jocuri la birou. Unul din acestea era aruncatul de la distanta de mingi (de plastic sau confectionate din hartie) la cosurile de gunoi. Cine nimerea un cos mai apropiat, primea un punct. Cine reusea sa vare mingea in cel mai indepartat cos de gunoi, primea doua puncte.
2. Ajungeau sa isi cunoasca colegii de munca mai bine si sa lege prietenii mai stranse. Acum, in schimb, oamenii cauta filmulete hazlii cu pisici pe internet sau mai arunca o privire pe site-urile preferate.
3. Se jucau Minesweeper si Solitaire. Nu exista internet, dar, multumita Windows 95, oamenii se puteau juca pe computer la locul de munca. Partea buna este ca atunci nu existau programe software de monitorizare a activitatii angajatilor, precum Cyclope.
4. Trimiteau fax-uri cu pacaleli catre alte birouri/departamente din aceeasi firma.
5. Visau cu ochii deschisi. "Sincer? Stateam si ma uitam pe fereastra visand. Multe idei foarte bune mi-au venit in acele momente", scrie o utilizatore de Reddit.
6. Isi luau pauze de tigara mai dese.
7. Citeau carti. Unii angajati se ocupau de raspunsul la telefoane. In momentele in care nu primeau apeluri deschideau o carte si citeau.
8. Pauzele de pranz durau mai mult. Pe atunci angajatii nu se grabeau sa se intoarca la birou mai repede pentru a vorbi pe programul de mesagerie instant cu iubita/iubitul.
9. Plecau acasa mai devreme.
10. Isi pastrau birourile mai ordonate. Cand se plictiseau la locul de munca, oamenii incepeau sa faca ordine pe birou.
11. Se prefaceau ca lucreaza.