Rusia si China continua sa furnizeze cei mai multi turisti pentru orasele europene
turismorase europenestatisticiparislondrabarcelona
Cifrele preliminare furnizate de "European Cities Marketing Benchmarking Report" arata ca in timp ce Statele Unite ale Americii, Marea Britanie si Germania isi mentin pozitiile de cele mai importante piete-sursa pentru turisti, Rusia si China prezinta cele mai mari rate de crestere pentru aceste piete.
Totalul turistilor straini pe aceste piete a crescut cu 3,6% in 2013 fata de 2012. Marea Britanie conduce, cu o crestere de 8,8%, urmata de Franta, cu 5,6 % si Germania, cu 5,0%.
Cele mai vizitate orase europene au fost anul trecut Londra, Paris, Berlin, Roma si Barcelona, care isi mentin pozitiile fruntase, in clasamentul paturilor/noapte rezervate in scop turistic, iar in top-ul primelor 10 orase se adauga Hambrug, cu o crestere de 8,8% .
In timp ce orasele mari isi consolideaza pozitiile fruntase, orasele mici incep sa inregistreze cresteri importante ale paturilor/noapte rezervate in scop turistic. Leuven (Belgia) a inregistrat o crestere de 26%, in timp ce orasele croate Zagreb si Split, au raportat cresteri de 12%, respectiv 22%.
Si Bratislava este in crestere cu aproape 17% fata de 2012, inregistrand aproximativ 2 milioane de paturi/noapte de cazare rezervate.
"Marile orase europene continua sa fie motorul turismului european.
InternaIionalizarea este unul dintre cuvintele-cheie in turismul de astazi", este de parere Ignasi de Delas, presedintele European Cities Marketing . El continua: "Orasele europene pot face fata chiar si unor cresteri negative, cum sunt cele din Spania sau Italia, venite ca urmare a crizei economice. Aceste orase au ragazul sa se redreseze si sa-si amortizeze pierderile".
European Cities Marketing, intocmeste un raport anual cu privirea la starea turismului din orasele europene, iar primele date, luate de la un esantion de 64 de orase arata o crestere generala sanatoasa in industria europeana a turismului urban.
A 10-a editie a "ECM Benchmarking Report" va fi prezentata in timpul conferintei anuale a European Cities Marketing, care va avea loc la Dresda intre 4-6 iunie 2014 .