Cumpararea unui cadou, un drept fundamental
cadouribarbatieuropamuncasalariiweekend
MasterCard anunta rezultatele primului MasterCard Treat Index, ce arata ca peste jumatate (59%) dintre europeni sunt de parere ca a-si cumpara un cadou este un drept de baza. Studiul, la care au participat peste 12.000 de europeni din opt tari, a relevat faptul ca, in ciuda incertitudinii economice, cumparatorii continua sa investeasca in achizitii pentru ei, cheltuind in medie 51 de Euro, cel putin o data pe luna, pentru a-si face o mica bucurie. In ciuda dificultatilor economice la nivel de regiune, europenii nu sunt dispusi sa renunte la aceste mici cadouri pentru ei. Astfel, o persoana din cinci recunoaste ca inca mai cheltuieste bani pentru sine, desi este constienta ca ar trebui sa fie atenta la fiecare banut.
Studiul a mai aratat ca dorinta de a ne oferi noua insine mici bucurii, o depaseste pe aceea de a face cadouri celorlalti. In timp ce doua din cinci persoane intervievate (40%) au spus ca mai degraba ar cumpara mici atentii pentru altii decat pentru ei, europenii cheltuiesc in medie cu 5 euro mai putin atunci cand cumpara un cadou pentru prieteni sau pentru familie. O persoana din 10 (10%) a spus ca principalul motiv pentru care cumpara o atentie pentru altcineva este probabilitatea ca o vor imparti – prin urmare, vor avea si ei un beneficiu, cum este in cazul cumpararii unei cutii de bomboane sau a unei sticle de vin.
Germanii se situeaza pe primul loc in ceea ce priveste sumele cheltuite, cu o medie de 72 de euro, ceea ce poate fi un indicator al conditiilor economice mai bune. Respondentii din Marea Britanie cheltuiesc cel mai putin pentru sine, cu o medie de 32 de euro. Cumparatorii din Marea Britanie au cel mai puternic sentiment de vinovatie din cauza banilor cheltuiti pentru ei, un sfert dintre respondenti (25%) declarand ca se simt vinovati atunci cand isi cumpara ceva – ceea ce ii face pe britanici europenii cu cel mai mai mare sentiment de vinovatie generat de cheltuielile efectuate.
In toate tarile participante la studiu, micile momente de rasfat precum cina in oras sau comandarea de mancare pentru acasa, bomboanele, dulciurile si prajiturile sunt cumparate cu o anumita frecventa, ceea ce indica faptul ca acele cadouri de valoare mai mica ne influenteaza cel mai mult in bine starea de spirit. Interesant este ca produse precum branza sau cafeaua sunt considerate necesitati si nu produse de rasfat, in special in Italia si in Franta, in timp ce cumparaturile de o valoare mai mare, precum bijuteriile sau vacantele au fost incadrate in categoria „cumparaturi de lux”. De regula, femeile cheltuiesc in special pe haine, genti si pantofi, in timp ce barbatii dau bani pe iesiri in oras, alcool, CD-uri, DVD-uri si jocuri video.
Studiu realizat de Opinion Matters, in numele MasterCard, in septembrie 2013.
12.434 detinatori de carduri de credit, cu varste de peste 18 ani, chestionati in Europa (Marea Britanie, Belgia, Franta, Germania, Italia, Rusia, Suedia si Turcia).
Suma medie cheltuita pe cadouri pentru sine pe fiecare piata:
Germania (72 €)
Italia (58 €)
Belgia (57 €)
Franta (50 €)
Turcia (49 €)
Suedia (46 €)
Rusia (41€)
Marea Britanie (€32)
Suma medie cheltuita pe cadouri pentru altii pe fiecare piata :
Turcia (€58)
Germania (€55)
Belgia (€53)
Italia (€45)
Rusia (€44)
Franta (€42)
Suedia (€41)
Marea Britanie (€21)
5 motive principale pentru a-ti face cadouri in Europa:
Pentru a ma inveseli (36%)
Este weekend (26%)
Sarbatoresc (24.6%)
Sunt in vacanta/nu sunt la munca (23.4%)
Am luat salariul (18.6%)
5 motive pentru care femeile isi fac cadouri in Europa:
Pentru a ma inveseli (39%)
Sarbatoresc (25.3%)
Sunt in vacanta/Nu sunt la munca (24.6%)
Este weekend (24.5%)
Am luat salariul (19.1%)
5 motive pentru care barbatii isi fac cadouri in Europa:
Pentru a ma inveseli (28%)
Este weekend (27.9%)
Sarbatoresc (23%)
Sunt in vacanta / nu sunt la munca (24.6%)
Am luat salariul (19.1%)