Vicepresedintele Unilever Africa: Consumatorii africani au fost subestimati de companiile occidentale

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Vicepresedintele Unilever Africa: Consumatorii africani au fost subestimati de companiile occidentale Vicepresedintele Unilever Africa: Consumatorii africani au fost subestimati de companiile occidentale
de Manager.ro la 06 Iul. 2012
Urmareste-ne pe Google News
vicepresedinteunileverafricatimpconsumvenituri

Companiile din Occident care activeaza in Africa au subestimat de-a lungul timpului consumatorii de pe continentul negru, a declarat directorul uneia din cele mai mari companii producatoare de bunuri de larg consum din lume.

Frank Braeken, vicepresedintele executiv al Unilever in zona Africii, a spus ca de multi ani, multinationalele au considerat ca intinsul continent este o piata "monolitica" si nu au reusit sa se adreseze diversitatii.

"Consumatorii africani au fost subestimati, prost serviti si prost aprovizionati", a declarat Braeken. I-am privit pe africani in mod generalist, chiar cu un aer de superioritate. In prezent, incepem sa ii luam in serios pe consumatorii nostri din Africa".

Unilever, producatorul unor marci precum Lipton si Knorr, activeaza pe continentul african de mai bine de un secol, fiind prezent in 15 tari. Grupul are mii de angajati in Africa.


Si totusi, in ciuda istoriei sale indelungate si a prezentei inradacinate, Braeken recunoaste ca Unilever nu a reusit sa se adreseze in timp util nevoilor consumatorilor africani.

"Imi este rusine, practic, sa recunosc ca ne aflam intr-o faza de invatare a diferentelor prezente in Africa".

Braeken a spus ca exista diferente majore intre diversele tari ale continentului.

"Am inceput sa gandim in termenii unor sub-clase sociale, unde avem Africa de est, Africa de vest, Africa de sud etc", a precizat Braeken.

"Discutam despre modul in care definesti mixul de brand, cum il oferi consumatorului, cum vinzi produsele si cum le faci relevante pentru consumul local".

Un studiu recent realizat de Nielsen a identificat 7 tipuri de consumatori de care trebuie sa tina seama companiile de pe piata africana.

"Dincolo de faptul ca este un continent, Africa are in componenta 54 de tari separate si distincte, care sunt diferite din punct de vedere politic, economic, geografic, cultural si social", se arata in raportul Nielsen "The Diverse People of Africa".

Potrivit analizei, nu exista un "consumator african standard". In schimb, Nielsen precizeaza ca exista 7 tipuri de consumatori care pot fi grupati in 3 categorii, in functie de venituri si banii cheltuiti la cumparaturi.

1 -
Aspirantii moderni: 21%
Afluentii progresivi: 7%

2-
Adultii echilibrati: 17%
Adultii traditionalisti, care nu s-au "impacat" inca cu modernismul: 10%

3-
Tinerii care evolueaza: 24%
Aspiratii la studii: 11%
Femeile conservatoare: 10%


In prima categorie, se incadreaza africanii cu bani, educati, de la oras, care pot cheltui bani buni pe cumparaturi.

In a doua categorie, se incadreaza adultii de varsta medie, cu venituri medii, care cheltuiesc moderat.

In a treia categorie, se incadreaza majoritatea africanilor, cei care cheltuiesc mult mai putin decat primele doua categorii, deoarece nu dispun de resurse financiare insemnate.

Intre timp, cheltuielile gospodariilor din Africa vor creste de la 860 miliarde dolari in 2008 la 1,4 trilioane dolari in 2020, releva un studiu McKinsey.

Africanii sunt tot mai dispusi sa cheltuiasca bani pe produse de larg consum, servicii de telecomunicatii si bancare si continentul reprezinta o oportunitate nebanuita de afaceri, o piata care poate fi foarte atractiva pentru marile companii.

Braeken a mai spus ca emergenta unei clase de mijloc puternice este doar o parte a povestii. Directorul Unilever Africa a subliniat ca multinationalele trebuie sa vada cum pot incuraja inovatia si eficienta organizationala, pentru a se adresa atat buzunarelor africanilor cu venituri medii, cat si a celor cu venituri mari, care formeaza piata consumatorilor.

"Prin oferirea unui produs accesibil, vei avea mai multi consumatori", a explicat Braeken. Unilever si-a dublat numarul de magazine din Africa la peste 400.000. Braeken este foarte optimist in privinta viitorului continentului african, dar a avertizat ca exista multe probleme care trebuie rezolvate, printre care infrastructura, guvernanta ineficienta, coruptia si migrarea talentelor locale.

Ultimele NOUTATI

Masa de Craciun,
Life Style

Masa de Craciun, "pe saracie". Romanii sunt nevoiti sa cumpere la suta de grame de Sarbatori

today26 Dec. 2024
Mos Craciun a saracit! Putini mai primesc cadouri de lux sub brad
Life Style

Mos Craciun a saracit! Putini mai primesc cadouri de lux sub brad

today25 Dec. 2024
3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism
Astazi in istorie

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism

today24 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Afla...

De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie

today24 Dec. 2024
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Reteta zilei

Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora

today24 Dec. 2024
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Reteta zilei

Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti

today24 Dec. 2024
Reteta originala de salata de boeuf cum sa pregatesti cel mai iubit preparat de sarbatori
Reteta zilei

Reteta originala de salata de boeuf cum sa pregatesti cel mai iubit preparat de sarbatori

today23 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa pleci din casa de Craciun? Superstitii care iti pot afecta norocul in noul an
Afla...

De ce nu trebuie sa pleci din casa de Craciun? Superstitii care iti pot afecta norocul in noul an

today23 Dec. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism
Astazi in istorie

3 preparate care nu lipseau de pe masa de Craciun in comunism

today24 Dec. 2024
De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie
Afla...

De ce nu trebuie sa speli rufele in ziua de Craciun? Superstitii care aduc ghinion in familie

today24 Dec. 2024
Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora
Reteta zilei

Friptura de Craciun? De ce nu e bine sa speli carnea de porc inainte de gatire pericolul pe care multi il ignora

today24 Dec. 2024
Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti
Reteta zilei

Masa de Craciun gata intr-o ora. Cum sa gatesti friptura de porc care se topeste in gura sfaturi de la bucatarii profesionisti

today24 Dec. 2024

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x