Criza provocata de pandemia de coronavirus care a lovit tara noastra la inceputul acestei primaveri a afectat printre altele si piata asigurarilor, o piata extrem de importanta in Romania, care ajunge in fiecare an la vanzari de aproximativ doua miliarde de euro. Piata asigurarilor auto a fost puternic afectata de criza sanitara, insa situatia a fost salvata in cele din urma de piata asigurarilor de sanatate. In ciuda numarului destul de mare de romani care au lasat impresia ca nu cred atat de tare in noul coronavirus, nu putini au fost cei care s-au dovedit a fi prudenti in acest sens, apeland la asigurarile de sanatate.
Conform rapoartelor, valoarea primelor brute subscrise in al doilea trimestru al acestui an a scazut cu 5.5% in raport cu primele trei luni ale anului. De asemenea, vorbim despre o scadere cu putin peste 4 procente in comparatie cu acelasi trimestru al anului precedent. Facem referire la acest al doilea trimestru al anului curent pentru ca a fost primul marcat integral de criza provocata de pandemia COVID-19, tara noastra aflandu-se sub stare de urgenta chiar intre 15 martie si 15 mai. Este important de precizat ca aceasta este prima scadere trimestriala din 2015 si pana la aceasta ora.
Datele puse la dispozitie de platforma 24 Broker ne mai arata ca piata asigurarilor auto a fost cea mai puternic afectata de aceasta criza provocata de pandemia de coronavirus. Statisticile ne arata ca vanzarile asigurarilor CASCO au scazut in al doilea trimestru al acestui an cu nu mai putin de 16% in raport cu primele trei luni ale anului. De asemenea, si asigurarile de tip RCA au scazut cu aproximativ 5% fata de primul trimestru al anului. In acest caz, vorbim despre o premiera inregistrata in ultimii cel putin cinci ani.
Cele doua linii de asigurari despre care am vorbit in randurile anterioare reprezinta aproximativ 60% din intreaga piata, doar piata RCA fiind de aproximativ 48%. Asa cum spuneam insa si mai devreme, situatia a fost salvata partial in cele din urma de asigurarile de sanatate, romanii dovedindu-se a fi destul de prudenti in mijlocul crizei sanitare actuale. Astfel, s-a putut remarca ca un numar mult mai mare de oameni au ales sa apeleze la asigurarile de sanatate in aceasta perioada dificila in comparatie cu lunile anterioare.
Scaderea nu atat de abrupta a pietei asigurarilor a fost posibila datorita cresterii din zona asigurarilor de sanatate, acolo unde vanzarile au urcat cu nu mai putin de 34 de procente in acest al doilea trimestru. De asemenea, o crestere a putut fi remarcata chiar si in zona asigurarilor de locuinta. Bineinteles, asa cum era de asteptat, un minus important a fost raportat si pe segmentul asigurarilor de calatorie, acolo unde vanzarile au scazut cu nu mai putin de 65 de procente.
Conform analizelor, piata asigurarilor si-a revenit partial pe finalul perioadei de izolare, atunci cand autoritatile au ridicat o parte dintre masurile de restrictie impuse la inceputul primaverii in vederea limitarii raspandirii epidemiei de coronavirus. Astfel, dupa caderile semnificative raportate in lunile aprilie si mai, piata asigurarilor a cunoscut o oarecare crestere in iunie si iulie. In acest nou context, in care asigurarile de sanatate au crescut constant in ultimii ani, acestea au ajuns pe prima pagina in domeniu si beneficiaza de o atentie sporita din partea asiguratorilor si nu numai.
Ultimele NOUTATI
Digitalizarea afacerilor in 2025 - De ce prezenta online este esentiala pentru orice firma noua
Cosul de cumparaturi de Paste a golit buzunarele romanilor! Preturile sunt mai mari cu 40 la suta fata de 2024
Cum a ajuns euro sa ia fata dolarului american si sa devina preferatul investitorilor. Neincrederea din SUA ridica moneda europeana
Partenerii nostri
Asigurat la sanatate, dupa incetarea raportului de munca - reglementari cheie
Cum sa creezi un mediu de lucru eficient si placut pentru angajati
Conditiile primirii de interni. Cine poate avea calitatea de intern?
D101 Grup fiscal: Termen de depunere si aspecte importante
Ce cuprind notele explicative la situatiile financiare anuale
Cum se face inregistrarea unei firme in Registrul Comertului
Observator la Alegerile Prezidentiale 2025: acreditare, drepturi si obligatii
Alegeri Prezidentiale 2025: Calendar, Candidati, Sondaje si Model sesizare in ziua votului