Viitoarea generatie de oameni de afaceri: parintii romani isi duc masiv copiii la cursuri de educatie antreprenoriala
educatie antreprenorialaeducatie financiaraparinticopii
Cursurile de educatie antreprenoriala sunt din ce in ce mai ravnite de parintii romani, care au inceput sa constientizeze importanta acestora pentru copii, inca de la varste fragede.
62% dintre parinti vad in domeniul antreprenorial posibilitatea independentei financiare si decizionale, motiv pentru care tot mai multi decid ca micutii lor sa urmeze cursuri de acest tip, pentru a-si descoperi si dezvolta abilitatile, dar si pentru a dobandi timpuri capacitatea de a-si alege viitoarea meserie.
Totodata, 34% dintre parinti cred ca printr-o cariera antreprenoriala copiilor le va fi mai usor sa isi puna in practica ideile creative, generatoare de valoare, in timp ce restul considera ca flexibilitatea programului este un motiv bun pentru a-ti incepe propria afacere.
Datele prezentate sunt extrase dintr-un studiu intern, realizat de proiectul de educatie antreprenoriala Kids in Business, desfasurat in perioada octombrie-noiembrie 2021, in randul parintilor care au optat sa isi inscrie copii la cursuri.
Cercetarea reflecta cifrele barometrului EY pe 2019, din care reiese ca educatia precara si teama de esec se numara printre motivele pentru care 1 din 3 start-upuri din Romania nu reuseste sa atinga al doilea an de activitate.
Din acest motiv, 47% dintre parinti vad in cursurile de antreprenoriat un mod prin care copiii isi vor insusi aptitudinile care-i vor ajuta sa se dezvolte, in timp ce 37% cred ca prin intermediul lor copiii isi vor gasi vocatia.
Niciodata nu e prea devreme pentru a pune bazele unei astfel de educatii, cred parintii, motiv pentru care 67% dintre ei sunt de parere ca varsta de 7 ani este cea mai potrivita pentru un copil sa isi insuseasca primele notiuni de educatie financiara, in timp ce 18% dintre acestia cred ca este mai potrivit sa astepte ca cel mic sa implineasca 9 ani. 15% dintre parinti au cautat astfel de cursuri dupa ce copii au implinit 11 ani.
Parintii sunt dispusi sa investeasca in pasiunile copiilor, convinsi fiind ca acesta e primul pas spre dezvoltarea lor
Pasiunile celor mici sunt foarte importante, in viziunea parintilor, care se arata dispusi sa ii ajute sa si le dezvolte. 53% dintre parinti au observat ca cei mici sunt pasionati de calculatoare sau matematica si tind sa creada ca in viitor acestia vor urma o cariera in domeniul IT, administrativ sau medical.
Pe de alta parte, 40% dintre parinti au observat inclinarea copiilor catre domeniile creative si artistice, considerand ca acestia vor urma o cariera in Marketing, Fashion, Muzica, Arte Plastice sau alte domenii conexe. Prin intermediul acestor cursuri, 51% dintre parintii isi doresc ca cei mici sa invete sa calculeze si sa administreze un buget si sa isi dezvolte gandirea strategica, in timp ce restul vor ca acestia sa aiba spirit de initiativa si sa capete mai multa incredere in ei.
“In prezent, cursurile de educatie antreprenoriala sunt incluse in programa scolara ca materie optionala pentru elevii ciclurilor gimnaziale si liceale, insa 48% dintre parintii elevilor nostri vad necesar inceperea acestora inca din clasele primare, cand copii invata mai usor, iar ceea ce este pentru ei astazi o joaca se poate transforma ulterior intr-o afacere. Parintii sunt primii care inteleg necesitatea acestor cursuri, chiar daca jumatate dintre ei nu sunt antreprenori.
De exemplu, 34% dintre parintii elevilor inscrisi lucreaza in mediul corporate, in timp ce 16% provin din sectorul bugetar”, a declarat Nicoleta Munteanu, fondatoarea Kids in Business.
Parintii fac educatie financiara acasa cu micutii, dar vor si ajutor de specialitate
Numerosi parinti intervievati sustin ca, acasa, incearca sa le insufle copiilor lor un comportament responsabil in relatia cu banii. De exemplu, spun ei, le dau acestora bani doar daca isi indeplinesc anumite obligatii. Cu toate acestea, parintii sunt constienti ca un curs de specialitate, sustinut de profesionisti, va aduce plus valoare in viata copilului.
65% dintre parinti considera ca intalnirile si sfaturile primite de la antreprenori cu experienta sau vizitele in cadrul companiilor i-ar ajuta pe copii in insusirea primelor notiuni ale mediului de business, in timp restul parintilor cred ca atelierele si activitatile practice, adaptate varstei lor, sunt cel mai bun mod de a invata.
Pe langa insusirea primelor notiuni financiare, unde 35% dintre parinti considera ca este esential ca cei mici sa invete sa calculeze investitia necesara pentru afacerea lor, cursurile de antreprenoriat trebuie sa le ofere copiilor notiunile complete despre ce inseamna administrarea unei afaceri.
Astfel, 33% dintre parinti cred ca din structura cursurilor nu ar trebui sa lipseasca notiunile legate de cunoasterea pietei si a cumparatorilor, precum si strategiile necesare pentru promovarea afacerii, 30% dintre acestia considerandu-le esentiale in curricula.
Portretul antreprenorului ideal, in viziunea parintilor
Parintii au si o idee destul de concreta despre ce aptitudini ar trebui sa se regaseasca la un antreprenor adevarat. Astfel, 64% dintre parinti cred ca acesta trebuie sa anticipeze si sa rezolve problemele, sa fie deschis la propuneri si sa fie un leader pentru echipa lui. Abilitatile de negociere sunt alte calitati pe care ar trebui sa le aiba un antreprenor.